Janna Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 (edited) Det er vel gjerne noen som vil se disse. Garrett gtx3071r med cosworth .72 hus Ford Sierra Cosworth 2wd 200 blokk, Portet 2wd toppBD 14/16 kammer8 dysers innsug med 8 x 803 grønne dyser2 x 044 bensin pumper60mm "RS 500" kjøler3" eksosOriginalt tennings anlegg Dette er siste bremsing, men hadde høyere målinger med mer ladetrykk. Målt på nav. Edited January 10, 2013 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 pene kurver ingen afr papirer? ser slapp ut til 4000omdr snakker ketchup ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 pene kurver ingen afr papirer? ser slapp ut til 4000omdr snakker ketchup ja? Skal finne afr kurver og.Kan vel defineres som litt ketchup ja. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Hvilken ladetrykk styring? Denne var treigt igang... Orginal motorstyring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 (edited) Nå høres jeg nok litt negativ ut men syns det der så ut som katastrofe med den turboen.. Den er jo ca 1000rpm for seint igang..Men bremsepapiret kan lyve det da.. aner ikke om det ble lagt lite belastning på lavt turtall kanskje? Edited January 9, 2013 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Håper min blir kjappere enn det med samme turbo 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Hvilken ladetrykk styring? Denne var treigt igang... Orginal motorstyring. Turbosmart boost tee og original motorstyring ja. Nå høres jeg nok litt negativ ut men syns det der så ut som katastrofe med den turboen.. Den er jo ca 1000rpm for seint igang..Men bremsepapiret kan lyve det da.. aner ikke om det ble lagt lite belastning på lavt turtall kanskje? Ikke fornøyd med ladekurven nei, men ved justering av kammer kunne dette bedres noe.Det er meningen at skal gjøres til våren. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Turbosmart boost tee og original motorstyring ja. Ikke fornøyd med ladekurven nei, men ved justering av kammer kunne dette bedres noe.Det er meningen at skal gjøres til våren. Må teste med annen ladetrykkstyring også Er forbedringspotensiale på den ladetrykkurven Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Må teste med annen ladetrykkstyring også Er forbedringspotensiale på den ladetrykkurven Ja glemte det. Men tanken er en elektronisk styring. Hvilken anbefales da? En lett forståelig en Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 (edited) Med elektronisk/bedre ladetrykkstyring bør du iallefall komme bedre en denne kurva. såg først nå at dette var gtx men men , syns du burde kunne få nogenlunde likt resultat.. gt3071R : eeee. ikke du men bilen skal komme bedre Edited January 9, 2013 by ford-racing "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Her er en med samme turboen.Litt andre kammer, sprut og 4x4 topp Har nok en jobb å gjøre jeg også Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Detta er med en greddy boost kontroller.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Carfreak: Ja, du fant vel ut at du hadde lekkasje på wg ?Sånn at kurven blir ganske så elendig i forhold til det den burde være Har du også .72 eksoshus? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 hva er kompresjon? tror jeg villeha satt i "snillere" kammer. da hadde sikkert kurva sett annerledes ut -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Kurven ser jo bra ut, men 1000 rpm for sein:) har sett gt35 med 82 hus med tilsvarende spool Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 (edited) Carfreak: Ja, du fant vel ut at du hadde lekkasje på wg ?Sånn at kurven blir ganske så elendig i forhold til det den burde være Har du også .72 eksoshus? Jeg mente ganske bestemt at jeg hadde et .78 hus, men det kan jeg jo sjekke opp i Jo, jeg konkluderte med at det sannsynligvis var årsaken til at den var så treg i gang. Og jo, jeg hadde ei stor flengende i membranen. Men var noen som fortalte meg for ikke så lenge siden at hull i membranen kun vil gi maks spool, for ladetrykket klarer jo ikke åpne WG.Noe utslag på kurven vil det nok ha, men så mye bør det ikke ha å si. Jeg kjører standard komp. Edited January 10, 2013 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Ja glemte det. Men tanken er en elektronisk styring. Hvilken anbefales da? En lett forståelig en Turbosmart Eboost 2 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Er toppen din portet? Hvis ikke (som det ser ut til) så mener jeg kam-kombinasjonen er altfor vill. Du vil bare blåse forbi masse ladeluft og få massivt pumpetap med såppas heftige kammer. Dette er noe som funker i racing da de ligger å drar høyt turtall konstant, mens noe du absolutt vil unngå i en gatebil. Jeg ville rådet deg til å bytte ut hele kombinasjonen med BD8 på eksos, og BD14 på innsug. Spennende å se kurvene, men jeg tror de kan bli enda bedre Som du selv sier vil det sikkert endre seg til det bedre når du får klokka inn kammene litt til våren. