Jump to content

Sierra OHC: justere tenning? / sviver ikke bra eller på tomgang


Etern1ty

Recommended Posts

hadde av toppen på min 2 liter ohc nylig og skiftet ventiltetninger og justerte ventilene.

 

Nå får jeg den ikke til å svive i det hele tatt. den sviver med pedal litt ned men man hører tenninga er helt ræva og den kan ikke gå av seg selv.

 

Har kontrollert at registerreima står riktig, men den har altfor mye fortenning. prøvd å justere på fordeleren men virka ikke som det ble noen særlig endring.

 

Kan pluggledningene stå feil på fordelerlokket? de står 1-3-4-2 med nr 1 bakerst (lengst fra fronten) og gående MED klokken (er da riktig det?)

 

Og et annet spørsmål, hva er den sensoren som sitter på blokka rett bak fordeleren? vanntemp??

 

takker for svar

 

PS: er en 1990 mod med 2.0L ohc sprut

Edited by Etern1ty

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke justere tenning på en ohc is, dette gjør hjernen selv. Samma hvor mye du vrir på fordeleren vil det ikke bli noe endring. :smartass: Men får det ikke til å stemme med års mod og motor? Hvis du har en 90 eller 91 har du ikke en ohc motor? Da er det vel heller en DOHC?

 

Edit: Btw, skal ikke syl nr 1 være nærmest fronten?

Edited by Pusur_
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke justere tenning på en ohc is, dette gjør hjernen selv. Samma hvor mye du vrir på fordeleren vil det ikke bli noe endring. :smartass: Men får det ikke til å stemme med års mod og motor? Hvis du har en 90 eller 91 har du ikke en ohc motor? Da er det vel heller en DOHC?

 

Edit: Btw, skal ikke syl nr 1 være nærmest fronten?

 

åja, hva **** gjør jeg da? den er jo sånn en tomme ifra hakkene på veivhjulet :P Det er en OHC ja, Vognkort sier 2600 Ford Sierra Turnier 2.0, første gang registrert i 1990 (importert tyskland) med 74kw effekt på 1994cm3

 

Edit: jeg vet ikke åssen pluggledningene skal stå, men jeg tok syl 1 på ØD og sjekka på lokket da og da var den lengst ifra... og så gikk med klokken på resten av ledningene (1-3-4-2)

Edited by Etern1ty

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke justere tenning på en ohc is, dette gjør hjernen selv. Samma hvor mye du vrir på fordeleren vil det ikke bli noe endring. :smartass: Men får det ikke til å stemme med års mod og motor? Hvis du har en 90 eller 91 har du ikke en ohc motor? Da er det vel heller en DOHC?

 

Edit: Btw, skal ikke syl nr 1 være nærmest fronten?

 

Jeg har da justert tenning på disse opptil fler ganger. Seinest her for noen uker siden.

 

Nr 1 er der det lille hakket langs kanten på fordeleren er. Du ser hvilken tapp på lokket som står over den. Den pleier å være rimelig rett over kontakten på fordeleren. Når jeg monterer pleier dette å bli bakerst lengst ut fra motoren. Vær 100% sikker på at kammen og veiva står på sine merker når fordeleren står med rotoren pekende mot nr1. Da står den med null grader fortenning. Jeg pleier å sette den på ca 12 grader. Dette tilsvarer det fjerde store hakket på reimhjulet. Da kjører jeg 98.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke justere tenning på en ohc is, dette gjør hjernen selv.

Det stemmer ikke. Tenningskurven stiller hjernen. Men man må justere grunntenning ved å vri på fordeler.

 

Syl1 er fremst. Sjekk at rotor peker ca mot ett hakk i fordeleren når syl 1 står i ØD kompresjonstakt. Uttaket på fordelerlokk over det hakket er syl1. Fordeler roterer med klokka.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da justert tenning på disse opptil fler ganger. Seinest her for noen uker siden.

 

Nr 1 er der det lille hakket langs kanten på fordeleren er. Du ser hvilken tapp på lokket som står over den. Den pleier å være rimelig rett over kontakten på fordeleren. Når jeg monterer pleier dette å bli bakerst lengst ut fra motoren. Vær 100% sikker på at kammen og veiva står på sine merker når fordeleren står med rotoren pekende mot nr1. Da står den med null grader fortenning. Jeg pleier å sette den på ca 12 grader. Dette tilsvarer det fjerde store hakket på reimhjulet. Da kjører jeg 98.

 

Hvis dette er en IS motor med Motorcraft fordeler er det samme greia som på Cosworth. Kan vri på fordeler til du blir grønn i maska, men skjer ikke noe med tenninga :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har da justert tenning på disse opptil fler ganger. Seinest her for noen uker siden.

