LoSLucifer Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 (edited) Ford Focus 2000 modell. Her kommer flere dumme spørsmål fra meg. Jeg har byttet Spjeldhus, LMM og Luftfilter på bilen.Problemet er at jeg syns den går dårligere enn med de gamle delene. Er liksom ikke like responsiv lenger ( har hele 101hk og vil gjerne beholde så mange som mulig av de få jeg har ). Tar lang tid før den kommer opp i fart. Er det noe jeg har glemt? Gjort feil? Startet med å demontere luftfilteret, så LMM og tuben ned til spjeldhuset og til slutt selve huset. Etter litt knoting ( veldig trangt og ikke helt tilpasset verktøy ) fikk jeg av huset og det var skittent som fy. Fjæra var så møkkete at når jeg skulle gasse så måtte jeg trykke hardt for å få den løs for så å kunne gasse normalt. Som om det var kraftige magneter som ble dratt fra hverandre. Monterte det "nye" spjeldhuset ( alle nr osv stemte overens med det gamle selv om det "nye" er fra skroten ) Huset er renset og fjæra er helt myk så når man gasser merker man ikke det hakket som på den forrige. Eneste ( IDIOTISKE ) var at jeg greide å vri i stykker sensoren på spjeldhuset på den nye så måtte ta den delen fra det gamle huset.Monterte så slangen/tuben opp til LMM ( også på LMM er nr de samme men fra en annen bil på skroten ). Fikk skrud det på plass og monterte det helt nye luft filteret. ( Green filter ) Alt starter og går bra men som sakt føler jeg at den er blitt en del slappere. Hva har jeg gjort feil? Hva mangler? Kan det være at delene ikke stemmer a like vel? Må jeg resette noe? Hørte noen snakke om å ta av kablene på batteriet for å resette hjernen (?) pga de nye delene og at den da lærer seg dataene på nytt. Det nye luftfilteret er sånn rundt og har mål: 70x120. Det gamle er av samme merke og mål: 70x140. Altså det gamle er litt lengre. ( vet jeg kunne renset det gamle filteret med green filter rens og olje men tenkte det var like greit å bytte det ) Noen som har en formening om hva jeg burde sjekke/gjøre? Eller IKKE gjøre er kanskje bedre? Edited January 29, 2013 by LoSLucifer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dufman Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Har ikke fått tak i en defekt LMM da? Green filter trenger kun rens, skal ikke være nødvendig å bytte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 (edited) Var en rask tur nedi motoren nå. Tok ut LMM og sjekket de opp i mot hverandre igjen. Så at på toppen ( flate delen med nr ) sto det samme nr. Men la merke til at inni på selve plast stanga ned der følerne er, sto det 3 på den nye ( den jeg byttet til og mistet "respons" ) og 4 på den gamle. Så vet ikke om dette tallet har noe å si men... ? Mye mulig den "nye" LMM er mindre eller annen på en eller annen måte. Eller defekt som du sier. men ville den ikke da oppført seg enda mer kranglete da? Ja vet de ( green filter ) bare trengs å renses, men det jeg hadde var så møkkete og tett at det er liten vits i å sette på igjen før det har fått seg en durabli rens. Kanskje opp til fler Edited January 29, 2013 by LoSLucifer Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Brukt LMM er skikkelig bingo. Det er mye dårlig ute og går. De kan gi 20-30% feil signal ut, men motoren vil fortsatt gå "greit" og folk flest vil ikke merke noe (særlig når de blir gradvis dårligere) Hvorfor byttet du? Prøv å bytte tilbake. Jeg ville også sett etter vakuumlekkasjer (suselyder). Det kan lage problemer. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Byttet da den så reinere og nyere ut. Det er hele grunnen. Det kan selvfølgelig være at den er dårlig og ikke passer hel i min. Har nå montert den gamle igjen og spendt på turen til jobb i morgen. Har sjekket at alt sitter som det skal og at den starter og går. Vanskelig å teste her da det er for mye snø, så må på hovedveien før jeg merker noe. Krysser fingrene for at det er den delen som gir feil signal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LoSLucifer Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Virker som bilen fikk tilbake litt mer effekt etter å ha byttet LMM skal også dobbelt sjekke de andre delene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now