500 Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Noen som har hatt problemer med at motoren på 4x4 koker ved belastnig? Har problemer med min at den koker og det skjer mest ved full belastnig på 4/5 gear... Dette er hva jeg har prøvd: hatt av toppen og planslipt, ny toppk, ny termostat. Har også sprekksøkt blokk og topp. Noen som har noen gode forslag eller har hatt samme problem tro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Gammel/tett radiator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Stiger tempratur fort?,blir det kalt i varme apparat? hva slags type toppakning og bolter?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Setter en tier på gammel tett radiator\varme register kan jo være vannpumpe også Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 kjører du med vann kjøling på turbon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Vannkjøling på turbo byr ikke på problemer ved kjøring etter vei. Om det gjør det, er det noe som ikke er i orden. Som mange andre nevner her, sjekk radiator. Har vært borti flere forder med tett radiator. Kjør en tur og sjekk umiddelbart etter kjøring at HELE rdiatoren er like varm. En annen ting du kan legge merke til er om kjøleviftene går veldig lenge av gangen før de stopper. Gjør de det så er store deler av radiatoren tett. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero* Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Hvordan har du sprekksøkt blokk og topp? -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 sleit fælt med detta for mange år sia, med en gammel motor, da var det sprekk rundt topplokksbolt hølet i blokka som var årsaken. men det har du sikkert sjekket. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
500 Posted January 25, 2013 Author Share Posted January 25, 2013 Mange fine innspill ja, har kjørt rens på systemet, har prøvd å bytte radiator og byttet til nytt varmeregister...Kjører T34 org og kjører med vannkjøling ja.. Det ser ut som det bobler kun fra turboslangen ja, så kanskje jeg skal prøve uten den da? Har sprekksøkt med hvit og lilla sprayboks ( husker ikke merke )Kjøre GRP A og ARP bolter. Kokingen skjer i løpet av 15-20 sek ved fullt pådrag på isen.Vannpumpa ser helt fin ut.Har kobla viftene med egen bryter så de går hele tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aero* Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 (edited) Første som faller meg inn er sprekk som utvider seg ved ladetrykk/mye varme. Koker den ikke hvis du kjører rolig? Edited January 25, 2013 by Aero* -1988 Ford Sierra Cosworth-1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Du har vel ettertrekt arp boltene dine etter første oppstart? Dette skal gjøres på kald motor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Apr boltene fører mer vont en godt med seg, originale strekk bolter er å foretrekke på YB.Tipper på sprekk i toppen eller lekaskje på topp pakingen.. 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Apr boltene fører mer vont en godt med seg, originale strekk bolter er å foretrekke på YB.Tipper på sprekk i toppen eller lekaskje på topp pakingen.. har aldrig opplevd problemer med arp bolter som er dratt i henhold til spesifikasjonene.. Men jeg er helt enig, strekk bolte + a.pakning er en kjempe kombo Jeg har vært borti flere biler som har slitt med koking, da di har gått med org vann kjølinga på turbon, prøv å koble deg rundt, for da har du iaffal utelukka det problemet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Koble rundt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Koble rundt? Droppe vannkjøling av turbo, dra slangen rett fra topp til ekspasjonstank. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Sjekket slangene som går ifra olje veklsleren og til topp / varmeapparat register? De som ligger under innsuget. Har vært borti att de har tettet seg eller ligger i klem,da ødelegges hele sløyfen i kjølesystemet. Eller som nevnt over her,ARP bolter får meg til å fryse nedover ryggen! Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
500 Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 Sjekker de vannslangene under innsuget og bytter til strekkbolter så får vi se....Ellers går motor ut til rønking... Takk for bra tips :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Sjekker de vannslangene under innsuget og bytter til strekkbolter så får vi se....Ellers går motor ut til rønking... Takk for bra tips :-) Er det orginal slangene,så blir de veldig myke og tetter seg innenfra har jeg sett... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now