LM-Cossy Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Må spørre jeg, EFI tank er IS tank? Og er det noen forskjell på tankene fra mk1 og mk2 ? Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Efi er is tank ja, uttak på nedre del av tanken:) vil tro det er tilmerka lik ja:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Er forskjell på tank armaturene. På mk2 viser nåla hvor mye bensin du har hele tia. Selv med nøklen av. Det gjør ikke mk1. Jeg har prøvd mk2 tank i mk1 å det passer helt fint hvis man ikke trenger tankmåler. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 Største forskjellen på tankmåleren ligger i selve instrumentet. Har hatt mk2 instrumenter i mk1, med mk1 tankmåler. Fungerte helt fint det, med minnet ved avslått tenning intakt Andre veien har jeg ikke prøvd, så mulig det ikke fungerer, slik du har funnet ut. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
LM-Cossy Posted March 29, 2013 Author Share Posted March 29, 2013 Takk for svar Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Tankmåleren virker med mk1 tank i mk2 bil. Men den viser ikke riktig. Den viser for mye. Er tanken tom, og du fyller på 10 liter så viser den tre 3/4 full om du skjønner... Har det slik i lapskausbilen min. Om tankmåleren viser halv tank så er det ikkeno vits å gamble på om jeg når neste bensinstasjon for å si det sånn.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Jeg fikk det ikke til å funke ihvertfall. Ble vare tull hos meg. Enten sto nåla i topp eller så var den helt død. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
LM-Cossy Posted March 30, 2013 Author Share Posted March 30, 2013 Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen. Hvordan kalibreres dette? Murphy's lov: alt som kan gå galt vil gå galt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Uansett hvordan man kombinerer det må tankmåler kalibreres til instrument om det er stor feilvisning. Har hatt over 1/4 feilvisning med mk1 tank og mk1 instrument som ikke er kalibrert sammen. for å gjøre det, så gjør man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 På selve tankmåleren som er montert på tankarmaturet er det en justerskru. Den må selvsagt justeres før tanken monteres endelig opp i bilen. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Smart. Det må kanskje prøves. Har litt misvisning etter bytte til IS tank. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Ang. styring, så kanskje litt av problemet er castervinkelen, generelt sett har biler med servo større castervinkel enn biler utan, dette er for kraftigere selvoppretting utan at rattet skal bli tungt. Nå er vel ikkje castervinkel justerbar på vanlig Sierra, cossie vet eg ikkje. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 (edited) Erfaring med Scorpio tannstang - seff MED servo er at den er fullt på høyde med BMW sine. Den har variabel utveksling.Altså til mere rattutslag, til raskere følger hjulene. Begge veier. Og totalt (lock to lock) har den utv. 2,6. Når det gjelder oppkobling av BOB så er vel Emerald datasprut noe av det enkleste og beste valget.God og enkel forklaring på åssen PATS skal omkobles får man også fra Emerald. Edited April 1, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now