Bjørn Bråtveit Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 HeiHar en irriterende hylelyd i min Mondeo som kommer plutselig, og forsvinner like brått etter en stund. Det er ingen faste intervaller, kan vare i over 10 min og kan være stille like lenge. Men kan og komme og gå hvert 5 minutt.Den varierer ikke med turtall, annet en med ladespenning virker det som, og har ingen sammenheng med hastighet på bilen. Har den og når bilen står stille.Virker som at lyden er mer fremme når det er kaldt.Den høres bedre inne i cupeen, enn på utsiden.Hadde oppe panser, og det kan virke som at lyden kommer fra dynamo eller strammehjul. Drivreim er stram, så den er det ikke. Kan det være dynamo eller strammehjul når lyden IKKE varierer med turtal ? Dieselvarmer er det ikke, den er helt ny. Takker for svar
grcossie Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 Kan være vifta til innetemp sensor, den pleier å skrike når den er full av støv. Sitter i dekselet over pedalene, bak et hull med gitter foran. Rengjøres med trykkluft
Bjørn Bråtveit Posted February 10, 2013 Author Posted February 10, 2013 Kan være vifta til innetemp sensor, den pleier å skrike når den er full av støv. Sitter i dekselet over pedalene, bak et hull med gitter foran. Rengjøres med trykkluft Godt tips, takk for svar
Bjørn Bråtveit Posted February 10, 2013 Author Posted February 10, 2013 Hei Grcossie Kan du forklare nærmere hvor vifta er, jeg har lett men finner ikke.Tatt av deksel over pedaler og deksel under ratt.Sitter den inn mot midtkonsoll, eller opp mot instrumentpanel ? Bjørn
mariusveland Posted April 20, 2013 Posted April 20, 2013 Hei, Har samme problem med min 2001 mod mk3 har du funnet ut hva som laget lyden? Marius
tuszi Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 sitter et gitter nedenfor tenningslåsen litt nedpå der mellom rattstammen og cd spilleren blås litt lufttrykk inn der.
mariusveland Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 Ja fant den masse støv samme problem.. Så kan umuligt være den lille saken der
grcossie Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 Ja fant den masse støv samme problem.. Så kan umuligt være den lille saken der Den kan lage nokså mye lyd faktisk. Er lyden du har, der hele tiden?
mariusveland Posted April 21, 2013 Posted April 21, 2013 Den kan lage nokså mye lyd faktisk. Er lyden du har, der hele tiden? Tja lyden kommer og går.. forsvinner når du drar på turtallet. Er som bjørn har beskrevet det^ Marius
Recommended Posts