glosviken Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 hei vurdera og sende turboen min på overhaling so alt er i orden nor våren kjemlurte litt på ka firma eg burde velge?med tanke på kvalitet og pris er snakk om ein gerett turbo biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
Akselander Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 hei vurdera og sende turboen min på overhaling so alt er i orden nor våren kjemlurte litt på ka firma eg burde velge?med tanke på kvalitet og pris er snakk om ein gerett turbo Er da ikke noe å lure på.. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31709985&kwUnica=ford%20sierra '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)
RsMuffe Posted January 27, 2013 Posted January 27, 2013 (edited) finn noen andre å overhale turboer enn Turbokongen/stavanger hk. har sett mye rart fra han på brukte turboer som han har solgt til kompiser. du kan trygt handle nye deler av turbokongen, men ved turbo kjøp, så ikke kjøp noe brukte turboer som er overhalt og ikke la han porte kompressor huset eller eksos hus. det er ikke bra utført. send heller en pm til kh turbo her inne. han har jobbet med turboer, trur det var hos gik turbo. Edited January 27, 2013 by RsMuffe
Cosworth Racing1 Posted January 27, 2013 Posted January 27, 2013 Ikke engang nye deler han selger, passer sammen! Styr LANGT unna Turbokongen. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
RS 1000 Posted January 27, 2013 Posted January 27, 2013 (edited) Er da ikke noe å lure på.. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31709985&kwUnica=ford%20sierraSiden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt. Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd". En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes. "Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe. Ta gjerne en titt for det er ikke klokt: Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs. Vennligst hold Ford leiren unna dette. Edited January 27, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
glosviken Posted January 27, 2013 Author Posted January 27, 2013 rs 1000: er ein sierra cosworth ja og viss du skulle overhalt din turbo kor vile du sent den? biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
RS 1000 Posted January 27, 2013 Posted January 27, 2013 rs 1000: er ein sierra cosworth ja og viss du skulle overhalt din turbo kor vile du sent den?I praksis er det sjelden snakk om en overhaling, det er bare lagerbytte. Jeg har gjort dette så mange ganger at jeg hadde nok gjort dette selv. Hvis noe andre hadde spurt meg så hadde jeg foreslått at de tok kontakt med KH turbo for lagerbytte. Hvis budsjettet kunne strekkes litt, og det var tid, så kunne du vurdert å kjøpe en flett ny Turbonetics T3super60 med 10 bladet F1-49 turbinhjul og 360 lager.Helt ok pris. : http://www.turboneticsinc.com/store/index.php?route=product/product&path=35_91&product_id=530Du flytter bare turbinhuset over og selger Cosworthturboen til en med mindre krevende motor. Hvis du tenker verdi på turboen din i dag + overhalingssett + arbeid + 360 lager + frakt så ser du at du får veldig mye ny "10 bladers" turbo for pengene med å kjøpe turbonetics. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
glosviken Posted January 27, 2013 Author Posted January 27, 2013 noken som har eit tlf nr som går and og få tak i kh turbo på? biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
Tommen Posted January 27, 2013 Posted January 27, 2013 noken som har eit tlf nr som går and og få tak i kh turbo på?Prøvde å sende det på pm, men postkassa di var full The Golden era.. 1986-1987-1988
glosviken Posted January 27, 2013 Author Posted January 27, 2013 har fått sletta ein del biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
glosviken Posted January 30, 2013 Author Posted January 30, 2013 noken som har eit nr til khturbo ? biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
isse Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 (edited) Sendt deg pm Siden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt. Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd". En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes. "Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe. Ta gjerne en titt for det er ikke klokt Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs. Vennligst hold Ford leiren unna dette. Hahaha et fantastisk innlegg Edited January 30, 2013 by isse
alelys Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 (edited) Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Siden jeg ikke sitter på så mye erfaring angående turboer. Hva er så spesielt/galt med denne tuboen? Edited January 30, 2013 by alelys
Torgeir B Posted January 30, 2013 Posted January 30, 2013 Den turboen der er fra garrett sin serie tilbake i sent 70 tidelig 80 tallet. Kan du vell egentlig tenke deg hvor langt teknologien har komt på 30+år. Lett å selge ett slikt produkt til personer som ikke har så gode greier på turboer. 86 3dr IS
alelys Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 Lett å selge ett slikt produkt til personer som ikke har så gode greier på turboer. F.eks. meg hehe hva mener RS1000 med "Flowpreppet". at den liksom er portet/glattet ut, mens den egentlig er urørt?
twin turbo Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 den er kansje fresa litt rundt inni der med ein dremmel.... er som porting av topp, skal det funke er det ikkje bare å frese å glatte det ut som er poenget og gjir efffekt, men korleis dette blir gjort som avgjør korleis det vil reelt fungere... trehjulsykel
Akselander Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Siden denne posten er under "Generell bilprat" så håper jeg at du kjenner trådstarter og at dette er en spøk, eller at trådstarter kjører Kia eller noe slikt. Hvis du ikke kjenner trådstarter og dersom han kjører Ford så synes jeg rett og slett at du fortjener en lusing som poster denne type "råd". En Ford fortjener en turbo som er avballansert og som ikke skrangler i stykker etter kun kort tid dersom den brukes. "Oppgradering" til ELDRE turboteknologi er helt unikt for denne karen. Bare se på bildene og se om du fremdeles finner såkalte oppgraderings og trimturboer med 8 bladers kompressorhjul fra 1960 tallet. Her har du en klar vinner. "Flowpreppet av selveste kongen". Eldgammelt dritt En kalket grav klar til levering til 1. optimistiske og naiv ignorant. Innkjøpspris er nok i nabolaget rundt kr. 3,- eller noe. Ta gjerne en titt for det er ikke klokt: Det står respekt av en ting som denne karen gjør som mange med meg ikke klarer, nemmelig å nyttegjøre seg av verdens idioter som vi vet er en utømmelig ressurs. Vennligst hold Ford leiren unna dette. Bøyer meg i støvet! Aldri tydd til overhaling av turbo selv, så bare for meg at dette måtte være en god løsning på problemet til trådstarter. Er i allefall belært og mer til nå, kom iallefall noe nyttig info ut av kommentaren.. '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)
packs Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Må jo passe fint til en 70-talls retro motor denne da ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
RsMuffe Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 (edited) mulig det. men turboene han har så kalt overhaler og flowprepper, ville ikke jeg kjøpt hvertfall. Edited February 1, 2013 by RsMuffe
Akselander Posted February 1, 2013 Posted February 1, 2013 Somsagt, belært. Godt å høre fra noen som har erfart kunnskap.Akkurat angående turbo-overhaling og valg av turbo til de forskjellige oppsett burdte vært egne tema her på forumet for Cosworthene.Tydeligvis mange som sitter inne med mye erfaring og kunnskap angående dette, som andre eiere her ville nytt godt av uten å måtte gå gjennom den samme kostbare prosessen.. '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now