cosworthpower Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Jeg trenger en ny clutch i en Escort cosworth , jeg har i flere år hatt en original trykkplate og lamell, dette har fungert bra, men nå er den utslitt... Original clutch er ikke å få tak i lengere, Alcon clutchen som mange skryter av er utgått, og jeg er skeptisk til om en uoriginal "standar" clutch vil holde siden motorcraft clutchen mest sannsynlig har vært i grenseland til å slure.Så nå har jeg blitt anbefalt av selger i England, å kjøpe AP organisk clutch, den er visst fin å ta igang med, men er hardere på pedalen... - er det noen her som har erfaring med denne? Jeg har st. pedal med wire og vil helst ikke bygge om til hydrolikk, vil pedalen bli ubehagelig hard sammenlignet med original clutch?Eller har noen et forslag om en annen clutch som er lettkjørt? Escort Cosworth WolfBmw f31
Ron Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 (edited) Den 6 pad`n fra turbokongen funker meget bra, å koster bare 1500kr inkl frakt. Jeg kan også anbefale denne fra Burton, som å kjøre med original, å henger fint med et maxa T34 oppsett. http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-cosworth-yb/clutch-plate-cosworth-sierra-v6-bonded-cp2346-45.html Edited January 12, 2013 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race!
cosworthpower Posted January 12, 2013 Author Posted January 12, 2013 Den 6 pad`n fra turbokongen funker meget bra, å koster bare 1500kr inkl frakt. Jeg kan også anbefale denne fra Burton, som å kjøre med original, å henger fint med et maxa T34 oppsett. http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-cosworth-yb/clutch-plate-cosworth-sierra-v6-bonded-cp2346-45.htmlDette er antagelig samme som woodford har anbefalt, men på linken du la opp, er det kun lamell... Hva slags trykkplate har du kombinert den med ? Escort Cosworth WolfBmw f31
Ron Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Dette er antagelig samme som woodford har anbefalt, men på linken du la opp, er det kun lamell... Hva slags trykkplate har du kombinert den med ? Kjørte med standard trykkplate, lada 2 bar på T34 med alt som hører til, slura aldri å den fikk brukt seg bra. Tålte burnout på 3`e gir, max skuv i 5`e osv. Var meget behagelig å kjøre med, ikke noe tull ved igangstart osv. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
cosworthpower Posted January 12, 2013 Author Posted January 12, 2013 Kjørte med standard trykkplate, lada 2 bar på T34 med alt som hører til, slura aldri å den fikk brukt seg bra. Tålte burnout på 3`e gir, max skuv i 5`e osv. Var meget behagelig å kjøre med, ikke noe tull ved igangstart osv. Okay, da er nok min motor ganske lik i oppsett... Problemet mitt er da å få tak i en ny original trykkplate siden min har fått endel juling og ikke egner seg til gjenbruk... Escort Cosworth WolfBmw f31
Ron Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Du har PM Caution, any attempt to overtake will result in a race!
grcossie Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Kollevold har 5stk Alcon trykkplater på lager
Per Olav Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Ron Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag. Merkelig, min var lett som bare det. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Per Olav Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Kanskje vi ikke har samme utveksling på pedalen? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Ron Posted January 12, 2013 Posted January 12, 2013 Jeg brukte værtfall alt standard Cosworth, inkl org selvstramming. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
cosworthpower Posted January 12, 2013 Author Posted January 12, 2013 Jeg har sånn AP organisk i min sedan 2wd. Den er snill som ett lam, men den er hard. Nesten på grensen om du kjører bilen hver dag.Riktig, men da har du sikkert AP trykkplate og ikke original? Jeg hadde AP trykkplate med tilhørende 6 puck lamell på en sedan for noen år siden, den hakket og var steinhard... Helt ubrukelig til vanlig kjøring mener ihvertfall jeg... Men AP organisk lamell med original trykkplate slik som RON har prøvd er nok et veldig godt alternativ Escort Cosworth WolfBmw f31
Per Olav Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Jeg har AP trykkplate også ja. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Stianwang Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 jeg hadde standard ny trykkplate og 6 puck lamell kolbjørn og det funka greit med 2 kilo i trykk ! men min var helt ny da ! kansje det har noe å si! min holdt hvertfall godt.. hadde nyplanet svinghjul også...
