Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en kompis som kjøpte seg mondeo her i fjor vår.

06 mod diesel. 115hk. den hadde da gått 220 000. ny vist.

Nå i vinter måtte han inn å bytte masse forstillings deler: Pris 36 000.

Det var jo en ganske betydlig sum, men med tanke på km stand, kanskje ikke helt u-ventet.

men nå for en uke siden, begynte den å bruke vann, og det kom MYE hvit damp av eksos, så som fryktet, toppakning.

På ford forteller dem at styringa til turbo har røket, og ført til at turbo og topppakning har ryki. Pris: 61 000kr.

Forklaringen var at det var mange små deler, og koblinger som måtte byttes, da de ikke kunne brukes oppigjen pga trykket.

 

Dere som har litt peil på Diesel og mondeo, kan dette henge på greip? eller håper Ford på å kunne gjøre GODE penger på stakkarn?

 

Per-Joar

Posted

Høres nå volsomt ut. Kan jo heller kjøpe en brukt motor da. Var en veldig høy pris på forstillings deler da, hvet du hva som ble skiftet?

Posted

Vi prata på å laga et skikkelig bål ja, kommer sikkert "ford"røk ringer da, eller ovaler. :)

nei men fra spøk til alvor, bare turbo var 17 pluss mva.

men hva er det dem tar betlat for ellers da?

dette er jo en bil som i utgangspunktet kostet 80 000. nå er det over det dobbelte.

  • 3 weeks later...
Posted

turboen fåes fabrikk overhalt via ebay for en brøkdel av summen... ca 1500-2400, eller som skrives over ny brukt motor... ca 10k ink. jobb i polen med papirer, tolldeklarering kommer på toppen

Posted

Her ville jeg vurdert å bytte hele motoren, har 2-3 komplette sånne motorer på huggeriet der jeg jobber. Priser varierer litt, men alt fra 11-20.000.- mener jeg ;)

  • 1 month later...
Posted

Slenger meg på her..

 

Har en -05 selv. Hadde gått 183000 når jeg kjøpte den i oktober. Mye veiarbeid på Vestlandet for tiden og selvfølgelig ekstra mye de strekningene jeg kjører mest.

Tok ikke lange stunden før "gikten" meldte seg på min Mondeo, byttet dempertopper foran, stabstagforinger/lenke armer foran og bak. Nå står bærebruene foran for tur.

 

Lar verkstedet ta seg av jobbene da jeg rett og slett ikke gidder å skru lengre - har grei lønn å lite å bruke penger på :P Skal vel også nevnes at det blir kjørt en god del i jobbsammenheng, så hvis jeg "spanderer" dieselen, "spanderer" km-godtgjørelsen verkstedbesøkene.

 

Har beløpt seg til ca 40 000 kr i påkost for min del (ikke bare foringer - også byttet drivakselmansjetter / tetninger + 200 000 km service i den summen). Tenker som så at dette er noe man må rekne med på en litt eldre bil med høyere og høyre km. stand og med en noenlunde "avansert" for- og bakstilling med foringer "i hytt og pine".

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...