 

Nr 1 er der det lille hakket langs kanten på fordeleren er. Du ser hvilken tapp på lokket som står over den. Den pleier å være rimelig rett over kontakten på fordeleren. Når jeg monterer pleier dette å bli bakerst lengst ut fra motoren. Vær 100% sikker på at kammen og veiva står på sine merker når fordeleren står med rotoren pekende mot nr1. Da står den med null grader fortenning. Jeg pleier å sette den på ca 12 grader. Dette tilsvarer det fjerde store hakket på reimhjulet. Da kjører jeg 98.

 

 

Kammen skal stå med den tappen på kamskiva mot det lille hullet rett i bunnen bak hjulet, mens på veiva så skal merket på blokka være mot den tykkeste streken på veivhjulet er det ikke så?

 

Hvis dette er en IS motor med Motorcraft fordeler er det samme greia som på Cosworth. Kan vri på fordeler til du blir grønn i maska, men skjer ikke noe med tenninga :)

 

 

vet ikke åssen fordelere da jeg har hatt bilen kort kort tid og har lite peiling på sierra :P

 

"Kan vri på fordeler til du blir grønn i maska, men skjer ikke noe med tenninga :)"

 

åssen skal jeg få endra på tenninga da? den sviver som et rasshøl

Edited by Etern1ty

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er en IS motor med Motorcraft fordeler er det samme greia som på Cosworth. Kan vri på fordeler til du blir grønn i maska, men skjer ikke noe med tenninga :)

Neida. Sjekk Truckdriver sin post lenger opp her. Grunntenninga justerer man selv. Tenningskurven ordner hjernen. Både med grå fordeler og bosch fordeler.

 

Kammen skal stå med den tappen på kamskiva mot det lille hullet rett i bunnen bak hjulet, mens på veiva så skal merket på blokka være mot den tykkeste streken på veivhjulet er det ikke så?

 

 

 

 

Det er en IS motor ja, vet ikke åssen fordelere da jeg har hatt bilen kort kort tid og har lite peiling på sierra :P

 

Helt korrekt. Å som Truckdriver pekte ut så er sylinder nr 1 den nærmest fronten på bilen.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Neida. Sjekk Truckdriver sin post lenger opp her. Grunntenninga justerer man selv. Tenningskurven ordner hjernen. Både med grå fordeler og bosch fordeler.

 

 

 

Helt korrekt. Å som Truckdriver pekte ut så er sylinder nr 1 den nærmest fronten på bilen.

 

 

Da har jeg visst litt å tuste med, så med mindre noen andre har noe de ville lagt til for informasjon eller hjelp så får jeg bare takke for svar :)

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Da skjønner jeg lite, jeg kan jo vri 2-3cm på fordeleren på min 86mod IS uten at det skjer noe med gangen på motoren :ph34r:

 

Da er det no gæli med din for min er ytterst følsom. Når jeg justerte min med tenningslampe nå sist så var det bare millimeterstore bevegelser som skilte mellom 8 og 12 grader.

 

@TS: Prøv det som er nevnt over her å se hvordan det blir. Dette er superenkle saker så lenge alt er i orden.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette er en IS motor med Motorcraft fordeler er det samme greia som på Cosworth. Kan vri på fordeler til du blir grønn i maska, men skjer ikke noe med tenninga :)

 

Ser ingen grunn til å forvirre trådstarter med ting som ikke stemmer. Det du skriver er ikke tilfelle om det ikke er montert f.eks Cosworthsprut, datasprut eller datatenning, med triggersignal fra veiv som primærkilde.

Vist du i praksis har prøvd å justere tenning på en ohc uten å ha sett tydelig forandring, kan det kanskje forklares med at det har vært en IS med Motorcraftfordeler, og den vanlige tenningsfeilen man kan få med den fordeleren.

 

Som grunntenning for å få start på motoren, så still veiva til tenningsmerket peker på 10-12 grader. Altså ett av merkene lengst til høyre. Vri fordeler til midten av rotor peker på hakket i kanten av fordeler.

Om det er en ekte 100hk med lavkompmottor, så har du da fortsatt for lite tenning for å få motoren til å fungere bra. Men bedre å starte med litt for sein tenning enn alt for tidlig tenning.

Lavkompmotor skal på varm motor orginalt ha 18 grader tenning, kontra 12 grader på IS. I praksis kan du sansynligvis gi den en del mer tenning for å hente inn noen av de 15hk som motoren er plombert ned med.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å forvirre trådstarter med ting som ikke stemmer. Det du skriver er ikke tilfelle om det ikke er montert f.eks Cosworthsprut, datasprut eller datatenning, med triggersignal fra veiv som primærkilde.

Vist du i praksis har prøvd å justere tenning på en ohc uten å ha sett tydelig forandring, kan det kanskje forklares med at det har vært en IS med Motorcraftfordeler, og den vanlige tenningsfeilen man kan få med den fordeleren.

