twin turbo Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Alle må da ikke like sirra. Er det mulig! er vel liksom det som heile saken her egentlig bunner ut i.... når folk kommer med at det berre er ein "sierra", kan få så mykje anna med meir "status" blablabla.... bilen er intresang for oss som liker dei og vi gjir mykje før 400k+ for ein sånn enn noko anna overprisa skarmmel som vi ser på som berre ein "bil" eller "dritt"... trehjulsykel
Skybert Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Så da får vi snart se denne blant resten av bilene her inne,,hmmm. Tror ikke det. Det er nok ikke en eneste en her inne som kommer til å kjøpe denne til prisen som er satt på den. Alt for dyrt! Kunne selv tenkt meg en slik men ikke for alt i verden
Per Olav Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Mye pleier sånne å koste egentlig? Jeg spør fordi jeg ikke vet.. Tommen?Stiv pris på vingebilen og.. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Skybert Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Kansje litt vanskelig å si pris på denne da den har rattet på feil side, blir liksom ikke det samme som når en LHD blir veteran dette..
Per Olav Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 På RS500 bør ikke det ha noe å si da de kun er levert som RHD. Ser du noe annet så er det en ombygd bil. (På annet karosseri) Av samme grunn er ikke RS500 noen drømmebil for meg. Men den hvite vingebilen derimot.... 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Skybert Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Det er det jeg mener, jeg har måttet kjøre den rett inn i garagen og bygget den om til LHD. Men det jeg mener med pris er at det er ikke mange som ligger for salg nå rett før dem skal til å bli veteran. Med at dem har rattet på feil side i tillegg gjør det enda verre å fastslå.
Tommen Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 (edited) Eg orker ikkje kaste bort kalorier på tråder som ikkje interiserer meg, å forventer/håper at andre gjør det samme.Sjøl vil eg kategorisere meg sjøl som ein bil entusiast å ikkje ein rein Sierra entusiast! Men folk MÅ forstå at RS500 ikkje er ein vanlig bil!?!Den var spesiell fra dag 1! På lik linje med Mercedes 190E Evo og M3 Sport evo! Ford dreit i buksa når de kalla Focusen for det samme! Den kommer aldri til å få den samme statusen som den gamle Sirævan slik er det bare! Ein RS500 som blir bygd om til LHD blir i hvertfall ikkje værdt stort.. De er bare levert i RHD å det må vi leve med..Det er jo bare å style opp ein vingebil slik eg har gjort.. De fleste går 5 på uansett Som sagt så har RS500 global prislapp! Altså den blir ikkje meir eller mindre værdt bare for at den står i feks Norge av den grunn.. Eg vil ikkje utale meg direkte om prisen, men! Den har "mods" som desverre trekker litt ned.. Men eg kan si såpass at prisen ikkje er langt unna sannheten! Hvit og Moonstoneblue er værdt litt meir enn de svarte, men det er på god veg til å javne seg ut Hvis noen skulle være genuint interisert i ein slik bil så ta gjerne kontakt på PMEg har god kontakt med "RS500 registrar" i UK som sitter på alt av info, å vet hvor de fleste bilene befinner seg. Når det gjelder Vingebilen hans så syns eg kanskje at den er noe overpriset.. Edited February 8, 2013 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988
grandisjohn Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 (edited) Hvis den blir solgt for prisforlangende så er nok ikke kjøperen en nordmann Trolig ender det vel med at den blir shippet tilbake til England, der den kan regges på opprinnelig nummer uten ytterligere avgifter. Har i allefall svært liten tro på at den blir kjøpt for 400K og regget i Norge Og slik er jo ikke prisforlangende "sannheten" for et salg av denne i Norge heller... Edited February 8, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Tore_TJ Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Om bilen blir solgt er da prisen rett. Markedet for disse er nok litt begrenset.Uansett så taper eier neppe noe på å ha denne stående noen år til.. Synd den ikke er helt original synes jeg personlig.. Denne tråden ramser ihvertfall greit opp hva som er galt med mye av denne "klubben"..
Cosworth_ftw Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Ligger ikke denne i særs nedre kant av hva disse bilene er verd? Den mangler jo et par originale biter då..MEN
grandisjohn Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 (edited) Er ikke ofte jeg kommenterer Sierra Cosworth her. Men det at jeg kommenterer denne betyr at jeg liker den. Svært godt også.Bare synd at de globale prisene gjør en RS 500 uegnet for salg og registrering i Norge.Selger vil vel gjerne tjene litt penger på den også, så det lureste han kan gjøre, ved et eventuelt salg i Norge, er seff å vente til bilen blir veteran.Men det betinger jo at han ikke tror bilen blir verdt en million Edited February 8, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan.
