toe86 Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 (edited) Hei alle godt folk Har gått til innkjøp av en Focus 1.8 TDDi (Endura DI) og har nå problemer med oljetrykket!På motoren nå sitter det en overhaldt topp(overhaldt etter register-ras)og fabrikkny oljepumpe. Men med en gang motoren får litt turtall,så begynner oljelampa å lyse!At det er lavt oljetrykk blir også bekrefta når de på verkstedet jeg bruker, kobler på en ekstern trykkmåler og ser 0.2bar på måleren...Motoren sies å ha gått 180.000km (noe jeg tviler sterkt på dog).Men siden både pumpa og trykkbrytern er eliminert i feilsøkinga, så lurer jeg veldig på hva dette kan være fornoe.. Noen her som har noe formening? Edited January 14, 2013 by toe86
ASK Racing Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Kan vere jeg blingser littt, men det skal vere en slik trykk ventil et sted, enten i olje pumpa eller noe, husker ikke helt, som kan sette seg fast, å som da gjør at olje pumpa ikke får lagd noe trykk fordi det bare går i retur i denne ventilen. Eventuelt kan jo silen vere tett, slik at den. Ikke klarer å suge opp nok olje for å lage noe serlig trykk.. :/ Lykke till 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
toe86 Posted January 14, 2013 Author Posted January 14, 2013 Den ventilen sitter inni pumpa, og blir da også bytta med pumpa.. Og sila er innspisert, og så helt ok ut..?
ASK Racing Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Kan vere ed defekt i pumpa, eller kanskje en tett olje kanal. Vet du om det ble brukt pakning, eller flytende pakning på pumpa? 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
toe86 Posted January 14, 2013 Author Posted January 14, 2013 (edited) Tett kanal, kan jo det jo kanskje være. Pumpa er jo som sagt ny, er montert på med alle pakninger og O-ringer som skal til for å tette.. Vet at dårlige råde-lager, kan redusere oljetrykket, men at det er så lite som 0.2 bar er jo igrunn temmelig vanvittig, og nokså lite trolig at rådelager kan forårsake det? Edited January 14, 2013 by toe86
ASK Racing Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 Derfor jeg tenkte på den ventilen. Mener det er omkring 0.2 du får når den er i open stilling, kan jo ha kilt seg selv om den er ny. 1998 Ford Puma (ST-160 Replica) Insug Nr 138Prosjekt tråd http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/69199-ford-racing-puma/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now