yrre Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Hei. Har en 85 modell sierra med elektronisk forgasser (automat choke og stepper motor). Som ikke vil gå på tomgang. Med en gang choken går av stopper bilen tvert.Jeg har målt at choken får strøm, og den virker tilsynelatende som den skal. Den er nesten lukket når den er kald og åpner seg etter hvert som motoren blir varm.Stepper motoren ser også ut som virker. Den går lett inn og ut, Og justere gassen så lenge choken står på. Men med en gang choken går av starter den å justere noe fælt inn og ut. For å holde motoren i gang. Noen ganger greier den dette i kanskje ti sekunder før motoren stopper. Men som regel stopper den tvert. Bilen går ellers greit og motoren drar som den skal. Hvordan er det med hjernen på disse bilene? Er dette noe som har vært et kjent problem? Tips og råd taes imot med stor takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 De problemene jeg har hatt med mine gassere av denne typen har blitt bedre av en god vask å rens. Du kan også pusse over annleggsflatene på steppermotoren å der den treffer spjeldakslingen. Hvis det er mye møkk o.l. her kan det bli trøbbel fordi den jorder gjennom dette punktet. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts