Ford_Sierra_Sedan Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Min sierra, en 2.9i, begynner og tikker når jeg ligger rundt 110 og oppover over lengre tid.. Da tikker det no helt ****** fra motoren, noen som vet hva i alle dager dette kan være??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 Tenningsbank? Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty999 Posted May 22, 2005 Share Posted May 22, 2005 er vell ventilene.. en kamerat av meg har samme problemet.. slipper det jeg da min tikker hele tiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 er vell ventilene.. en kamerat av meg har samme problemet.. slipper det jeg da min tikker hele tiden <{POST_SNAPBACK}> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 Kan det være oljetrykket? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted May 23, 2005 Author Share Posted May 23, 2005 Jeg har ærlig talt ikke peiling på hva dette kan være.. Er utrolig slitsomt, høres ut som hele motoren går til helvete... Så fort jeg bremser ned igjen og ligger i 90-100 en stund så forsvinner tikkinga igjen.. Er dette noe farlig kjøre md da mon tro?? Eller er det bra og kjøre og håpe på det beste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Ingen som vet no mer om hva som kan være galt?? Som kanskje har vært borti noe lignende før??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Er det kun i stor fart du får dette?? eller er det fra et vis turtall? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Jeg har kun fått dette i 5.gir da jeg ligger i 110 og oppover... Men er vel mulig at jeg hadde fått det viss jeg hadde liggi lenge nok på litt høyt turtall i noen av de andre gira og.. Men det rare er at jeg må ligge med jevnt høyt turtall over lengre tid.. og når jeg så roer ned igjen så blir tikkinga borte igjen.. Men kommer tilbake så fort jeg ligger litt fortere igjen.. Og det er ei helvetes tikking.. Hører det godt inni bilen.. Og når jeg gir på så øker tikkinga i hastighet med hvor mye gass jeg har.. Så regner med at det kanskje er noe med ventilene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lothar Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Det kan begynne å tikke om det er feil oljetrykk...Når olja blir varm blir kanskje trykket anderledes? Vet ikke om det er dette som skjer i ditt tilfelle altså, men du kan jo kanskje spørre noen på Ford om det kan være det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford_Sierra_Sedan Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Ja gjør som oftest det liero... Hehe.. Men bekymringa mi er om det er noe som kan gå til h****te om dere skjønner.. Skal prøve og skifte olje på bilen en dag nå.. Ekke blitt gjort det på ei stund... Så får man jo bare se hvordan det går... Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri1600gt Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Min sierra, en 2.9i, begynner og tikker når jeg ligger rundt 110 og oppover over lengre tid.. Da tikker det no helt ****** fra motoren, noen som vet hva i alle dager dette kan være???<{POST_SNAPBACK}>Kan det ha noe med de hydrauliske ventilløfterne å gjøre? At trykket ikke holdes oppe i disse og at de "klapper" sammen? Kan i så fall kanskje hjelpe med tykkere olje? Hvilken viskositet bruker du nå? 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo Posted May 24, 2005 Share Posted May 24, 2005 Mål for all del oljetrykket! Er ulyden et resultat av dårlig oljetrykk kan du banne på at veivlagrene er utslitte. Sliter du dem HELT ut vil motoren gå omentrent uten oljetrykk, så løsner gjerne ene lagerskåla og legger seg dobbel på den andre. Resultatet på veiva kan du sikkert tenke deg... (Spør gjerne RSCosworth om det, veiva hans sendes til sliping og balansering i disse dager, det koster...) Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now