olis27 Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Er de noen som har peiling på std mål på 205 og 200 blokk, og std mål på stempler? og om det er forskjel på veivakslingene? det er 6 eller 9 skrue hull på de. Skal trimme cosworth motor så trenger noe info hva slags råder/stempler jeg må ha? Takker så mye for info
Slåstad RS Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 "Skal trimme cosworth motor" Ikke for å være spydig men hvis du har planer om å forbedre noe i fra den fabrikken , så trenger du litt mere kunnskap enn det du spør om her.. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
xr4ti Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Litt å lese på her:http://www.cannell.co.uk/Ford_Workshop_Manuals/Workshop%20Manual.pdfhttp://www.cosworth.hu/?menu=hasznos&page_id=2 Ellers så er det mye info her på forumet. Mange som har lagt ut nyttig info om sine motorbygg, erfaringe etc.Og til info: Cosworthveiven har 9 bolthull mens standard OHC motorer bruker en annen veiv med 6 bolthull.
twin turbo Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 stempel kjøper du utifra kva dim blokka er/blir... vi kan ikkje vite om den blokka du skal bruke må borres... råder og stempel kjøpes så dei passer sammen utifra ønsket forhold. trehjulsykel
olis27 Posted January 29, 2013 Author Posted January 29, 2013 "Skal trimme cosworth motor" Ikke for å være spydig men hvis du har planer om å forbedre noe i fra den fabrikken , så trenger du litt mere kunnskap enn det du spør om her.. Har fått til andre motorer så skal vel gå det her og Derfor jeg spør er for de motoren sitter i bilen og att det er orginal 205 blokk.
Slåstad RS Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Har fått til andre motorer så skal vel gå det her og Derfor jeg spør er for de motoren sitter i bilen og att det er orginal 205 blokk. Betviler ikke dine kunnskaper , men når du snakker om bunndelen av motoren og trimme Cosworth , regner jeg med at du har planer om å forbedre det som Cosworth har levert? En riktig overhaldt bunndel med originale deler er i grunn bra nok til det meste. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Ron Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 90.82mm standard mål på sylinder på cosworth blokk Caution, any attempt to overtake will result in a race!
olis27 Posted January 29, 2013 Author Posted January 29, 2013 90.82mm standard mål på sylinder på cosworth blokkOki. Er det samme mål på ohc blokka?
Slåstad RS Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 Oki. Er det samme mål på ohc blokka?Cosw.2wd (205) bruker samme blokka som vanlig ohc , men de pukket ut de blokkene som hadde kategori 2 eller 3 borring. Står banket inn ved fordeleren F.eks 2232 eller helst 2222. Dette er vel ikke så vesentlig i dag , så sant du ikke har en motor som ikke er kjørt etter den ble bygd ny så er de slitt utenfor toleransene de aller fleste. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
olis27 Posted January 29, 2013 Author Posted January 29, 2013 Cosw.2wd (205) bruker samme blokka som vanlig ohc , men de pukket ut de blokkene som hadde kategori 2 eller 3 borring. Står banket inn ved fordeleren F.eks 2232 eller helst 2222. Dette er vel ikke så vesentlig i dag , så sant du ikke har en motor som ikke er kjørt etter den ble bygd ny så er de slitt utenfor toleransene de aller fleste. ok. takker for svar
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now