StigH88 Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Hei Har et spørsmål som sikkert noen her inne kan hjelpe meg med ) Har problemer med å få gnist på pluggene på min Cosworth orginal motor. Har nylig kjøpt inn ny coil men, mulig jeg ikke har koblet riktig Blir det riktig at jeg setter fast 12V på coil eller skal den ha strøm fra en annen kabel i ledningsnettet ?? Ble veldig usikker når jeg prøvde dette grunnet at coilen ble veldig varm. Hvor mye spenning ca vil jeg få ut av coil om alt er som det skal være ?? Om det er noen her som kan gi meg en bra forklarin åssen det her skal kobles er jeg veldig glad for dette
Stianwang Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Visst ikke coilen får ut strømmen den lader opp så blir den veldig varm dvs at den kun skal ha strøm når du skrur på tenning ! den trenger jo + og signal fra fordeler(grønn kabel)
StigH88 Posted December 23, 2012 Author Posted December 23, 2012 Visst ikke coilen får ut strømmen den lader opp så blir den veldig varm dvs at den kun skal ha strøm når du skrur på tenning ! den trenger jo + og signal fra fordeler(grønn kabel) Jaa skjønner det men, denne signal kabelen hvor skal jeg koble den inn ?? På min coil er det bare inntak for pluss og minus ?? Hadde vært veldig fint om noen kan vise meg en grei beskrivelse på åssen jeg kobler for å få det riktig ?
RsMuffe Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 er vel svart den pluss ledningen(15 spenning). og den skal på pluss på coilen. og den grønne skal på minus på coilen hvis jeg ikke tar helt feil. så har ikke fase sensorene i fordeler noe med tenningen å gjøre. men er signalet til ecu for dyse bankene.
a.nilsen Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 (edited) Antar du har hatt en coil i bilen før og dermed har ledningsnettet til coilen liggende ferdig?Altså to ledninger. Setter du da den som er grønn til minus på coil og den andre på pluss skal det være i orden. Eller er det noe jeg (og kanskje andre) ikke har fått med seg? Edited December 23, 2012 by a.nilsen '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
ford-racing Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 Tar jeg ikke helt feil så ere cosworth motor og nett som er stappa neddi en escort mk2 karoseri. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
a.nilsen Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 Da skal det bli som jeg skrev.Går to grønne ledninger i en tilkobling til minusen. Ett signal til coil og en videre til turteller. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
alelys Posted December 23, 2012 Posted December 23, 2012 (edited) 2 dårlige bilder av gamlebilen min. På 2.0l ohc IS'n min er det svart: konstant + strøm fra tenning, og grønn: - signal fra hjernen Edited December 23, 2012 by alelys
StigH88 Posted December 25, 2012 Author Posted December 25, 2012 Tusen takk for gode svar å bra hjelp ))
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now