cross-box Posted January 13, 2013 Posted January 13, 2013 Komplett ap clutch med lammel og trykk plate er det jeg ville gått for aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Torgeir B Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 Skall du bruke den mye på gata vile eg godt for en organisk lammel, er rett og slett bedre å kjøre med. 86 3dr IS
xXx Posted January 15, 2013 Posted January 15, 2013 eg bruker ap 6 pucka og orginal trykk plate det er heilt ok og kjøre med ;-) slurer heller ikkje på full pupp ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
BR Racing V6 Posted January 18, 2013 Posted January 18, 2013 Har inne Spec heavy duty organisk lamell til cosworth for 1200kr Har og en ny alcon clutch med 6puck bare send en pm om intr 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Torgeir B Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 eg bruker ap 6 pucka og orginal trykk plate det er heilt ok og kjøre med ;-) slurer heller ikkje på full pupp ;-) Nei men den spiser svinhjulet og trykk plata di.. 86 3dr IS
Cosworth_ftw Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 Hvilken vaf det rs1000 anbefalte for en tid tilbake? Lrganisk type
cosworthpower Posted January 19, 2013 Author Posted January 19, 2013 Det viste seg nå at svinghjulet var så fullt av herdepunkter at det mest sannsynlig ikke er verdt å maskinere... Derfor lurte jeg litt på denne pakka istede for standar trykkplate og AP organisk lamell.... - er det noen som har vert borti denne? Selger skryter (selvsagt ) av ubetydelig hardere pedal, myk igangsetting og at den takler greit et steg 3 oppsett...http://viewitem.eim.ebay.no/FORD-RS-COSWORTH-ESCORT-SAPPHIRE-SIERRA-FAST-ROAD-CLUTCH--LB-FLYWHEEL/271029151239/item Escort Cosworth WolfBmw f31
JHS Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 Det viste seg nå at svinghjulet var så fullt av herdepunkter at det mest sannsynlig ikke er verdt å maskinere... Derfor lurte jeg litt på denne pakka istede for standar trykkplate og AP organisk lamell.... - er det noen som har vert borti denne? Selger skryter (selvsagt ) av ubetydelig hardere pedal, myk igangsetting og at den takler greit et steg 3 oppsett...http://viewitem.eim.ebay.no/FORD-RS-COSWORTH-ESCORT-SAPPHIRE-SIERRA-FAST-ROAD-CLUTCH--LB-FLYWHEEL/271029151239/itemTechniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet.
RsMuffe Posted January 19, 2013 Posted January 19, 2013 den er ikke noe problem å få vekk herde flekkene på svinghjulet. dem som evnt. skal gjøre jobben bør ha slipe-stein utstyr til sin svinghjuldreie maskin sin.
cosworthpower Posted January 19, 2013 Author Posted January 19, 2013 Techniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet.Takk for tips, det var ikke mange som hadde en positiv opplevelse med firma eller produkt... - Da styrer vi lett unna den:) den er ikke noe problem å få vekk herde flekkene på svinghjulet. dem som evnt. skal gjøre jobben bør ha slipe-stein utstyr til sin svinghjuldreie maskin sin.Fargen blir nok borte og overflaten bra.... Men herdepunktene vil jo fremdeles ligge i stålet, det vil da si at det myke stålet rundt herdepunktene vil bli fortere slitt, og da er man igjen like langt etter en stund.... Dessuten så er man langt på vei til et nytt svinghjul når man regner kostnad med maskinering og helst ballansering etterpå.... Escort Cosworth WolfBmw f31
mr.cossie Posted January 20, 2013 Posted January 20, 2013 Techniclutch er ett skikkelig useriøst dritt firma. Du får sikkert en rødlakkert Transit clutch eller noe tilsvarende. Styr unna! Søk på f.eks Passionford så kan du se hvor lite positivt det er og si om det firmaet. akkurat ja..en kompis handla derfra. bare tull, ikke passet utløserlager, heller ikke trykkplata.da de endelig sendte noe som passet , sluret den på clutchen! -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now