Jump to content

Banekjøring 2013


fiesta05

Recommended Posts

Samarbeid med Jamtvedt har null å si for medlemmene, da Jamtvecdt uansett arrangerer et rått Ford-treff. Målet burde være om Ford klubben fikk til sitt eget, eventuelt i samarbeid med Subaru-klubben, 200sxOGN, Impreza-klubben, etc etc.

 

En annen ting er trådene som blir oppretta i regions-forumene. Det er tråder hvor regionsleder lurer på interesse for treff. Er jo garantert en del IKKE-medlemmer som gjerne dukker opp, men som ikke får sjansen til å si når det eventuelt passer/ikke passer, hvor det skal skje osv. Klart man skal prioritere medlemmene, men hvis det i det heletatt skal bli noen samlinger, så trur jeg man er avhengig av ikke-medlemmene også

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samarbeid med Jamtvedt har null å si for medlemmene, da Jamtvecdt uansett arrangerer et rått Ford-treff. Målet burde være om Ford klubben fikk til sitt eget, eventuelt i samarbeid med Subaru-klubben, 200sxOGN, Impreza-klubben, etc etc.

 

En annen ting er trådene som blir oppretta i regions-forumene. Det er tråder hvor regionsleder lurer på interesse for treff. Er jo garantert en del IKKE-medlemmer som gjerne dukker opp, men som ikke får sjansen til å si når det eventuelt passer/ikke passer, hvor det skal skje osv. Klart man skal prioritere medlemmene, men hvis det i det heletatt skal bli noen samlinger, så trur jeg man er avhengig av ikke-medlemmene også

 

Klubben kan sikkert få leid Rudskogen, men da må medlemmene og alle andre belage seg på å måtte betale også. Da må det eventuelt være bindende påmelding i god tid på forhånd, og du vet hvordan det går.. Plutselig har ikke vedkommende bilen klar og vil ha penger igjen osv.. Blir ikke lett det.

 

Synes det er greit at Jamtvedt arrangerer, men det siste som var var utrolig skuffende.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Klubben kan sikkert få leid Rudskogen, men da må medlemmene og alle andre belage seg på å måtte betale også. Da må det eventuelt være bindende påmelding i god tid på forhånd, og du vet hvordan det går.. Plutselig har ikke vedkommende bilen klar og vil ha penger igjen osv.. Blir ikke lett det.

 

Synes det er greit at Jamtvedt arrangerer, men det siste som var var utrolig skuffende.

 

syns du snakka om evt samarbeid, er jo det jeg snakker om/bekrefter

 

Skuffende fordi?

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

syns du snakka om evt samarbeid, er jo det jeg snakker om/bekrefter

 

Skuffende fordi?

 

Stemmer, leste litt for fort der ;)

 

Skuffende fordi:

 

- Satt av 15 min pr time til lisensbiler. Var vel fem biler som kjørte aleine i 15 min..

- En mini-dragster som kjørte helt aleine etterpå

- Altfor mye kø for å kjøre grunnet bl.a Ford ikke ble først prioritert

- Arrangementet ble avsluttet ên time enn tidligere oppsatt, grunnet noe stakkars fra banemannskapet hadde lang vei hjem.. Vi hadde bare cirka 10 timer å kjøre med bil og henger, men det spilte vel ingen rolle.. Latterlig!!

- Gikk over ên time vekk grunnet den svenske Cossie som brant opp (pga banemannskapet delvis sov rundt banen), og ingen kom for å slukke brannen før etter cirka 8 min.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Helt riktig som du sier!

Gjelder å være tidlig ute om man skal få til noe.

Nå var ikke jeg på ford treffet i fjor, men lurer jo på hvorfor det ble som det ble. Jamtvedt har jo gjort dette bortimot perfekt i åresvis, så kan jo spørre seg om det var innblanding fra fcn som bidro til at det ble mindre vellykket? Aner ikke jeg men har alltid vært årets beste treff tidligere.

Det med brannen er nok en dårlig blanding av flere faktorer som gjorde. Vanligvis har ikke flaggvaktene brannslukkere på nye rudskogen. Får faktisk ikke lov til å forlate posten og gå ut på banen under noen omstendighet. Kun varsle på sambandet og flagge.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei at flaggvaktene ikke skal ut på banen er riktig, men han hadde et eget rescueteam til dette. Og de var kort sagt ubrukelige.

 

Uansett. Treffer var igrunn greit nok, men å skylde på oss i FCN er litt feil. Vi gjorde som han ba om, og hadde nok folk. Vi ville også hatt mer å gjøre. Personlig så satt jeg nesten 4 timer i billettluka, fordi vi, ja FCN hadde forsinkelser med kortene og for at jeg skulle verifisere medlemskortene.

 

Det var regelrett bikkjekaldt :)

 

Vi hadde også to personer som stod i utslippet hele dagen. Hverken Trones eller 351RS fikk noe tid til å nyte dagen. Men det er greit, noe må vi ofre for at dere skal ha der moro :)

 

Det er klart at vi er interessert i et treff med Jamtvedt, men det er ikke lett når vi ikke får sluppet til. Det er hans treff, og vi er invitert mot å hjelpe til med det han krever.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Det er klart at vi er interessert i et treff med Jamtvedt, men det er ikke lett når vi ikke får sluppet til. Det er hans treff, og vi er invitert mot å hjelpe til med det han krever.

 

Hvilke fordeler fikk FCN i fjor der da?

Ble jo f.eks ikke noe mer kjøring fordi vi kom med Ford, kontra andre merker?

 

Kunne jo betalt akkurat samme summen, og kommet med hvilket som helst merke, og kjørte like mye.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Skjønner om spm tegnet mitt kunne stikke noen men var ikke ment for å være lei, bare så det er sagt.

En annen mulig årsak er vel at banen var helt ny for han og kanskje alle andre funksjonærer. Hele opplegget der borte har jo blitt endel anderledes. Det som er litt skummelt med den nevnte brannen er jo om resonsen hadde vært like dårlig om noen i bilen satt fast i bilen når den begynte å brenne, eller det skjedde en annen ulykke. Det henger mye ansvar på alle i banemannskapet på sånne arrangement, noe alle kanskje ikke er klar over. Har maaaange timer på jobb der jeg også, i alt fra sludd med iskald vind til steikende sol og dønn vindstille.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvilke fordeler fikk FCN i fjor der da?

Ble jo f.eks ikke noe mer kjøring fordi vi kom med Ford, kontra andre merker?

 

Kunne jo betalt akkurat samme summen, og kommet med hvilket som helst merke, og kjørte like mye.

 

Fordelene for medlemmene var gratis kjøring og inngang. :)

 

Skjønner om spm tegnet mitt kunne stikke noen men var ikke ment for å være lei, bare så det er sagt.

En annen mulig årsak er vel at banen var helt ny for han og kanskje alle andre funksjonærer. Hele opplegget der borte har jo blitt endel anderledes. Det som er litt skummelt med den nevnte brannen er jo om resonsen hadde vært like dårlig om noen i bilen satt fast i bilen når den begynte å brenne, eller det skjedde en annen ulykke. Det henger mye ansvar på alle i banemannskapet på sånne arrangement, noe alle kanskje ikke er klar over. Har maaaange timer på jobb der jeg også, i alt fra sludd med iskald vind til steikende sol og dønn vindstille.

 

De som var av "rescueteam" var ledet av en person som har mange timer på den banen, "Norway Rescue Team" leder av en eller annen Laila.

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

syns dere skal vurdere å samslå et treff med opel motorsport klubb. på rudskogen. dem har helt topp hovedtreff på rudskogen. har leid banen på lørdag og søndag. og dem har et ryddig opplegg med kjøring. dem har hovedsak 2 heat. et herje/drifte heat og et for rundetid kjøring. og midt på dagen når mannskapet har matpause, så har dem noe dem kaller familiekjøring. og det er mest for dem som vil bare kjøre rolig tur utepå banen. selvfølgelig har dem noen få personer som passer på mens dem andre spiser.

 

 

Fordtreffet til jamvedt var veldig bra før. syns ting har blitt litt dårligere med å ha kjøre pulje 1 og 2. på et treff blir det ligg skruing og pluss at været forandrer seg i løpet av dagen, så er det litt kjipt å få mulighet å kjøre i den ene pulje.

Link to comment
Share on other sites

De som var av "rescueteam" var ledet av en person som har mange timer på den banen, "Norway Rescue Team" leder av en eller annen Laila.

 

Norwegian race crew vel. Laila sitter som regel i tårnet og er "baneleder".

Tror dem har Trackday treffa og noen andre arrangementer på Rudskogen.

Skjønner...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, men er hu som har ansvaret for de folka som er med :)

 

Ja, godt mulig de har Trackday, men de har ingen av de seriøse treffene på Rudskogen, som f.eks Gatebil og Rudskogen motorfestival. :P

[] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.

[] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue

[x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"

[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red

[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red

Link to comment
Share on other sites

Fordelene for medlemmene var gratis kjøring og inngang. :)

 

Hæ? Må være noe jeg ikke har fått med meg her.

 

 

Ja, jeg kan komme ihu at inngangen var gratis for medlemmer. Kjøringa, derimot, skulle det være full pris for alle og enhver.Eller hva?

 

 

Iallefall: en 100- lapp spart i inngangen. Med tanke på at medlemsskapet er 350,- eller deromkring, må jo det være greit?

 

Kjøringa i år var helt grei, som i fjor og året før, og der forinnen...Prisen for å kjøre hele dagen har doblet seg i løpet av noe år, men det får gå. Skjønner at noen kan bli sure av at kjøretiden blir mindre pga. rot & tull. Men sånn er det med arrangementer i dette formatet.

