cossiemk1 Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 (edited) Vurderer å selge litt av delene mine for å oppgradere litt.Dette passer perfekt for en som vil ha litt mere effekt i ellers orginal motor. Har overgang fra orginalmanifoil til turbo.Turbo med wg fra vw transporter som funker veldig bra opp til 0.8bar, fullt trykk fra ca 3000rpm og oppJusterbar trykkbryter og et par blå dyser fra cosworth, modifisert litt så man enkelt kan koble bensinslanger til dem.Her trenger men bare litt div rør og slanger, samt en intercooler, så har men en ok is-turbo som bør holde en stund Selger alt samlet for 3000kr Delene befinner seg i Vestfold.Trond heter jeg, og tlf nr er: 46432489 Hadde ikke noe bilde av turboen løs Edited January 14, 2013 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 14, 2013 Author Share Posted January 14, 2013 Oppdatert med noen bilder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Hakke org is motornett og hjerne tilsalgs ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 14, 2013 Author Share Posted January 14, 2013 Hakke org is motornett og hjerne tilsalgs ? Har jo det som sitter i bilen da, og det blir jo ikke brukt lenger det... Men det er ikke lett å få det ut nå om dagen hvis det haster, også er dette en katalysatorbil da, så det er jo mapsensor, lambda osv der... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted January 21, 2013 Author Share Posted January 21, 2013 Ingen som trenger?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 4, 2013 Author Share Posted February 4, 2013 Er dette for dyrt eller?? Trodde det var mange som ville sprite opp is`n sin uten at det skal koste skjorta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speedi Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 hvilken type turbo er det,er det noe slakk i den?vet du ca effekt det er snakk om med det oppsette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakob Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 (edited) hvilken type turbo er det,er det noe slakk i den?vet du ca effekt det er snakk om med det oppsette? Står jo i førstepost.. "Turbo med wg fra vw transporter" Edited February 5, 2013 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
speedi Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Står jo i førstepost.. "Turbo med wg fra vw transporter" og der sto det alt jeg spurt om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 hvilken type turbo er det,er det noe slakk i den?vet du ca effekt det er snakk om med det oppsette? Har ikke lest hva som står på selve turboen, men den er altså fra en VW transporter TD, en 2.4 mener jeg. Det er ingen slakk i den.På en orginal IS med 9.3:1 komp så vil jeg tro du klarer ca 180hk ved 0.8bar med denne Link to comment Share on other sites More sharing options...
speedi Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Har ikke lest hva som står på selve turboen, men den er altså fra en VW transporter TD, en 2.4 mener jeg. Det er ingen slakk i den.På en orginal IS med 9.3:1 komp så vil jeg tro du klarer ca 180hk ved 0.8bar med denne der vett du,fikk jeg litt mere info enn andre...jeg kan by ..2500kr ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Da vil jeg også tro du har tenningsbank så det synger. Å senke kompresjon er helt nødvendig når man driver med budsjett turbobygging. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted February 5, 2013 Author Share Posted February 5, 2013 (edited) Da vil jeg også tro du har tenningsbank så det synger. Å senke kompresjon er helt nødvendig når man driver med budsjett turbobygging. Nei, det hadde jeg ikke. Hvis man senker tenningen endel, og kobler oktanvelgerkontakten via trykkbryteren, så senkes tenningen ytterlig 6 grader, så 0.8 går fint, men noe særlig mer går nok ikke, men det liker ikke den turboen uansett. Men takk for "hjelpen" med å få dette solgt da Edited February 5, 2013 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted February 5, 2013 Share Posted February 5, 2013 Er ikke for å ødelegge salget. Beklager det. Hva slags drivstofforbruk hadde du da? Erfaringen sier meg at forbruket øker når tenningen senkes til brukbart for turbo. Er ingenting i veien med det du selger å det vil funke fint på en IST men det vil funke enda bedre om man senker komp å fikser seg en tenningsenker e.l. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now