 

Som grunntenning for å få start på motoren, så still veiva til tenningsmerket peker på 10-12 grader. Altså ett av merkene lengst til høyre. Vri fordeler til midten av rotor peker på hakket i kanten av fordeler.

Om det er en ekte 100hk med lavkompmottor, så har du da fortsatt for lite tenning for å få motoren til å fungere bra. Men bedre å starte med litt for sein tenning enn alt for tidlig tenning.

Lavkompmotor skal på varm motor orginalt ha 18 grader tenning, kontra 12 grader på IS. I praksis kan du sansynligvis gi den en del mer tenning for å hente inn noen av de 15hk som motoren er plombert ned med.

 

er en helt original bil.

 

Produksjonsår: 01/87 -> 02/93

Motortype: Bensinmotor

Effekt: 74 KW, 100 hk

Slagvolum (CCM): 1993

Liter: 2

Antall sylindre: 4

Motorkode: NE5, NEJ

 

Ifølge bilxtra.no (er importert en gang så ligger ikke inne på så mange nettsider)

 

Åssen vet jeg om det er en IS da?

Kikka bare kjapt i Haynes boka, og den sa at Sierra 2.0 injection skal ha 8 grader fortenning?

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Du har nok en ohc motor da ja, og som truckdriver sier, så er den fremste cylinderen nr1. Men en ting man KAN gjøre feil, det er å sette reima på med 180 grader feil. Veiva går nemlig 2 runder for hver gang cammen går en runde... Så hvis du har reima på alle 3 merkene (veiv, fordeler og cam) så kan du vri veiva en runde rundt til den står på merket igjen, og du vil da se at merket i toppen/kammen peker rett opp isteden, huk da av reima og vri kammen 180 grader... Men prøv først det som er nevn her med tanke på fremste cylinder osv.

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

er en helt original bil.

 

Produksjonsår: 01/87 -> 02/93

Motortype: Bensinmotor

Effekt: 74 KW, 100 hk

Slagvolum (CCM): 1993

Liter: 2

Antall sylindre: 4

Motorkode: NE5, NEJ

 

Ifølge bilxtra.no (er importert en gang så ligger ikke inne på så mange nettsider)

 

Åssen vet jeg om det er en IS da?

Kikka bare kjapt i Haynes boka, og den sa at Sierra 2.0 injection skal ha 8 grader fortenning?

 

8 grader stemmer ikke på innsprøytnigsmotor. 8 grader er på 2.0 gassermotor før 85, der det er vakumklokke og sentrifugalvekter i fordeler. 10 grader på 2.0 gasser fra 85 med eec-2 tenning.

12 grader på innsprøytning opp til kat motor.

Kat motor har du nok uansett ettersom det er en 90mod. Og 100hk tyder på at det er lavkomp, som skal ha 18 grader på tomgang orginalt. Orginalt skal det stå en liten klisterlapp ved ene dempertårnet, der ventilklaring og tomgangstenning motoren orginalt skal ha står.

Lavkomp kat motor kjennes også igjen ved at den orginalt har puls air. Det er ett system som henter luft fra luftfilterboksen og slipper den inn i eksosmanifold via 4 luftdyser.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

8 grader stemmer ikke på innsprøytnigsmotor. 8 grader er på 2.0 gassermotor før 85, der det er vakumklokke og sentrifugalvekter i fordeler. 10 grader på 2.0 gasser fra 85 med eec-2 tenning.

12 grader på innsprøytning opp til kat motor.

Kat motor har du nok uansett ettersom det er en 90mod. Og 100hk tyder på at det er lavkomp, som skal ha 18 grader på tomgang orginalt. Orginalt skal det stå en liten klisterlapp ved ene dempertårnet, der ventilklaring og tomgangstenning motoren orginalt skal ha står.

Lavkomp kat motor kjennes også igjen ved at den orginalt har puls air. Det er ett system som henter luft fra luftfilterboksen og slipper den inn i eksosmanifold via 4 luftdyser.

 

Den har det puls air greia, men det er blenda. åssen funksjon har dette? noe slik som EGR? resirkulasjon av eksosgassen for mer "effektiv" forbrenning?

 

Da har jeg ihvertfall litt å prøve på imorgen, så tusen takk for svar Truckdriver :)

 

@cossiemk1 : veldig greit å vite, takk for svar:) men turna veiva flere ganger under kontroll av reima så vet at den var riktig, heldigvis :)

 

EDIT:

 

åssen skal tenninga justeres? er det med noe vacuumslanger frakoblet eller kontakten på fordeleren eller noe slikt?

 

og sensoren som sitter rett bak fordeleren på blokka, er det vanntemp eller hva er det?