Cosworth_ftw Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Er ikke ofte jeg kommenterer Sierra Cosworth her. Men det at jeg kommenterer denne betyr at jeg liker den. Svært godt også.Bare synd at de globale prisene gjør en RS 500 uegnet for salg og registrering i Norge.Selger vil vel gjerne tjene litt penger på den også, så det lureste han kan gjøre, ved et eventuelt salg i Norge, er seff å vente til bilen blir veteran.Skal ikke være Noe problem at den står i norge når du har ebay
grandisjohn Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Skal ikke være Noe problem at den står i norge når du har ebay Selvfølgelig Er jo det jeg skriver over her også, at den mest trolig blir kjøpt og shippet tilbake til England. Mener for øvrig at det var denne jeg så til salgs på engelsk ebay for en tid tilbake. Men husker ikke prisforlangende. Det kan seff og ha vært en annen.. Det er ikke en ting jeg kan.
grcossie Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Noen som har brukt avgifts kalkulator på denne?
Skybert Posted February 8, 2013 Posted February 8, 2013 Mener det lå en hvit ute i fjor vår til rundt 26000, har også sett en sort til 29000 for ikke lenge siden. Med frakt og moms så havner man nært oppunder.
twin turbo Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 (edited) Mener for øvrig at det var denne jeg så til salgs på engelsk ebay for en tid tilbake. Men husker ikke prisforlangende. Det kan seff og ha vært en annen.. nåverende eiger har vel hatt denne i fleire år.... og skybert. Kva reel stand har desse "billig" bilen egentlig vert i? er ikkje uten grunn dei skikkelige eksemplara som regel blir solgt uten annonser... Edited February 9, 2013 by twin turbo trehjulsykel
Skybert Posted February 9, 2013 Posted February 9, 2013 nåverende eiger har vel hatt denne i fleire år.... og skybert. Kva reel stand har desse "billig" bilen egentlig vert i? er ikkje uten grunn dei skikkelige eksemplara som regel blir solgt uten annonser... Jeg vet ikke hvordan du skal finne pris på disse annet enn å krype over landegrensen. Selvfølgelig kan stand variere på disse som på alle andre biler inkludert denne som selges her. Det er også begrenset hvor dårlige dem kan være til en pris på ca 280-330000 ferdig momset inn til Norge. Det at dem er sjeldne betyr ikke at man skal miste vett og forstand og bare betale forlangende. Jeg tror selger her tjener en stor slump med penger om den selges for dette, men bare løp å kjøp som jeg har sakt tidligere, jeg kan også få ett illebefinnende og hoppe til å kjøpe hvis jeg føler meg gal nok en morgen
Skybert Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 (edited) Hvis jeg husker rett så var det denne jeg dumpet borti, Build No 36 of 500 Edited February 10, 2013 by Skybert
cross-box Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 (edited) hvor ratte sitter på bilen har ingen betydning på om du får registert den eller ei. jeg har vært med på og registere flere biler som har blitt ny bil solgt i Asia, spesifiere japanske sports biler som Skyline R34GTR Nissan Silvia S15 Nismo. det du må ha for slike biler er godkjennings papirer fra externt labratorie (typ Tüv ) eller så må bilen gjennom enkelt godkjenning, da skyline og silvia s15 aldri er ny bil solgt i europa er disse vanskelig og få i gjennom nål øyet, da er det ofte han som du viser bilen til som avgjør, slik det ofte er i Norge, derimot på en RS500 den finnes all dokumentasjon på så den er ingen problem og få registert i norge som høyere styrt, det er som nevnt over her at Front og bak lykter samt seler i bilen framme og bak må være av type E-merket, lys må være E merket og ha en kode som gjør at de er E merket i land hvor mann sitter på venstre side i bilen og kjører. sierra og typiske Europeiske sports biler skal være "plankekjøring" og få godkjent bare mann har byttet riktige komponenter, dvs eneste jeg kan se for meg på en Rs500 som må byttes er front lykter.men jeg hadde satt tilbake de "høyere styrte" lampene når jeg hadde fått skilt på bilen. Edited February 18, 2013 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Hansien Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 men jeg hadde satt tilbake de "høyere styrte" lampene når jeg hadde fått skilt på bilen.Hvorfor det? Er vel ikke akkurat uten grunn til at man skal bytte fra RHD til LHD lykter. '09 Ford Ranger
Tommen Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 Du ser omtrent ikkje forskjell på lampene ein gang! det er kun lysbilde som er forskjell..Baklampene er like The Golden era.. 1986-1987-1988
Cosworth_ftw Posted February 18, 2013 Posted February 18, 2013 Hvorfor ble ikke R34gtr solgt nye i europa? Idioti?
JHS Posted February 19, 2013 Posted February 19, 2013 Hvorfor ble ikke R34gtr solgt nye i europa? Idioti?Litt OT, men akkurat R34 GTR ble vel solgt nye i England, men litt usikker på om det var offisielle Nissan biler. Vet det var ett firma som het Midhurst som solgt, lurer på om de importerte fra Japan selv.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now