Ghost00 Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Hei.. Nå er det jo snart sesong for grombilene. Så jeg driver å skal kjøpe litt mer lakk produkter, men jeg finner ikke ett produkt som fjerner de såkalte "polerings roser" vet jeg har sett en tråd om dette her før, men finner den ikke igjen. er det noen av dere som vet om ett bra produkt som fjerner dette? gjerne ett som gjør bilen ultra blank og glatt også. takker for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 (edited) Det er absolutt noe å øve seg på.. Men kjøp deg en DA maskin, og SwirlX så skal du nok bli kvitt det.. Etterfulgt av en god voks, gjerne swisswax concorso. Du nevner og at du skal ha bilen blank og glatt, voksen hjelper deg med å få den blank.. Om du skal ha den glatt så er hvertfall 1.pri å claye hele bilen før polering.. Edited April 7, 2013 by 2.8i TIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Med poleringsroser, er det dette du mener? '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 http://www.fordclubnorway.no/forum/forum/38-karosseri-lakk-og-bilpleie/ har skrevet en liten avhandling på denne siden. [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 Med poleringsroser, er det dette du mener? ja sånne små edderkoppnett vist du skjønner Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Swirls som det så fint kalles og. Aldri hørt ordet poleringsroser før så måtte bare spørre for å være på sikre siden.Da er vel det som 2.8i TIC foreslår en god løsning. Er hele bilen dekket av dette eller bare deler? Har forsåvidt en DA maskin du kan låne om du ikke har selv. Pads er jeg usikker på om jeg har av rett slag. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 ok. jeg har en enkel maskin, men om det er DA vet jeg ikke. hmm det er vel store deler av bilen som er sånn, men enkelte steder er verre enn andre. skal se hva jeg finner i garasjen, mulig jeg har noen pads som kan brukes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 DA står for Dual Action, som er en maskin som simulerer håndbevegelse. Hodet roter ikke rundt så lenge du har kontakt med en overflate. Sånn grovt sett. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 aah skjønner, da må jeg nok muligens låne en. jeg har enkelt hode hvor man kan justere farten med en knapp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.8i TIC Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 Du får ta deg en tur hit en dag kan du få et kjapt kurs. evt i forbindelse med et lokaltreff... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted April 7, 2013 Author Share Posted April 7, 2013 takker ja til det. alltid kjekt å lære mer om lakk og behandling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 (edited) Jeg brukte lakkrens i dag, gikk over bilen 2 ganger for så å polere. da gikk de fleste swirls bort. eneste jeg ikke har kommet til enda er front fangern og taket. her er iallfall resultatet. http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/70554-ford-sierra-cosworth-4x4/page__pid__721470__st__100entry721470 fant en cosworth med samme lakk som meg, sånn jeg vil ha den, men da må jeg nok ha ny lakk tror jeg Edited April 8, 2013 by Ghost00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts