Jump to content

Problemmer med min Sierra STV OHC


Fredrik92

Recommended Posts

Hei!

 

Fikk inn en feilfylling på jobben der en kunde hadde fylt full tank med bensin på sin diesel bil uten å starte den så jeg tappet den av ved å tvang kjøre pumpen så det kom ut av en slange og rett på en 20L beholder, jeg tømte ca. 50Liter med blandet drivstoff, men det luktet veldig bensin! Så jeg tok sjansen og hev det rett på den gode gamle ohc maskinen min som står i en Sierra stasjonsvogn... Den likte det ikke så godt, og det smalt og røykte veldig i starten, før den bare sluknet helt... Så fikk jeg ikke start på den, så jeg tok ut pluggene og regngjorde dem fordi de var veldig våte.. så prøvde jeg igjen uten suksess så jeg tømte tanken for blandet drivstoff, fylte på 15Liter med 95 bensin og prøvde på nytt den startet litt før den bare døde helt, så jeg tenkte at den kanskje ikke fikk nok drivstoff så jeg skubbet bilen ut og tok kvelden. Neste dag (idag) tok jeg den inn og skiftet drivstoff filter og alle pluggene også startet jeg den, den gikk på tomgang i ca. 4 sekunder før den bare sluknet igjen og sånn holder den på hele veien nå.. Har tilsatt drivstoff rens, regngjort plugger mange ganger, sjekket at den har gnist (ja) og at den får drivstoff frem (ja) så har jeg også blåst alle stemplene regn for bensin men den vil ikke starte...

 

Den får så mye tilbake slag og det smeller og kommer flammer hele tiden og røyker veldig!!! Prøvde med wurth sin industri rens som startgass for jeg fant ikke noe bedre, men da kom det bare en svær flamme og jeg fikk en liten brann rundt gasspjeldet/fordeleren, men fikk slukket den raskt med vann og jeg kan ikke se noe SKADE!

 

NOEN TIPS?? har hørt at det kan hjelpe å SLEPE den igang i gir så den får litt moment, er det noe noen har erfaring med?? :)

 

Tips og triks mottas med stor TAKK!!

 

- Fredrik

Edited by Fredrik92
Link to comment
Share on other sites

Veit du tilstand på motoren fra før? Tenningsdeler som er i orden osv? Opplevde samme symptomer på min is på lørdag, etter vannlekasje i motorrom, derav våt fordeler pluss pluss.. gamle deler i tenningsanlegg og den smalt og døde ved gasspådrag og fikk til slutt ikke start. Så jeg bytta rotor og lokk, pluss kabler og da fyran:) kan være verdt et forsøk:)

Ford Sierra 5dr '87 2.0i

Ford Sierra 3dr '86 2.9i

Dodge Dart '73 slant six

Prosjekttråd Brødrene Wernberg

Link to comment
Share on other sites

Da var bilen på beina igjen! :D

 

Måtte "bare" skifte filter, plugger, rense dyser, rense bensingalleri, ned med tank for tømme den helt tom også tømme tur/retur bensinslanger.... Aldri mer skal jeg ta en rå sjanse og stase på at det er lite diesel i bensinen.. den skal heller får stå MINST et døgn! :P

Jaja har ihvertfall lært på den harde måten denne gangen.

 

Kan stenges!

Link to comment
Share on other sites

hehe. jeg kjørte støtt å stadi på bensin\diesel blanding som jeg fikk av jobben til brodern da vi bodde sørpå :P men passet hele tiden på å ha over halv tank når jeg fylte guffa på å hadde heller aldri problemer med å starte eller at den fjuska.

men på sommern når d var skikkeli varmt kunne d hende at jeg fikk tenningsbank. men ellers ingen problem, men toppen av alt var at d lukta primus bakom bilen hehe :P

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...