D.D.Wernberg Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Heisann! Ute etter et bakre tårnstag til standar sierra cc. alt av intersse, da finish ikke er høyeste pri.Ta kontakt her eller på PM. Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Har et OMP stag liggende i garasjen Kom med et bud!Er vel samme avstand på tårn på cc og sedan? Løten Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Har et OMP stag liggende i garasjen Kom med et bud!Er vel samme avstand på tårn på cc og sedan? Løten Har ingen aning om det er forskjell da jeg kun har vært borti cc men skulle da tru det:) 300? Fant detta, men regner med at festene på bildet kun er for visning, for må vel væra to ører, så dempertårnet blir i mellom disse to ørene vel? http://viewitem.eim.ebay.no/OMP-BLACK-REAR-UPPER-STRUT-BRACE-FORD-SIERRA-COSWORTH/170978900530/item Har du evt et bilde av ditt Ørjan? Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Jeg har hjemmelaget i min bil å der er det kun festet på den ene siden av dempertårnet. Trur OMP stag o.l. er likt det jeg har. Sedan å CC er like mellom tårna. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Jeg har hjemmelaget i min bil å der er det kun festet på den ene siden av dempertårnet. Trur OMP stag o.l. er likt det jeg har. Sedan å CC er like mellom tårna. Så lenge det sitt så er jeg fornøyd Tenkte spesielt på bilde i linken, hvor det var sylinderforma feste... Takker for oppklaring 2.3GL:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Sitter bare på ene siden av tårnet ja, træ innpå, skru igjen mutterne.Næ, skal få det for 600,-? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Beklarer for å gå off topic Er det merkbar forskjell med dette staget(og evt foran) og når er det hensiktsmessig med slike stag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Foran har jeg ikke prøvd, men ble merkbart stivere bak og bilen satt bedre på veien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Merker det faktisk en del forran også. Eg hadde koni dempere med eibach fjærer, og eg merket at den ble mye mer stabil med krengingstag forran Har forran og bak eg Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Jeg kan ærlig talt ikke si at jeg merker så store forskjellen på min. Mulig jeg merker det hvis jeg tar av staget igjen. Den fordelen jeg ser er at karroseriet blir stivere å vrir seg mindre under påkjenning å da sparer man skjøter o.l. for en del stress Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 bak er greit ved coilovers da dei er mjuke der. men tårnstag ellers som ikkje blir "oppspent" har liten effekt. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Sitter bare på ene siden av tårnet ja, træ innpå, skru igjen mutterne.Næ, skal få det for 600,-? Okei, hva med 500 så henter jeg det på garn heme hos deg? Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Greit det, har ikke bruk for det lenger, så ligger bare å tar plass alikavæl. Kan jo evnt møte deg på myklegard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Greit det, har ikke bruk for det lenger, så ligger bare å tar plass alikavæl. Kan jo evnt møte deg på myklegard. Høres ut som en plan:) Hvilke dager passer best? Må ta det over helga.. venter på penger Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 bak er greit ved coilovers da dei er mjuke der. men tårnstag ellers som ikkje blir "oppspent" har liten effekt. Hvordan ville du spent det opp? Jeg hadde hjulene oppe fra bakken når jeg skrudde det til. Skulle tru det var nok når det ikke er justering på staget Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øggi Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 (edited) Samme for meg når:) Sleng på en melding på 99347494 du edit; er "alu" farge på staget forresten, men likt det du linker til over. med OMP merket midt på. Edited January 31, 2013 by Ørjan GS Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Den er god:) Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 (edited) Hvordan ville du spent det opp? Jeg hadde hjulene oppe fra bakken når jeg skrudde det til. Skulle tru det var nok når det ikke er justering på staget når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn.. og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut" omp er stive og fine har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende. Edited January 31, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.D.Wernberg Posted January 31, 2013 Author Share Posted January 31, 2013 Jeg er nok ikke ute etter å få merkbar stivere bil, men en bonus om det hjelper:D mest for å ha noe å feste basskassa i hehe Ford Sierra 5dr '87 2.0iFord Sierra 3dr '86 2.9iDodge Dart '73 slant sixProsjekttråd Brødrene Wernberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn.. og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut" omp er stive og fine har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende. Selv synes eg iallefall det hjalp mye.. Blir liksom mye mer stabil, og ikkje fælt så mye båt Men det var først da eg hadde kjørt en stund med det og tok det av at eg merket forskjellen! Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 når det ikkje er mulig å justere så er det ikkje noe hjelp i, men å jekke opp er ein bra måte for da får du ivertfall det lillen som er... men foran bør som regel tårna jekkes litt fra hverandre når det festes. hjelper ikkje med eit stag som ikkje er spent opp for da får det ikkje noe funksjon før tårna har flytta seg til det blir spenn.. og når vi først er inne på det... vis ein ser på staga 99% av folk kjøper er desse så myke at du bøyer dei for hand... da lurer eg på om folk faktisk trur dette hjelper eller er det kun for "ser bra ut" omp er stive og fine har sjøl med justering bak. har vel eit sånt som det der og liggende. Da gjør jeg ikke no feil ihvertfall. Skulle gjerne hatt justreing på mitt men har ikke orket å tenke på det da det er laget så fint at jeg ikke vil ødelegge det med mine ti tommeltotter. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now