Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei å hopp. Grunnet et ubrukelig laget grenrør må jeg flytte batteriet, her går det haugevis av ledninger! Såååå det jeg tenkte var å få tak i en "koblings boks" hvor jeg kan ta alle disse kablene inn i denne boksen for å kunne trekke kun 1.+ ledning og 1.-ledning til nyplass på batteri:-) eller finnes det bedre løsninger?

Busskort.

Posted

Går fint å gjere det slik du skriver her ja, ville hatt sikring og Evt hovedstrømsbryter på + kabelen.

Kan jorde mot dempertårn bak f.eks, berre huske å ha god jord mellom motor og chassi:)

XWIyo.jpg
Posted
  On 4/18/2013 at 7:36 AM, FrodeH said:

Går fint å gjere det slik du skriver her ja, ville hatt sikring og Evt hovedstrømsbryter på + kabelen.

Kan jorde mot dempertårn bak f.eks, berre huske å ha god jord mellom motor og chassi:)

Hvor stor bør sikringen være? Har en kompis han bruker 200amp er ikke det litt høyt?

Busskort.

Posted

Jeg trakk de kablene inn i bilen og satt koblingsboksen inne ved sikringsboksen ved venstre sparkepanel, og batteriet i bagasjen. :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

reis på huggeren og finn ein remote terminal fra bmw,mercedes etc. da får du også muligheit for startkabler i motorrom.

 

har eit par stk. så kan sende ein til deg :)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted

Hadde egentlig ikke tenkt å ta batteriet bak. Har fått laget en ny kasse som er mye mindre sånn at jeg kan få ha batteriet fremme:-p

Busskort.

Posted
  On 4/18/2013 at 8:21 AM, Smistad said:

Hvor stor bør sikringen være? Har en kompis han bruker 200amp er ikke det litt høyt?

 

Sikringen skal sikre kabelen, så den må være dimensjonert til kabelstørrelsen ;)

Posted
  On 4/18/2013 at 9:19 AM, capri-rs said:

reis på huggeren og finn ein remote terminal fra bmw,mercedes etc. da får du også muligheit for startkabler i motorrom.

 

+1

Den beste måten å gjøre det på mener jeg.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted (edited)
  On 4/22/2013 at 2:38 PM, Smistad said:

Da var det gjort:-) og tråd kan slettes:-)

 

Hva ble det da? Geit å ha tråder med løsninger på ting til ettertida i stedet for å slette alt..

Edited by Tore_TJ
Posted

Det ble å borre vekk eksisterende batterikasse. Sveiste ny kasse som ble punktet i bagasjerommet og strekte to 12mm2 kabler bak. + ble sikret 20cm før batteri.

Busskort.

Posted

Ja, slette alt er jo bare tull. Dette er info som noen andre kan bruke senere.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted
  On 4/22/2013 at 7:49 PM, Smistad said:

Det ble å borre vekk eksisterende batterikasse. Sveiste ny kasse som ble punktet i bagasjerommet og strekte to 12mm2 kabler bak. + ble sikret 20cm før batteri.

 

må jo også stå i batterikasse dersom det skal være godkjent..

Posted
  On 4/22/2013 at 8:35 PM, torstein said:

må jo også stå i batterikasse dersom det skal være godkjent..

Neida, det trenger du ikke.

 

Dette er godkjent på biltilsynet.

Bilde004.jpg

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Mange biler har batteri under baksetet orginalt.

Det jeg stusset på var at det ble lagt 2 stk 12mm2 ledninger..

Er det riktig at det er 12mm2? Isåfall 24mm2 totalt, høres noe snaut ut. Blir varmt ved litt kinning da.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...