D.D.Wernberg Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 Heisann:) Lurer på om det er noen som har erfaring ved å justere lmm.. i mitt tilfelle ohc is. For å se om det er noe å hente ved skifte til kvassere kam og økt komp. Altså få inn mer bensin uten å koste på datasprut:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
2.3 GL Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 Det er vel ikke mer enn ca 130 hk å hente på de originale dysene. Er mye mer å hente ved å bytte til datasprut å valgfrie dyser. Hva slags kam tenker du å bruke? Kent cams sin FR34 er vel ment for å utnytte org innsprut helt så den burde jo være ett bra valg. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd
D.D.Wernberg Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 Tenkte å bestille meg FR34 kittet etter neste lønning:) kanskje jeg skal få tak i noen større dyser også, da jeg har en som har lova seg bort ved å sponse meg med datasprut og mapping i gjengjeld til noen tjenster:) Har lyst til å gjøre litt mer ut av lettrimminga, da jeg sitter med en topp som alt er høvla og har datamann i ryggen, så er det jo bare dyser (fra s2 f.eks)og kamkittet som gjenstår:) noen formening om hvor mye effekt det kan være mulig å se seg mot? Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
alelys Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys
D.D.Wernberg Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 Håper det går bra at jeg låner denne litt og spør: Hvordan kan jeg finne ut om lmm er i orden/riktig stilt, og om den må justeres. Hvordan skal jeg justere den riktig? (samme motor som D.D.) http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtc kanskje denne kan hjelpe:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
cossiemk1 Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 150hk burde vel kunne hentes, men du kan jo kjøre med orginale cosworth dyser da, sikkert lett å få tak i her inne
D.D.Wernberg Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 150hk burde vel kunne hentes, men du kan jo kjøre med orginale cosworth dyser da, sikkert lett å få tak i her inne Ja, det er bare en måte å finne ut av:D Skal helst være høy ohms dyser, da datamannen sier dette er best, ihvertfall om det skal bygges turbo senere:) Frofiks hadde noen s2 dyser til salgs serru:D hehe:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
Christer_Martinsen Posted February 26, 2013 Posted February 26, 2013 (edited) Ja, det er bare en måte å finne ut av:D Skal helst være høy ohms dyser, da datamannen sier dette er best, ihvertfall om det skal bygges turbo senere:) Frofiks hadde noen s2 dyser til salgs serru:D hehe:) Kan vel ikke bruke Cosworth dyser, de er jo lav ohms. Jeg mener Sierra"2.0iS her inne bruker Dohc dyser på sin iS, du kan høre med han. Edited February 26, 2013 by Christer_Martinsen Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
D.D.Wernberg Posted February 26, 2013 Author Posted February 26, 2013 Kan vel ikke bruke Cosworth dyser, de er jo lav ohms. Jeg mener Sierra"2.0iS her inne bruker Dohc dyser på sin iS, du kan høre med han. Blir nok s2 dyser i mitt tilfelle:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now