Guest Lille rudi Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 Noen her inne som har fått godkent xr2 med rs turbo motor/understell ALT? Eller vett om noen som har jort dette? Sko ha snakka med vedkomende. Kun seriøse henvendelser.
RsTurboTaule Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 Noen her inne som har fått godkent xr2 med rs turbo motor/understell ALT? Eller vett om noen som har jort dette? Sko ha snakka med vedkomende. Kun seriøse henvendelser.<{POST_SNAPBACK}>jeg har hørt siden Fiesta RsTurbo ikke er typegodkjent i Norge,så får du det ikke godkjent her i landet iallefall....kjenner en som stresset med dette ,og ikke fikk godkjent samma F. 88 Escort RSTurbo
D.Toft Posted May 20, 2005 Posted May 20, 2005 rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??bare en liten høyt tenking fra min side.. Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..
RsTurboTaule Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??bare en liten høyt tenking fra min side.. Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..<{POST_SNAPBACK}>jamen den er ikke solgt i Norge,derfor er de ikke samarbeidsvillig.... 88 Escort RSTurbo
D.Toft Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 opel ascona med v8 er heller ikke solgt i norge, men vet om 1 som er godkjent med de.. og eg som har planer om å bygge en sierra xr8..
Cossi2wd Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 Alt til sammens så er d vel om man kjenner de som godkjenner og ikke.... Vet om en som godkjente en kadett med v8 !!!! Men han kjente jo biltilsynet osv !!! www.frodeholte.com
Guest Fole_Gale Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 rart dem ikke godkjenner det da, med tanke på at den er serie produsert fra før, og da skulle vel det ikke være noe problem??bare en liten høyt tenking fra min side.. Lille Rudi: sed brev til biltilsynet og si dine planer, da har du rett på svar innen 14 dager, eller ikka langt unna..<{POST_SNAPBACK}>jamen den er ikke solgt i Norge,derfor er de ikke samarbeidsvillig....<{POST_SNAPBACK}> Heisann...Mulig jeg er på villspor, men men. Det heter seg slik at enhver bil som er godkjent i et EU/EØS land er også automatisk godkjent i Norge, gitt at det er blinklys på sidene. Det er derfor den eneste måten å få godkjent kitcars i Norge er å bygge de, eksporter og få den godkjent i England for så å importere. Kostbart, JA!!! Så da skal det jo ikke være no prob å få inn en RST. STÅ PÅ KRAVA Men skal man bygge om en XR2i til RST må man bytte myyyyeee. Derfor vil jeg anbefalle å importere. Får den til en rundt 20-30 store + avgift. en 1990 mod. XR2i har avgifter på rundt 16 000,- pluss mva ved innføringen. Det du evt. kan gjøre er å importere flytte over og selge restene MVHRoger
D.Toft Posted May 21, 2005 Posted May 21, 2005 har oxo hørt dette når du nevner dette med eøs og eu land... send brev til feiltilsynet du, så får du vite litt mer
JHS Posted May 22, 2005 Posted May 22, 2005 Hvis dere begynner og lese den øverste posten en gang til så ser dere kansje at det står XR2 ikke XR2i, det er ikke de samme bilene akkurat XR2 kom aldri som RS Turbo, men er sikkert mulig og få godkjent med det. Ville tatt kontakt med lokal trafikkstasjon og fortalt om dine planer og hørt hva de mente om det... Og diskutere hva andre har fått godkjent av rare kjøretøyer blir for dumt, og godkjenne en bil i England for og importere hit blir også dumt, for godkjenning fra England er unntak av resten av europa og teller derfor ikke i Norge
Jarnis Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Men hva er straffen hvis du da ikke registrerer bilen med ny motor, og så blit tatt??? Fengsel?? bot???
Pogona Posted September 1, 2005 Posted September 1, 2005 Men hva er straffen hvis du da ikke registrerer bilen med ny motor, og så blit tatt??? Fengsel?? bot???<{POST_SNAPBACK}> mangellapp, ugyldig forsikring og muligens eit stort pengekrav fra forsikringsselskapet om ein ulykke skjer eller om ein blir rapportert av snut/biltilsynet speed freak - going nowhere, real fast
Jarnis Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 men går det ikke ann å registrere den i sverige eller danmark??
Guest Hope^^ Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 men går det ikke ann å registrere den i sverige eller danmark??<{POST_SNAPBACK}> jo MEEEN!! kan ikke kjøre dansk eller svenks bil på norsk lapp... er bot.. kan ikke si du bare låner den en gang :S
Jarnis Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 jo men så er det bare inporterer den...nei jeg vet ikkevar bare en kompis au meg som kjnte en i sverje som registrerete det meste....
JHS Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 jo men så er det bare inporterer den...nei jeg vet ikkevar bare en kompis au meg som kjnte en i sverje som registrerete det meste.... Begynner og bli veldig off topic her nå, men har du tenkt over hva det koster og importere en bil til ett annet land så importere den tilbake til norge? Blir ikke billig det heller vet du...
Guest Fole_Gale Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hmmm. Det ensete rådet, som kanskje også er det beste, er å ringe eller skriv et pent lite brev til kompisene våre i tilsynet. De vil nok sikkert kunne svare deg, om du spør fint. Jeg sikker på at dette er mulig å få til, om du er tolmodig nok!! MVH
Kindher Posted September 22, 2005 Posted September 22, 2005 snakket med noen her i flekkefjord angående ombygging av en orion jeg skal gjøre! å han sa at det meste blir godkjent så lenge bremsene å understellet er dimisjonert til dette antall HK. Men i tilegg så må det være slik at prosjektet ser "gjennomført" ut. Dvs, at det ikke skal henge og slenge ledninger og slanger her og der! da blir han i biltilsynet sur og gidder ikke godkjenne bilen uansett hva du gjør videre ! så selv skal jeg bygge om, så skal jeg få papirer på understellet og bremsene at de tåler det, så blir det opp og vise ;!) Da mener de at det ikke skal være noen problem 87 orion 2.0 Zetec: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=7430
Guest Taunus Basic Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 2 ting teller her:Et motorkjøretøy som er typegodkjent under EØS/EU regler er typegodkjent i Norge.. Blinklys eller ikke, spiller ingen rolle. Volvo V40 fikk jo til å begynne med ikke lov til å kjøre med side-posisjonslys. Men se nå? Fiesta XR2 kan ikke lovlig bygges om til RS Turbo. MEN, du kan gjøre det som heter ETTERMONTERT TURBO.. Det er i tillegg anbefalt å vente med å sette på klistremerker som sier RS-turbo til etter godkjenning. Ettermontert turbo: Turbo som har til hensikt å øke motorens ytelse med inntil 20%(mulig det er 25%) . Over denne prosenten må bilens bremser forsterkes/oppgraderes.I mange tilfeller holde det å bruke bremser fra en tilsvarende bil, f.eks. Escort xr3i. Husk hovedsylinder og evt lastregulator over bakakselen. Bilen er lettere enn en Escort derfor er bremsene ok å bruke fra Escort. Du bør/må sende søknad til tilsynet på forhånd og beskrive jobben du vil gjøre.. I tillegg må du ha effektmåling fra verksted som beviser at du ikke har oversteget prosentverdien. Med mindre du bygger om mer av bilen da..Bare å justere ned ladetrykket ved måling det og opp senere Det anbefales også å kjøpe oppgraderte foringer og dempere/fjærer.. Dette for å forbedre bilens kjøre-egenskaper slik at bilen er bedre komponert i forhold til antall hk.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now