ArneR Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 (edited) Hei folkens. Driver og forsker litt på hvilken boost controller eg skal bruke på escorten. Har sett på 3 forskjellige typer. Vanlig 3 port el boost controllerhttp://www.ebay.co.uk/itm/3-Port-Electronic-Boost-Control-Solenoid-EBC-For-Subaru-Impreza-WRX-STi-Turbo-/370730663285?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item565144fd75 Air injectorshttp://www.ebay.co.uk/itm/Air-Injector-Kit-Suit-Ford-Cosworth-Air-Injectors-/270555585690?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3efe5e9c9a Turbosmart Eboost2http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOSMART-eBoost2-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-GAUGE-60MM-40PSI-BLACK-/160928563329?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2578170081 Den 3 port saken og air injectors vil bli kjørt gjennom datasprutet, men har lest en del om den eboost2 saken og den virker ganske lovende. Den er jo et system som står helt for seg selv, og virker meget lett å bruke.Eneste bakdelen med den er måleren som eg må finne plass til. Begynner å bli tom for kreativitet inni bilen no hehe. Hva bruker dere andre her inne, evnt gode tips. For og imot er også velkomne. Edited January 26, 2013 by ArneR Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
ArneR Posted January 26, 2013 Author Posted January 26, 2013 Takk RsMuffe. Nå skal de virke :-) Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Slåstad RS Posted January 26, 2013 Posted January 26, 2013 Mulig 52mm er enklere å få plass til? http://www.ebay.co.uk/itm/Turbosmart-Eboost2-EB2-E-BOOST2-52mm-gauge-turbo-wastegate-boost-controller-T4-/160961668404?pt=Race_Car_Parts&hash=item257a102534 Ser ut til å være en morsom sak , men kan vel ikke konkurere med et seriøst airinjector oppsett? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
ArneR Posted January 26, 2013 Author Posted January 26, 2013 Eg la bare ut den første eg så som et eksempel. Blir i tilfelle den minste ja. Air injectorer er vel det mest nøyaktige etter det eg har lest. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R
Ghost00 Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 hmm jeg har ikke vært borti Air injectorer før. dette må jeg undersøke.
RS 1000 Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 Hei folkens. Driver og forsker litt på hvilken boost controller eg skal bruke på escorten. Har sett på 3 forskjellige typer. Vanlig 3 port el boost controllerhttp://www.ebay.co.uk/itm/3-Port-Electronic-Boost-Control-Solenoid-EBC-For-Subaru-Impreza-WRX-STi-Turbo-/370730663285?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item565144fd75 Air injectorshttp://www.ebay.co.uk/itm/Air-Injector-Kit-Suit-Ford-Cosworth-Air-Injectors-/270555585690?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3efe5e9c9a Turbosmart Eboost2http://www.ebay.co.uk/itm/TURBOSMART-eBoost2-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-GAUGE-60MM-40PSI-BLACK-/160928563329?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2578170081 Den 3 port saken og air injectors vil bli kjørt gjennom datasprutet, men har lest en del om den eboost2 saken og den virker ganske lovende. Den er jo et system som står helt for seg selv, og virker meget lett å bruke.Eneste bakdelen med den er måleren som eg må finne plass til. Begynner å bli tom for kreativitet inni bilen no hehe. Hva bruker dere andre her inne, evnt gode tips. For og imot er også velkomne.En vanlig solenoid er tung og treg, men god nok til å kontrollere ladetrykket. Air-injetors er kapabel til ekstrem presisjon, men krever tilsvarende avansert styreenhet. Man tjener ingenting på å bruke Air-injectorene i stedet for en vanlig solenoid hvis styresystemet er tilpasset "trege" solenoider. e-Boost2 er komplett stand alone boost controller med store muligheter og må sies å være det beste valget her. Lettbetjent, praktisk og greit. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
as. Posted February 10, 2013 Posted February 10, 2013 Vil anbefale Greedy profec B specII, her brukt det i mange år og er veldig fornøyd. Har og hat(t) "gleden" av og rote med turbosmart e-boost2 litt også og synes den var utrolig følsom og innviklet å bruke. den slet også veldig med og være stabil og att den må halverer trykket om den treffer boostlimit, før den prøver og bygge opp trykket til maks igjen er ikke særlig heldig. e-boost`n er sikkert bra, men alt for mange funksjoner og sette seg inn i for meg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now