Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lurer på hva en kan få for en tett og fin 7,5" diff? Ingen brems eller sperre. Er 4.27 utveksling, perfekt for cosworth?? :)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

Lurer på hva en kan få for en tett og fin 7,5" diff? Ingen brems eller sperre. Er 4.27 utveksling, perfekt for cosworth?? :)

fikk 1000 lapp for min , men det var scorpio medbringere da . ikke 2wd cosworth

Posted

frosk diff?

Jepp ;)

fikk 1000 lapp for min , men det var scorpio medbringere da . ikke 2wd cosworth

Åja, er ikkje cosworth medbringere her heller.. Scorpio diff :)

Posted

Er ikke verdt så fryktelig mye, som Asil også nevner.

Men det er jo lett omsettelige deler, siden de kan brukes på Cosworth sammen med de riktige delene :)

Det er jo et godt utgangspunkt til å bygge en bra diff ut av :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her

Posted

Er den så fælt bra å bruke på 2,9 v6 med mt75 kasse og mellom 14-17" dekk?? Følte det var vell høy utveksling med 3,91..? :whistling:

Posted

Tror eg prøver å få tak på en 3.62 diff eller er det 3.64? Passer ikkje det bra på en 2,9 12v som skal brukes til vei og aktiv kjøring? :whistling:

Posted

Tror eg prøver å få tak på en 3.62 diff eller er det 3.64? Passer ikkje det bra på en 2,9 12v som skal brukes til vei og aktiv kjøring? :whistling:

Gisle Førland holder nå til i ditt distrikt. Han har eller får tak i Scorpio Cosworth differ, 7,5" med brems og 3,64

Posted

Hva slags utveksling er standard på 2.9 aut i scorpio? Føler min er litt langbeina, med 3000 rpm i 150 km/t, men så var det denne ultrapresise orginalturtelleren da?

Beklager om jeg forstyrrer tråden din Jakob, virket bare som du hadde fått svar på det du lurte på?

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted

Går helt fint det Granada 2.8 Ghia ;) Orginalt har iallefall min sierra 3.32/3.34.. Husker ikkje helt eksakt.. :) Men den er 2,9 12v og manuell.