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 10, 2013 Author Share Posted January 10, 2013 (edited) Er toppen din portet? Hvis ikke (som det ser ut til) så mener jeg kam-kombinasjonen er altfor vill. Du vil bare blåse forbi masse ladeluft og få massivt pumpetap med såppas heftige kammer. Dette er noe som funker i racing da de ligger å drar høyt turtall konstant, mens noe du absolutt vil unngå i en gatebil. Jeg ville rådet deg til å bytte ut hele kombinasjonen med BD8 på eksos, og BD14 på innsug. Spennende å se kurvene, men jeg tror de kan bli enda bedre Som du selv sier vil det sikkert endre seg til det bedre når du får klokka inn kammene litt til våren. Toppen er portet. Nøyaktig hvor mye kan jeg ikke svare på. Når jeg får lagt ut afr papiret så vil du/dere se at på ett visst punkt ,å bensin endres litt. Derfor er ikke kammene justert opitmalt heller. hva er kompresjon? tror jeg villeha satt i "snillere" kammer. da hadde sikkert kurva sett annerledes ut Usikker på hva komp er. Skal se om jeg kan få målt det til våren. Forslaget om BD8/14 vil gjerne bli prøvd hvis ikke de andre endringene gir godt nok resultat. Edited January 10, 2013 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turboterje Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Er en del forskjell på di 2 dynapackene der, hvis carfreak bremset 85 hk mer på samme turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 (edited) Trodde jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men neida... Tiltroen til disse papirene er lav. Foreslår at du VURDERER å ta en tur til dynapacken i Loddefjord så motoren kan få kjørt seg skikkelig slik at potensialet blir avslørt. Hvis det så viser seg at den potensielle dreiemomentkurven er så elendig som disse papirene viser, da er det bare å begynne å kaste deler og endre hele oppsettet. Hvis du ser på "dippen" i AFR kurven og sammenligner med dreiemomentkurven på samme turtall så ser du at det ikke har noen som helst innvirkning. Her kan alle selv se steptesten som Dynapack selv sier er eneste måten en effektest SKAL!! utføres på, men hvis man er vant med oppskrytte Glassmotorer så tør man selvsagt ikke dette pga den overhengende faren for "gjenvinning." Edited January 10, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted January 10, 2013 Author Share Posted January 10, 2013 Trodde jeg skulle klare å holde meg unna denne tråden, men neida... Tiltroen til disse papirene er lav. Foreslår at du VURDERER å ta en tur til dynapacken i Loddefjord så motoren kan få kjørt seg skikkelig slik at potensialet blir avslørt. Hvis det så viser seg at den potensielle dreiemomentkurven er så elendig som disse papirene viser, da er det bare å begynne å kaste deler og endre hele oppsettet. Hvis du ser på "dippen" i AFR kurven og sammenligner med dreiemomentkurven på samme turtall så ser du at det ikke har noen som helst innvirkning. Her kan alle selv se steptesten som Dynapack selv sier er eneste måten en effektest SKAL!! utføres på, men hvis man er vant med oppskrytte Glassmotorer så tør man selvsagt ikke dette pga den overhengende faren for "gjenvinning." Hvem i Loddefjord har Dynapack? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Klippet og limt fra ett annet forum: Komme inn i loddefjord å få bilen i dynapack i et par timer så hadde sikkert mye småting blitt gjort for å optimalisere oppsettet. :-) ....... Ring meg gjerne på 98814720 om dette skulle være intressant. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Er en del forskjell på di 2 dynapackene der, hvis carfreak bremset 85 hk mer på samme turbo Max effekten er på høyere turtall. Vil ha en del å si det. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Hvem i Loddefjord har Dynapack? Bare å sette lommeboken på vidt gap og reise til Polly. Han kan jo alt. Er en del forskjell på di 2 dynapackene der, hvis carfreak bremset 85 hk mer på samme turbo GTX 3071 er oppgitt til 560 motorhester ihvertfall, på vanlig bensin. Men leser du ser du at turboene sannsynligvis ikke er identiske, kammene er ikke like, og heller ikke toppen. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now