rene`racing Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 Er det ett innsug som passer rett på 2,9 motoren visst en skal bruke singel(38 webber) forgasser? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
vinge87 Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 Dette vet helt sikkert Rs 1000 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
RS 1000 Posted December 27, 2012 Posted December 27, 2012 Er det ett innsug som passer rett på 2,9 motoren visst en skal bruke singel(38 webber) forgasser?Det man gjør i dette tilfellet er å modifisere en 2,8 manifold. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rene`racing Posted December 28, 2012 Author Posted December 28, 2012 hvilken av 2,9 motorene er best å bruke? den med mekaniske løftere, eller den med hydrauliske? har planer om å bruke weber forgasser og kvassere kam,er det noe å hente på og porte/høvle toppene på den med forgasser? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
RS 1000 Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 hvilken av 2,9 motorene er best å bruke? den med mekaniske løftere, eller den med hydrauliske? har planer om å bruke weber forgasser og kvassere kam,er det noe å hente på og porte/høvle toppene på den med forgasser?Slik jeg ser det spiller akkurat det ingen rolle fordi man må høvle toppene eller blokken for å få korrekt kompresjonsforhold for bruk med trimkam.Høyere kompresjonsforhold er helt avgjørende for resultatet når man sugetrimmer med trimkam. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Granada 2.8 Ghia Posted December 28, 2012 Posted December 28, 2012 Den med mekaniske løftere har en anelse høyere kompresjon orginalt, og med trimkam må du over på mekaniske uansett. Det blir jo litt mindre man må høvle da, men ett godt utgangspunkt er vel viktigere enn det mener jeg. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
RS 1000 Posted December 29, 2012 Posted December 29, 2012 Den med mekaniske løftere har en anelse høyere kompresjon orginalt, og med trimkam må du over på mekaniske uansett. Det blir jo litt mindre man må høvle da, men ett godt utgangspunkt er vel viktigere enn det mener jeg.Det stemmer, men så har man dette med at HC (high compression?) motoren er den eneste som har har tennpluggene "feil vei".Gudene må vite hvorfor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rene`racing Posted January 2, 2013 Author Posted January 2, 2013 siden 2,8 innsug kan tilpasses så kan eg vell bruke ett slikt innsug?http://www.summitracing.com/parts/OFY-6097DP/ 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
RS 1000 Posted January 2, 2013 Posted January 2, 2013 (edited) siden 2,8 innsug kan tilpasses så kan eg vell bruke ett slikt innsug?http://www.summitracing.com/parts/OFY-6097DP/Nei, dessverre. De amerikanske 2,8 motorene har helt spesielle topper hvor innsugskanalene er flyttet. Se nøye på bildet på sidene av manifolden så ser du hva jeg mener. Manifolden vi Europeere trenger er den som Offenhauser laget til den 2,6L motoren. Den passer "våre" motorer også og er ett godt valg. Dessverre er dette i praksis utgått artikkel, men man kan kjøpe en "4 port top" og tilpasse en original forgassermanifold. http://willyfogg.com/search/offenhauser-ford-2.6/ Edited January 2, 2013 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
rene`racing Posted January 21, 2013 Author Posted January 21, 2013 hvor mye effekt kan en hente med 3x weber innsuget? og er det noen enkle måter å stroke motoren på? 1982 Ford granada 2,8 Ghia1979 Ford granada 2,3Gl2000 Audi A8 2,8 30v quattro
Caprimaniac Posted January 31, 2013 Posted January 31, 2013 (edited) Tja... eksakt hvor mange Hk som er mulig med det oppsettet er vanskelig å svare på. Rent teoretisk, med optimaliserte 42 (evt. 44) DCNF og tilsvarende resterende motor er 300+ suge Hk mulig, rent teoretisk.... Men skal du bruke 40 DCNF kan du sammenligne med en 2- liter OHC med 40 DCOE og se hva den klarer og gange med omtrent 1,5. Sammen med noe påkostet sugetrim vil jeg tippe 200+ kan nås greit. Kankje 250, hvis det legges til rette for det... (Som tilleggsinformasjon kan nevnes at Ford oppnådde 175 mot orginalt 138 Hk på 3- literen med det oppsettet med 42mm gassere. Kam og det meste annet- faktisk muligens alt; jeg må konferere med litteraturen for å være sikker på dette- var uforandret. Gassresponsen ble også sterkt forbedret.... En god bekjennt bygde en sterkt påkostet 2.8 for noen år tilbake og etter husken havnet han på ca. 225hK). MVH RSE Edited January 31, 2013 by Caprimaniac Caprimaniac- "RS Euroford". Ny online Speedshop:RSEuroford nettbutikk
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now