lassebakken Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 har en 190 bilcross bil som ikke er fresk, mekanisk innsprut, det som skjer er at bilen starter lett tar gassen med en gang men etter ca 5 sec! så går den fint på tomgang men tar ikke gassen bare dør ut!! slipper jeg opp gassen går den fint på tomgang igjen, byttet filter,målt pluggkabler og byttet en som det var dårlig gjennomgang i,stilt tenning på tomgang, målt bensintrykk 5kg!prøvd ei anna bensinpumpe,sprayet med startgass rundt om på innsug men ser ikke ut til og være noe falsk luft!, prøvd og justere co litt opp og ned men ingen forskjell,,,,, noen tips??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Tipper på at det er no trøbbel med den store luftskåla(husker ikke hva det virkelig heter) Har vel noe med mengde å gjøre hvis jeg husker rett. Disse mekaniske innsprutene er vel over snittet følsomme på vakuumlekasjer også så en grundig gjennomgang av vakuumslager o.l. er sikkert ikke dumt. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassebakken Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Tipper på at det er no trøbbel med den store luftskåla(husker ikke hva det virkelig heter) Har vel noe med mengde å gjøre hvis jeg husker rett. Disse mekaniske innsprutene er vel over snittet følsomme på vakuumlekasjer også så en grundig gjennomgang av vakuumslager o.l. er sikkert ikke dumt. hvet disse ikke er helt bra!! sjekket alle slanger og sprayet startgass langs dem,brukt par flasker oppi der snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 (edited) sjekket sikringen på overspenningsvernet? om 190E har dette da? Veit w124 har det http://mbentusiastkl...pic=8175.0;wap2 utsene varier litt men skal ligne på dette, sitter angalig bak batteriet og har ofte rød topp Edited January 24, 2013 by alelys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 190E skal ha dette om den har KE-jetronic iallefall. Er det en KE-jetronic eller K-jetronic motor du har? Start med å kontrollere belgen under luftmengdemåler/bensinmengdefordeler, denne sprekker opp etterhvert og skaper litt problemer. Sjekk også for vakuumlekkasjer generelt. OVP som er nevnt over kan lage mye tull, men bilen skal kunne gå med hjernen frakoblet(om du har KE-jet), så det kan du og prøve. Finn ut hvilket innsprøytningsanlegg du har, så skal jeg prøve å hjelpe litt over nett. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassebakken Posted January 26, 2013 Author Share Posted January 26, 2013 190E skal ha dette om den har KE-jetronic iallefall. Er det en KE-jetronic eller K-jetronic motor du har? Start med å kontrollere belgen under luftmengdemåler/bensinmengdefordeler, denne sprekker opp etterhvert og skaper litt problemer. Sjekk også for vakuumlekkasjer generelt. OVP som er nevnt over kan lage mye tull, men bilen skal kunne gå med hjernen frakoblet(om du har KE-jet), så det kan du og prøve. Finn ut hvilket innsprøytningsanlegg du har, så skal jeg prøve å hjelpe litt over nett. har vel k-jetronic!!har sprayet med startgass rundt belgen der men hører ikke noe opp eller ned på tomgangen så trur jeg den er tett!! prøvde meg litt på co justeringa skrudde den nedover og da tok den gassen litt og klarte 2500mdr ca men gikk bare i mot liksom!!men så stod bilen med tenning på og pumpa koblet direkte da fylte den motoren med bensin!!! lurer litt på og fått tak i en forgasser og sette på??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Om du har K-jetronic har jeg dessverre ikke stort å hjelpe med, men om du hadde hatt KE-jetronic, som og er mekanisk men med litt elektronikk til å finjustere blanding og tomgang.Det er det vanligste på 190E. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassebakken Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 Om du har K-jetronic har jeg dessverre ikke stort å hjelpe med, men om du hadde hatt KE-jetronic, som og er mekanisk men med litt elektronikk til å finjustere blanding og tomgang.Det er det vanligste på 190E. er ikke en leding til spruten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted January 31, 2013 Share Posted January 31, 2013 Nei, da er jeg dessverre rimelig blåst, kan gi deg noen generelle tips, samt en link, men dessverre ikke mere. Disse er veldig sensitive på bensintrykk, man har systemtrykksregulator, og styretrykksregulator, er styretrykket for lavt drukner den, er det for høyt går den for magert, denne regulerer trykket etter manifoldvakuum og temperatur, den kan det fort bli noe tull med. Falskluft er de også ekstremt følsomme for, da de kun "beregner" bensinmengde ut av målt luftmengde inn til motor. Dette er det første du burde sjekke opp i. Legger ved en link til en manual til Ford, men sett bortifra litt komponentplassering og motsatt luftmengdemåler, er det ganske så likt. http://www.jorgen.tronderford.com/norske/manualen/k_jetro/k_jetro.htm Lykke til `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
lassebakken Posted February 6, 2013 Author Share Posted February 6, 2013 da var feilen funnet!! byttet dyser så vips var den i orden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now