tuszi Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 (edited) Da lysten bare synker på bruk av bilen så tror jeg det er på tide å selge den. Den ble bygget opp av olek her inne i sin tid, men er ikke like sprek som den gang pga byttet topp osv.I min eie er følgende gjort:Byttet dempere og fjærer til orginale rs turboByttet klosser foran til vanlige så den kan kjøres på veienpkk godkjentByttet regreim og vannpumpe.Byttet bremsevæskeByttet hovedlykterbyttet gassdemper på baklukeKjørt ca 500 km siden jeg kjøpte den.stått lagret inne de to siste årene på vinterenBilen er:Blå med noe glinse effekt eller noe sånt.Godkjent ombygd til rs turbo, men går som 1.4 cab ogsåGrei å kjøre, men felgene og dekka som står på er dårligevindusspyler virker ikke (ikke sett noe på)Kalesjen er tett, men har et par små hull i seg. varmetråder fungererkjølevifte på egen bryterturbotrykk måler. går ikke over 1 bar, har ikke sett noe på det, men virker som kanskje tenningsfeil eller feil kam?Lekker litt olje fra bunnplugg (prøvd å bytte plugg og bruke gjengetetning uten det store hell) Mulig bunnpanne bør byttes.Følger med:Motor i deler.Orginalt rs turbo panser i Radiant rød vis ønskelig da det som sitter på ikke er kjempe tiltrekkendeOg mye mer vis ønskelig.Prisantydning 15000,-åpen for bud.Bilder kommer i løpet av morra dagen.MvhAlexanderTlf: 95254704 Helst smsMail: alexander@kjose4h.noStår i vestfold / Larvik Edited May 1, 2014 by tuszi
cross-box Posted February 14, 2013 Posted February 14, 2013 denne bilen bygget vel Olek en gang i tiden aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Escort RST WRC Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Ja, det lignet veldig på den Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
hår ball Posted February 15, 2013 Posted February 15, 2013 Den ble bygget opp av olek her inne i sin tid,
tuszi Posted February 18, 2013 Author Posted February 18, 2013 åpen for bud også men ikke skambud. Er pkk godkjent og er skilter pr idag
hår ball Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 dette er/var en killer på sin tid, mye riktige deler. Husker jeg ikke feil, så bremsa den over 250hk også! Hatt litt mindre biler, så sku jeg kjøpt den! Eventuellt intressert i en nylig eu godkjent xr4i?
tuszi Posted February 18, 2013 Author Posted February 18, 2013 230 elns på hjula. nei desverre har nok som det er:-(
OleK Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette. bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler.... hadde det mye morro med denne, lærte mye. tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi? Cosworth!
ASK Racing Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Hmmm, har hatt et parr sånne. Aldri med turbo, men xr3ier. Altid likt det karoseriet, er en del som må gjøres ser jeg, men er nok et godt utgangspungt.. om bare en hadde hatt plass å penger nokk. Kona hadde vel drept med om jeg hadde kjøpt den... :/ Men så er det j..... Digg med cab å da 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
tuszi Posted February 19, 2013 Author Posted February 19, 2013 morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette. bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler.... hadde det mye morro med denne, lærte mye. tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi?i halden hos en Alexander mener jeg. Han hadde fått den av en kamerat som betaling.
EspenNB Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 (edited) morro å se gamlebilen, og godt å se at bil-smaken har forandret seg en del på de siste åra ypperlig 18års- og førstegangsturbobil dette. bremset 242 hk og 293 nm hos stensbøl. synd karosseriet er så mykt som det er, ellers hadde den ertet på seg mange andre biler.... hadde det mye morro med denne, lærte mye. tror den har hatt to eller tre eiere etter meg, hvor kjøpte du den hen, tuszi? 242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller??? kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/ Edited February 19, 2013 by EspenNB Escort RS Turbo S2 ZVH
Escort RST WRC Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller??? kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/ Dette er jo langt fra uvanlig?Selvfølgelig må det jo være et tilleggssprut da men Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
tuszi Posted February 20, 2013 Author Posted February 20, 2013 ladetrykket var vel ca 1,3 og sitter en dyse der vis du kikker på bildene
OleK Posted February 20, 2013 Posted February 20, 2013 242hk og 293nm med KE-jetronic??? 10 bars ladetrykk eller??? kan vel ikke ha holdt lenge av gangen vel? for jo aldri justert det bra med KE-jetronic:/ 1,45 bar ladetrykk og mf2 tilleggsprut som startet å gi bensin på 0.7 bar mener jeg det var. husker den gikk fet akkurat når den passerte 0.7 bar, så trykkbryteren kunne sikkert vært justert litt høyere. Cosworth!
EspenNB Posted February 25, 2013 Posted February 25, 2013 var såpass med trykk ja.. Escort RS Turbo S2 ZVH
tuszi Posted February 28, 2013 Author Posted February 28, 2013 noen intressert? legger eventuelt på finn til uka
Atle Ingebrigtsen Posted August 25, 2013 Posted August 25, 2013 står her enda vis noen er intressert.Er denne solgt ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now