RS 1000 Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Hvem ville du ha kjøpt fra og hva ville du kjøpt?Det vil avhenge av leveringstid og pris, men jeg hadde nok hatt AB07 og Kentcams som utgangspunkt. Catcams 826 er en aldeles glimrende kam det, men Kentcams sin AB07 kam er designet av en av de aller største Cosworth-trimmings-guruene og den er såpass nyutviklet som 2007. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 Alt du vet:) Takker så meget Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 14, 2012 Share Posted December 14, 2012 Alt du vet:) Takker så meget Værsågod og lykke til. NB. Du TRENGER i grunnen bare AB07 innsugskam. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Hvorfor det egentlig? Er AB07 eksoskammen veldig lik den orginale da eller?Eventuelle fordeler/ulemper med å velge ab07 på eksos også? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 (edited) Hvorfor det egentlig?Er AB07 eksoskammen veldig lik den orginale da eller?Eventuelle fordeler/ulemper med å velge ab07 på eksos også? Jeg mener at det er det rette velget i dette tilfellet. Catcams sin 826 kam er faktisk utviklet for bruk sammen med original eksoskam. Catcams sin 826 profil er så lik AB07 profilen som det er mulig å komme uten å være identisk. AB07 vil derfor fungere godt sammen med original eksoskam. Bremsepapirer før og etter innmontering av AB07 innsugskam viste imponerende forbedring. AB07 er én kamprofil og derfor identisk på innsug og eksos. Jeg mener at hvis man kjører T34 A/R0,48 og allerede har tilfredstillende spool up, men maks hjuleffekt helt nede på 4800 o/min tallet en plass, da kan en AB07 eksoskam også vurderes.Når man kjører GT3071R A/R0,72 så tror jeg at man får ett T38 lignende resultat og da har AB07 og BD8 vist imponerende resultatet fra ca. 2000 o/min og helt ut til turtallsperre. EDIT:Sjekk her; toppeffekten øker med 35 hk, men 90 hk effektøkning v/4000 o/min kun med ett kambytte er fantastisk. FØR; 140 hk v/ 4000 o/min med T38 turbo. Etter; med AB07/BD8, 230 hp v/ 4000 o/min. Dette er det tydeligste tegnet jeg noensinne har sett på at den originale BD8 innsugskammen først og fremst er en blomberingskam designet for å holde dreiemoment og motoreffekt nede. Edited December 15, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Jeg mener at det er det rette velget i dette tilfellet. Catcams sin 826 kam er faktisk utviklet for bruk sammen med original eksoskam. Catcams sin 826 profil er så lik AB07 profilen som det er mulig å komme uten å være identisk. AB07 vil derfor fungere godt sammen med original eksoskam. Bremsepapirer før og etter innmontering av AB07 innsugskam viste imponerende forbedring. AB07 er én kamprofil og derfor identisk på innsug og eksos. Jeg mener at hvis man kjører T34 A/R0,48 og allerede har tilfredstillende spool up, men maks hjuleffekt helt nede på 4800 o/min tallet en plass, da kan en AB07 eksoskam også vurderes.Når man kjører GT3071R A/R0,72 så tror jeg at man får ett T38 lignende resultat og da har AB07 og BD8 vist imponerende resultatet fra ca. 2000 o/min og helt ut til turtallsperre. EDIT:Sjekk her; toppeffekten øker med 35 hk, men 90 hk effektøkning v/4000 o/min kun med ett kambytte er fantastisk. FØR; 140 hk v/ 4000 o/min med T38 turbo. Etter; med AB07/BD8, 230 hp v/ 4000 o/min. Dette er det tydeligste tegnet jeg noensinne har sett på at den originale BD8 innsugskammen først og fremst er en blomberingskam designet for å holde dreiemoment og motoreffekt nede. Trådstarter vil med bd10 på innsug og eksos få enda bedre resultat enn dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 har du noen effekt papir på bd10 kammer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 har du noen effekt papir på bd10 kammer?Har sett bremsepapirer der det var litt surge ved maks dreimoment så med en god porting av toppen vil maks dreimoment bli noe tilsvarende ovenstående måling men en kurve som ikke faller rikgtig så må mye og 25-30 hk mere.Men med ab07 kan godt være bedre egnet til 3071 turboen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 15, 2012 Share Posted December 15, 2012 Får vell tak på papirer fra Lars du jan å får lagt dem ut? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now