 

Jeg vil heller trekke frem SS2- kjøringa som mindre for penga, uten at jeg husker hva vi plar betala der. 200? for 4 x 3 minutter kjøring i løpet av 5 timer? Har vært altfor mye kø på FCN SS2 det siste året... Men, men- Blir mer tid til pølsegrilling på den måten!

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Hæ? Må være noe jeg ikke har fått med meg her.

 

 

Ja, jeg kan komme ihu at inngangen var gratis for medlemmer. Kjøringa, derimot, skulle det være full pris for alle og enhver.Eller hva?

 

 

Jeg glemte hele inngangsgreiene og betalte 100 kr, men kjøringen betalte jeg for. Mener det bare var inngangspengene som var gratis.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg vil heller trekke frem SS2- kjøringa som mindre for penga, uten at jeg husker hva vi plar betala der. 200? for 4 x 3 minutter kjøring i løpet av 5 timer? Har vært altfor mye kø på FCN SS2 det siste året... Men, men- Blir mer tid til pølsegrilling på den måten!

 

At det er for mye kø på SS2 kan jeg si meg enig i. Der burde det vært lagt opp en bedre løsning mtp inn å utkjøring på banen. Aller helst skulle enten starten eller køen blitt flyttet sånn at man slapp den ekstra kjøringa etter mål gang. Men det er vel mye jobb å redesigne baneoppsettet regner jeg med.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Forslag til SS2 er å la bilene bare kjøre 1 runde av gangen. på den måten blir det mye mer rullering av biler, og mer interessant å se på. No offence, men når det står en Fiesta, Lada, Puma og Diesel Mercedes som de neste i køen og man må vente 45 minutter på en interessant bil igjen, da drar jeg hjem.

 

Med rullering er det mindre avstand mellom go'bitene. Og at gjennomsnittstidene går opp med 1 sekund får bare være

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Forslag til SS2 er å la bilene bare kjøre 1 runde av gangen. på den måten blir det mye mer rullering av biler, og mer interessant å se på. No offence, men når det står en Fiesta, Lada, Puma og Diesel Mercedes som de neste i køen og man må vente 45 minutter på en interessant bil igjen, da drar jeg hjem.

 

Med rullering er det mindre avstand mellom go'bitene. Og at gjennomsnittstidene går opp med 1 sekund får bare være

 

Det blir jo ikke no suksess. Man trenger de to rundene for å få opp temperatur. Det må være mye bedre å prøve å finne en løsning på inn å utkjøring på banen. Der sløses det med masse tid. Man skulle hatt start/mål sånn at man kunne starte neste bil med en gang forrige bil er ferdig. No sånt ihvertfall. Jeg styrer ikke dette så jeg kjenner ikke til organiseringen rundt dette å hvor vanskelig det er å endre på noe der.

Det jeg derimot veit er at jeg driter i om de som ser på syns det er kjedelig. Jeg er der for å kjøre å kose meg med bilen. Kjøringa på Gardermoen er ikke ment som en publikumsgren. Det er de som kjører som lider mest av at det blir mye kø.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo ikke no suksess. Man trenger de to rundene for å få opp temperatur. Det må være mye bedre å prøve å finne en løsning på inn å utkjøring på banen. Der sløses det med masse tid. Man skulle hatt start/mål sånn at man kunne starte neste bil med en gang forrige bil er ferdig. No sånt ihvertfall. Jeg styrer ikke dette så jeg kjenner ikke til organiseringen rundt dette å hvor vanskelig det er å endre på noe der.

Det jeg derimot veit er at jeg driter i om de som ser på syns det er kjedelig. Jeg er der for å kjøre å kose meg med bilen. Kjøringa på Gardermoen er ikke ment som en publikumsgren. Det er de som kjører som lider mest av at det blir mye kø.

 

Publikumsgreia er jo selvsagt en bonus. Men kjappere rullering gir hyppigere kjøring. Kom ikke å si at de fleste ikke gir rimelig flatt jern på første runden. Står jo å går en halvtime før du skal utpå uansett

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Forslag nr2 til SS2 er å innføre apartheid- styre. Det er tross alt et Ford- treff, så det burde være enkelt å sile ut her.... Eller skal vi heller si diskriminere?

 

Super ide å leie Våler en ettermiddag. Her må en eller annen med lommebok stille (enten klubben eller en privatperson) og være forberedt på å tape hver eneste krone.

 

Hvis man skal være sikker på å få inn pengene, er forhåndsbetaling uten mulighet for å få refundert penga eneste løsning. Vi vet alle hvordan det er dersom regnværet skulle komme. Eller hvis folk plutselig fikk for seg å bli hjemme.... Da står du der med regninga.

 

Jeg er invitert på kjøring nå i vår (gratis, faktisk talt) der en kar har leid et baneanlegg privat.....

Caprimaniac- "RS Euroford". Facebook-1.png Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...