Kjellwo Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 HeiJeg har en 99 Focus 1,8 bensin (tyskimport) som har blitt syk.For noen dager siden begynte plutselig gult varsel for både ABS og antispinn å lyse samtidig mens jeg kjørte.Disse lyser fortsatt konstant, og det virker heller ikke som om noen av disse funksjonene nå slår inn.På min gamle Mondeo opplevde jeg av og til at antispinn lyste i perioder når jeg hadde kjørt i mye saltslaps, men jeg kan ikke huske at ABS også lyste. Er det noen som har forslag til hvor jeg skal begynne å lete etter feil? Setter stor pris på hjelp og råd :-) Mvh Kjell
ASK Racing Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 (edited) må nok inn å lese feilkoder. men om du har veøldig lyst, kan du ohme abs følerne å se hvem som aviker, de skal være så like som, mulig det kan vere forskjell fra forran til bak, men høyre og venstre skal vere likle kan å være et slakkt lager. avstand fra sensor til tellering er viktig Edited February 11, 2013 by ASK Racing 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
Kjellwo Posted February 11, 2013 Author Posted February 11, 2013 må nok inn å lese feilkoder. men om du har veøldig lyst, kan du ohme abs følerne å se hvem som aviker, de skal være så like som, mulig det kan vere forskjell fra forran til bak, men høyre og venstre skal vere likle kan å være et slakkt lager. avstand fra sensor til tellering er viktig Takker for svar, men jeg har et spørsmål til det du skriver om lageret. Burde ikke slakt lager medføre at lampemne lyser nå du kjører og ikke når du står stille rett etter å ha startet motoren? :-)Kjell
ASK Racing Posted February 11, 2013 Posted February 11, 2013 ikke nødvendigvis. men den skal ta selvtest når du kjører, så det er nok ikke så stor sansynlighet for at det er det som er feil 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
Recommended Posts