LoSLucifer Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Hei. Har et merkelig fenomen i bilen nå. Kjørte innover til Oslo i dag og ligger i 60kmt, 4. gir på ca 2000rpm. Blir 80 sone og jeg kliner gassen i bunn og da går turtallet opp til 4-5000rpm uten at det skjer noe som helst med fart.... Så står den der noen sekunder også synker den til nesten 2000rpm igjen også får jeg fart... Noen som har noen tips på hva dette kan komme av? Virker nesten som om jeg prøver å gi gass med klutchen inne selv om den selvfølgelig ikke er det KJØRETØYDATAKjøretøy: FORD FOCUS DBWTyp: 1.6Registreringsår: 1998-2004Modell: 2000
Caprimaniac Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Høres ut som clutchen din slurer. x2 Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
LoSLucifer Posted March 14, 2013 Author Posted March 14, 2013 Det stefatters pekte på også nå.... Er dette en dyr affære? Kan den byttes selv om jeg får tak i deler? Har nettopp hatt bilen på verksted for bytte av brekk og bremser, samt at den står å får ny front rute as we speak... Så har brukt noen tusen denne uken
grcossie Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Du kan bytte den selv, men er tungvindt å gjøre det uten løftebukk
Dolk Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Man må vel løsne på hjelperamma på Focus I så det er jo litt jobb å bytte clutch. -Rs Cosworth-
LoSLucifer Posted March 14, 2013 Author Posted March 14, 2013 Hørte med et lokalt verksted her nå om hva de skulle ha. Ferdig montert ca 6000,- ( samme verksted som fikset bremsene og brekket )Er dette dyrt?
Dolk Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 6000,- for bytte av clutch var ikke dyrt, det er ikke noe å tenke på, selve clutchen koster vel opp mot 3000,- kjør på sier nå jeg. -Rs Cosworth-
LoSLucifer Posted March 14, 2013 Author Posted March 14, 2013 Skjønner.. Ja da gikk det litt mer kr på denne da. Snart byttet deler på den for halve prisen jeg kjøpte den for hehe.
Dolk Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Halv gamle biler har aldri vært noe god investeringsobjekt. -Rs Cosworth-
KNAa Racing Posted March 14, 2013 Posted March 14, 2013 Trenger ikke å løsne på ramma på disse,vrir kassa til differensialen går klar fra ramma.en erfaren mekaniker på merkeverksted tar ut kassa på 1-1,5 time:)
LoSLucifer Posted April 5, 2013 Author Posted April 5, 2013 Vil da bare fortelle at jeg nå har fått igjen bilen fra verksted. Der kunne de stavfeste at det var meget lite clutch igjen, så ikke rart denne har slurret. De Byttet også da noe hydralikk inni der samt simringer. Og gud for en forskjell! Har ikke kjørt på så kengeru bensin siden første dag bak rattet hehe. Men ble raskt vandt til ny clutch. De fikset i samme slengen hastighets sensoren så nå håper jeg bare speedometeret ikke dør ut noe mer. Igjen: Takker for gode råd og tips Smarteste jeg har gjort er å melde meg inn på forumet her.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now