Edited by Etern1ty

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

siden du har en lavkomp motor så skal du fint bare justere tenninga til 25 grader fortenning. den stakkars 100hkn din blir betraktelig mere liv i da enn med 18grader som er std

ingen vakum eller noe. bare å få liv i bilen du, å løsne 13 skruen på fordelern, å så får du tak i ei for programerbar tenningslampe,dvs du kan sette den til ei viss tenning å når du har nådd eks 25 grader som er ganske ideelt for denne motoren her så havner du på tenningsmerket på motoren

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Ingen årsak :)

Nei. Mange blander sammen og tror puls air er EGR, og faktisk kaller det for EGR. Funksjon og virkemåte er forskjellig.

EGR fører tilbake en del av eksosen til forbrenning for å senke forbrenningstemp, som igjen senker NOX utslippet. Puls air tilfører luft og bidrar til en etterforbrenning i eksosanlegget. Dette senker CO i seg selv og hjelper til med å varme opp og holde varme i katalysator. F.eks Volvo brukte puls air og EGR i kombinasjon opp gjennom hele 80tallet.

Noen vakumsalange har du ikke på fordeler. Og den på map sensor skal du heller ikke ta av. Ingen kontakt å ta av før du justerer tenning.

Om det er den kontakten som sitter fremst i toppen, så er det tempgiver til instrumentet ja.

Når du få bilen opp å gå, så kan du søke igjennom litt gamle tråder om justering av tenning på ohc, så kan du hente ut de resterende ponniene som bor i motoren, om du ønsker :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er jo sånn at syl 1 og syl 4 vandrer sammen opp og ned i denne blokka så hvis 1 er på topp er også 4 det. Og motsatt. Å hvis han da er sikker på at kammen sto på merket sitt når han satte på reima spiller det ingen trille hvilken av de han sjekket dette på. Det som er værre er tenningsrekkefølgen. Hvis han der gikk utifra at 1 var 4 vil det bli trøbbel.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du være sikker på at det ikke står 180 grader feil?? Du nevnte jo over her at du hadde cylinder 4 på topp og trodde det var riktig (nr1) ;)

 

cylinder 1 er da den som er nærmest reima?

 

Men som sagt, jeg turna på veiva flere ganger for å kontrollere underveis, siden jeg var helt grønn på hvorfor den gikk så ****** :P

 

Ingen årsak :)

Nei. Mange blander sammen og tror puls air er EGR, og faktisk kaller det for EGR. Funksjon og virkemåte er forskjellig.

EGR fører tilbake en del av eksosen til forbrenning for å senke forbrenningstemp, som igjen senker NOX utslippet. Puls air tilfører luft og bidrar til en etterforbrenning i eksosanlegget. Dette senker CO i seg selv og hjelper til med å varme opp og holde varme i katalysator. F.eks Volvo brukte puls air og EGR i kombinasjon opp gjennom hele 80tallet.

Noen vakumsalange har du ikke på fordeler. Og den på map sensor skal du heller ikke ta av. Ingen kontakt å ta av før du justerer tenning.

Om det er den kontakten som sitter fremst i toppen, så er det tempgiver til instrumentet ja.

Når du få bilen opp å gå, så kan du søke igjennom litt gamle tråder om justering av tenning på ohc, så kan du hente ut de resterende ponniene som bor i motoren, om du ønsker :)

 

takk for forklaring, så ble jeg litt klokere idag og :) noen grei måte å se forskjell? har aldri sett EGR med 4 inntaksrør tror jeg så kanskje det er en grei pekepinn?

Edited by Etern1ty

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke sett EGR med 4 luftdyser, pga det heter puls air, og ikke EGR.

Biler med EGR bruker ha ett rør(ikke4), fra eksosmanifold og over til innsug. Ivertfall ikke til en luftfilterboks laget av plast.

Sylinder 1 er lengst fram ja. Syl 1 er nesten alltid ved registret, og lengst unna girkasse.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Sliter litt fremdels med å få justert tenninga og får den ikke til å svive på tomgang. Ruser seg opp 2000rpm når den startes og må holdes i gang med gassen.

 

Hvis veiva settes slik at stemplet står i ØD på reimhjulet (0 grader??). Og kammen står på merket sitt. Hvordan skal da reimhjulet til fordeleren stå slik at det blir riktig?

Ser at det nevnes ett 1 tall på fordeler og noen nevner at det skal være et kikkhull for å se om akselen til fordeleren står riktig. Kan ikke si at jeg har sett det heller.

1990 Ford Sierra 2.0 OHC bruksbil

1974 Ford Mustang Fastback D1 V8 (kompressorprosjekt)

1974 Ford Mustang Mach 1 (delebil)

1984 Ford Granada 2.3L Jubileum (vraket) Delesalg

1969 Ford Taunus 12M (solgt)

1993 Ford Escort RS2000 (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...