grandisjohn Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 (edited) skrur jo bare opp tryket når den er godkjent Dette er vel noe de veit på BT også Kjøp deg en Sierra dohc og sett inn en Scorpio 2,3 motor Og etterpå kan du spørre, hvem lurer hvem.. Edited January 16, 2013 by grandisjohn Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Har du kjørt uten IC? Eller skal du oppgradere rundt IC'n? Nei, jeg har kjørt med cooler, men skal oppgradere ja. Blir ren banebil dette nå, med datasprut, større turbo osv. Fortsatt med orginal motor da, foruten toppboltene Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Ok. Hva slags IC bruker du? Skal selv bruke cosworth IC men skal ha forgasser ikke Injection. Tenker å bruke MS til å styre tenning på denne motoren. Helt original motor? Urørt kompresjon å alt? E85? Ser ikke for meg at disse motorene liker vanlig bensin med org komp å nok ladetrykk til å skape morro Ikke med det potensialet som datasprut o.l. innehar. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Nei har ikke prøvet å logge spenning, men etter det jeg har studert på disse målerene så går spenningsigalet også via tempføleren som sitter i LMM slik at lufttemperaturen også påvirker signalet, blir nesten en luftmassemåler.Mulig jeg tar feil her men slik har jeg forstått det.Har prøvet LMM fra M20 mtoren på IS uten merkbar forskjell, er en kontaktpinne mer på BMW sin, men denne blir ikke brukt på Ford.Prøvde å lete, men har selvsagt mistet loggene under ett krasj av laptopen Om det dukker opp en orginal IS, eventuelt med turbo, og melder seg frivelig til testing, så har jeg fortsatt liggende en IS hjerne modifisert for å hente ut signaler til bla LMM fra Har demontert en del LMM fra IS både for å studere og hente kontakten fra. I de jeg har demontert er det kunn jording som er felles mellom tempsensor og LMM. Begge ledninger fra tempsensor går direkte til kontakten. Men om den er koblet slik du beskriver til M20 motorene så kan det kanskje forklare at den har større kapasitet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 17, 2013 Share Posted January 17, 2013 (edited) Ok. Hva slags IC bruker du? Skal selv bruke cosworth IC men skal ha forgasser ikke Injection. Tenker å bruke MS til å styre tenning på denne motoren. Helt original motor? Urørt kompresjon å alt? E85? Ser ikke for meg at disse motorene liker vanlig bensin med org komp å nok ladetrykk til å skape morro Ikke med det potensialet som datasprut o.l. innehar. Jeg bruker en universal cooler som er litt mer enn dobbelt så stor som orginal cosworth 4x4. Motoren er som sagt urørt foruten toppboltene som er av typen 12.9, men bilen min er en 90 mod, altså av typen med egr og katalysator orginalt, så denne motoren har 8.5:1 kompresjon. Regner med å kjøre borti 1.5bar på denne til våren/sommeren, og jeg kjører da vanlig 98okt pumpebensin Edited January 17, 2013 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now