Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei!

 

Hva mener folket om valg av stempler?

JE eller CP? Og forskjeller mellom dem?

I org dim te 205blokk.

Da je har CP stempler og crower råder for hånd.

 

Takker for svar:)

Edited by S.Nikolaisen
Posted

Har brukt JE sammen med pro seal ringer og org råder sjøl et par ganger og har ikkje noke negativt å sei om det. Kommer til å bruke det samme neste gang også.

XWIyo.jpg
Posted

CP er av de bedre stemplene på markedet og brukes ofte av motorbyggere i uk.

Hatt de i en bunndel tidligere og det virket som om de tålte litt av hvert..

Posted

CP er av de bedre stemplene på markedet og brukes ofte av motorbyggere i uk.

Hatt de i en bunndel tidligere og det virket som om de tålte litt av hvert..

 

 

Går for CP antaglivis:)

 

Har egentlig ikke hørt om noen dritt dårlige stempler til Cosworth, mulig det finnes

 

Neida. Men nå tenkte je mer på om noen hadde noen meninger/erfaringer med om det ene er bedre enn det andre:)

Posted

Tenkte det samme, men mulig den skal fylles, borres og fores, men høres ut som ei dyr 205 blokk da...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

står JE stempler i ene blokka mi, gått enplass mellom 5-10 år med di stempla, har historikk selv på siste 5 åra, men før den tid, ukjent.

 

I ny motoren nå så blir det omega stempler..

 

Men CP har jeg ikke hørt noe som helst negativt om..

Posted

eg har brukt wiseco i mi 200 blokk å dem funker knall dem. eneste eg skal gjøre til neste år er å bytte stempel fjærene til total seal ringer...

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted (edited)

eg har brukt wiseco i mi 200 blokk å dem funker knall dem. eneste eg skal gjøre til neste år er å bytte stempel fjærene til total seal ringer...

 

Erfaringer med det på cosworth? det lille jeg hørte for noen år siden var at det fungerte ikke noe bedre enn vanlig.. kan ha forandret seg.. de skal vel ha noe spesiell honing?

 

http://passionford.com/forum/general-car-related-discussion/183451-total-seal-ring-why-arent-people-using-them-more-often.html

Edited by Tore_TJ
Posted (edited)

her var det mye vas på den linken din gitt !!! er en grunn til att topp fuel racer bruker total seal fjærer.

å hvorfor bare bruke en ring ??? hva skal det være godt for da ???

dem selges som ett sett ;-)for att dem skal brukes sammen ;-)

 

snakka med ebb å han sa dem krevde bare ny honing ikkje noe ekstra viss vas utenom ;-)

 

det må ogsåhuskes på dem lager 3 forskjellige typer ringer viss du sjekker opp hjemme sida dems så ser du hoved forskjeld ;-)

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Total seal er konge, end of discussion :)

 

Men det bør sjekkes mot foringene dine om det duger, med Nicasil må man hvertfall ha litt spes ringer. Du har nok normale stålforinger, så det funker nok med "vanlige" ringer.

2wd sierra cosworth

Posted

her var det mye vas på den linken din gitt !!! er en grunn til att topp fuel racer bruker total seal fjærer.

å hvorfor bare bruke en ring ??? hva skal det være godt for da ???

dem selges som ett sett ;-)for att dem skal brukes sammen ;-)

 

snakka med ebb å han sa dem krevde bare ny honing ikkje noe ekstra viss vas utenom ;-)

 

det må ogsåhuskes på dem lager 3 forskjellige typer ringer viss du sjekker opp hjemme sida dems så ser du hoved forskjeld ;-)

 

Var derfor jeg spurte vettu. Hørt mye rart ang de ringene..

top fuel biler bruker mye deler som er ubrukelig i en vanlig motor så det argumentet var tynt ;)

 

Men nå har Tony hos Turbosystems grei erfaring med cosworth motorer så at han bare prater tøv syns jeg er merkelig.. Håper du deler erfaringen :)

Posted

mangen som snakker den veien vinden blåser for og selge ;-)

 

total seal er å blir skudd sikkert i mine øyner hvertfall. Er mangen rundt dørene her som bruker det på sine turbo motorer med stor suksess ;-)

 

men som det også står på hjemmesida dems så står det att det ikkje skal brukes mot nicasil foringer. Ringene skal ha en høyere material kvalitet enn foringene ikkje motsatt ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

mangen som snakker den veien vinden blåser for og selge ;-)

 

total seal er å blir skudd sikkert i mine øyner hvertfall. Er mangen rundt dørene her som bruker det på sine turbo motorer med stor suksess ;-)

 

men som det også står på hjemmesida dems så står det att det ikkje skal brukes mot nicasil foringer. Ringene skal ha en høyere material kvalitet enn foringene ikkje motsatt ;-)

 

Høres bra ut! Var bare nysgjerrig skjønner du :) Litt merkelig det ikke er mer vanlig kanskje..

Posted

ja eg og er fortsatt nysgjerrig selv ;-) men det eg har sett og hørt selv om disse ringene så finner eg ikkje noe og sette fingen på ;-)

eneste som muligens kan være ein ulempe er att du må ut med blokka og hone den opp igjen før dissse ringene instaleres så noe mer arbeid blir det jo pluss dem koster jo litt mer enn standar ringer ;-) ;-) mulig det er derfor dem ikkje er så vanlige ??

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Posted

Total Seal er kun et merkenavn. Spørsmålet er gapless eller ikke gapless (tradisjonelle ringer).

 

Har ikke personlig erfaring, men det finnes mye info.

 

En kompresjonsring VS to: Soleklar årsak til at det gjøres. Men igjen er bruksområdet hovedpoenget. Hp VS serviceintervall.

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...