Jump to content

xr2 ommbygd til rs turbo


Recommended Posts

Guest Lille rudi
Posted

Noen her inne som har fått godkent xr2 med rs turbo motor/understell ALT?

 

Eller vett om noen som har jort dette?

 

Sko ha snakka med vedkomende.

 

 

 

 

 

 

 

Kun seriøse henvendelser.

Posted
Noen her inne som har fått godkent xr2 med rs turbo motor/understell ALT?

 

Eller vett om noen som har jort dette?

 

Sko ha snakka med vedkomende.

 

 

 

 

 

 

 

Kun seriøse henvendelser.

jeg har hørt siden Fiesta RsTurbo ikke er typegodkjent i Norge,så får du det ikke godkjent her i landet iallefall....kjenner en som stresset med dette ,og ikke fikk godkjent samma F.

88 Escort RSTurbo

Posted

rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??

bare en liten høyt tenking fra min side..

Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..

Posted
rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??

bare en liten høyt tenking fra min side..

Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..

jamen den er ikke solgt i Norge,derfor er de ikke samarbeidsvillig....

88 Escort RSTurbo

Posted

opel ascona med v8 er heller ikke solgt i norge, men vet om 1 som er godkjent med de.. og eg som har planer om å bygge en sierra xr8..

Guest Fole_Gale
Posted
rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??

bare en liten høyt tenking fra min side..

Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..

jamen den er ikke solgt i Norge,derfor er de ikke samarbeidsvillig....

 

Heisann...

Mulig jeg er på villspor, men men. Det heter seg slik at enhver bil som er godkjent i et EU/EØS land er også automatisk godkjent i Norge, gitt at det er blinklys på sidene. Det er derfor den eneste måten å få godkjent kitcars i Norge er å bygge de, eksporter og få den godkjent i England for så å importere. Kostbart, JA!!! Så da skal det jo ikke være no prob å få inn en RST. STÅ PÅ KRAVA :)

Men skal man bygge om en XR2i til RST må man bytte myyyyeee. Derfor vil jeg anbefalle å importere. Får den til en rundt 20-30 store + avgift. en 1990 mod. XR2i har avgifter på rundt 16 000,- pluss mva ved innføringen. Det du evt. kan gjøre er å importere flytte over og selge restene :)

 

MVH

Roger

Posted

Hvis dere begynner og lese den øverste posten en gang til så ser dere kansje at det står XR2 ikke XR2i, det er ikke de samme bilene akkurat ;) XR2 kom aldri som RS Turbo, men er sikkert mulig og få godkjent med det. Ville tatt kontakt med lokal trafikkstasjon og fortalt om dine planer og hørt hva de mente om det... ;)

 

Og diskutere hva andre har fått godkjent av rare kjøretøyer blir for dumt, og godkjenne en bil i England for og importere hit blir også dumt, for godkjenning fra England er unntak av resten av europa og teller derfor ikke i Norge ;)

  • 3 months later...
Posted
Men hva er straffen hvis du da ikke registrerer bilen med ny motor, og så blit tatt??? :unsure:

 

Fengsel?? bot???

 

mangellapp, ugyldig forsikring og muligens eit stort pengekrav fra forsikringsselskapet om ein ulykke skjer eller om ein blir rapportert av snut/biltilsynet

speed freak - going nowhere, real fast

Posted
men går det ikke ann å registrere den i sverige eller danmark??

 

jo :D MEEEN!! kan ikke kjøre dansk eller svenks bil på norsk lapp... er bot.. kan ikke si du bare låner den en gang :S

Posted
jo men så er det bare inporterer den...

nei jeg vet ikke

var bare en kompis au meg som kjnte en i sverje som registrerete det meste.... :P

Begynner og bli veldig off topic her nå, men har du tenkt over hva det koster og importere en bil til ett annet land så importere den tilbake til norge? Blir ikke billig det heller vet du... ;)

Guest Fole_Gale
Posted

Hmmm. Det ensete rådet, som kanskje også er det beste, er å ringe eller skriv et pent lite brev til kompisene våre i tilsynet. De vil nok sikkert kunne svare deg, om du spør fint. Jeg sikker på at dette er mulig å få til, om du er tolmodig nok!!

 

MVH

  • 2 weeks later...
Posted

snakket med noen her i flekkefjord angående ombygging av en orion jeg skal gjøre! å han sa at det meste blir godkjent så lenge bremsene å understellet er dimisjonert til dette antall HK. Men i tilegg så må det være slik at prosjektet ser "gjennomført" ut. Dvs, at det ikke skal henge og slenge ledninger og slanger her og der! da blir han i biltilsynet sur og gidder ikke godkjenne bilen uansett hva du gjør videre ;)! så selv skal jeg bygge om, så skal jeg få papirer på understellet og bremsene at de tåler det, så blir det opp og vise ;!)

 

Da mener de at det ikke skal være noen problem ;)

  • 3 weeks later...
Guest Taunus Basic
Posted

2 ting teller her:

Et motorkjøretøy som er typegodkjent under EØS/EU regler er typegodkjent i Norge..

Blinklys eller ikke, spiller ingen rolle.

Volvo V40 fikk jo til å begynne med ikke lov til å kjøre med side-posisjonslys. Men se nå?

 

Fiesta XR2 kan ikke lovlig bygges om til RS Turbo.

MEN, du kan gjøre det som heter ETTERMONTERT TURBO.. :D

Det er i tillegg anbefalt å vente med å sette på klistremerker som sier RS-turbo til etter godkjenning. ;)

 

Ettermontert turbo:

Turbo som har til hensikt å øke motorens ytelse med inntil 20%(mulig det er 25%) .

 

Over denne prosenten må bilens bremser forsterkes/oppgraderes.

I mange tilfeller holde det å bruke bremser fra en tilsvarende bil, f.eks. Escort xr3i. Husk hovedsylinder og evt lastregulator over bakakselen.

 

Bilen er lettere enn en Escort derfor er bremsene ok å bruke fra Escort.

 

Du bør/må sende søknad til tilsynet på forhånd og beskrive jobben du vil gjøre.. I tillegg må du ha effektmåling fra verksted som beviser at du ikke har oversteget prosentverdien. Med mindre du bygger om mer av bilen da..

Bare å justere ned ladetrykket ved måling det ;) og opp senere B)

 

Det anbefales også å kjøpe oppgraderte foringer og dempere/fjærer.. Dette for å forbedre bilens kjøre-egenskaper slik at bilen er bedre komponert i forhold til antall hk.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...