kermit racing Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Du har jo Volden også , men det blir jo langt unna for deg. Grunnen til at jeg spør, er at ting kommer ofte frem etter motoren er demontert og arbeidet er påbegynt. Kenneth (Volden)fortalte hvor vanlig det var med colaflaske fasong på sylinderne i 200blokka , så han mente man burde beregne borring og nye stempler intil det motsatte var bevist. Hvis tilbudet i fra Ebb inkluderer borring med nye komplette stempler, porting, veivbearbeiding, kam, ventilløftere, dyser, mapping og alt av lagere , pakninger ol. og ny oljepumpe som er en selvfølge , så må dette være ett varp. His ikke alt dette følger med i tilbudet , bør du være skeptisk og nesten forvente betydelig høyere sluttsum på regningen da den er klar for levering.Skal du ha motoren din bygd. Ta turen til Volden RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Den garreten vil jo ikke lade tidligere enn det du har nå... Er også litt nysgjerrig på den påstanden der.Jeg kan ikke skjønne hvorfor den ikke skal kunne være raskere en den han har nå. "Vi" har bygd opp en cosworth med org bunndel , org topp med bd10 kammer 750 dyser og live mappet org sprut. Turboen var en garnet gt3071r med "cosworth " .72 . Der hadde vi 2kg i ladetrykk på 4000 rpm . 411 hk og 510 nm på NAV. Ett eksempel til , Min sierra med ohc motor med gt3071r med .63 turbinhus . 1.9 kg i ladetrykk V.4100 rpm 418 hk og 488 nm på NAV . 260 hk og 460 nm. ved 4000 rpm . "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Skal du ha motoren din bygd. Ta turen til Volden jeg aner en anelse ironi her. kan du utdype deg mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 Du har jo Volden også , men det blir jo langt unna for deg. Grunnen til at jeg spør, er at ting kommer ofte frem etter motoren er demontert og arbeidet er påbegynt. Kenneth (Volden)fortalte hvor vanlig det var med colaflaske fasong på sylinderne i 200blokka , så han mente man burde beregne borring og nye stempler intil det motsatte var bevist. Hvis tilbudet i fra Ebb inkluderer borring med nye komplette stempler, porting, veivbearbeiding, kam, ventilløftere, dyser, mapping og alt av lagere , pakninger ol. og ny oljepumpe som er en selvfølge , så må dette være ett varp. His ikke alt dette følger med i tilbudet , bør du være skeptisk og nesten forvente betydelig høyere sluttsum på regningen da den er klar for levering. Det nok uten borring og nye stempler, da han mente at om de var ok så trengte jeg ikke å bytte de på en efekt på 400hk.ønsker ikke bruke 50000 tusen på motor da jeg har planer om å lakke hele bilen. skal se på opplegget når jeg får det på mail av han. Hvilke dyser bør jeg kjøpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Er også litt nysgjerrig på den påstanden der. Jeg har hatt dårlig erfaring med den, men for all del skal ikke svartmale den fordet Men Efr hadde jo vert en løsning å prøvet, men som han sier så har jo han allerede en garret 3071 Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Jeg har planer om å sette meg inn i det, så greit å finne noen som har erfaring man kan rådføre seg med. Jeg lastet ned prøveversjonen, og det ser veldig spennende ut, skal lære meg å bruke det før jeg tester det ut på en bil.Det er en god plan. Har flere ganger vurdert å prioritere slikt som dette, men har ikke kommet så langt enda. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Er også litt nysgjerrig på den påstanden der.Jeg kan ikke skjønne hvorfor den ikke skal kunne være raskere en den han har nå. "Vi" har bygd opp en cosworth med org bunndel , org topp med bd10 kammer 750 dyser og live mappet org sprut. Turboen var en garnet gt3071r med "cosworth " .72 . Der hadde vi 2kg i ladetrykk på 4000 rpm . 411 hk og 510 nm på NAV. En liten koreksjon,2kg ladetrykk ved 4400 rpm,500 nm ved 4400 rpm,513 nm ved 4900 rpm,480 nm ved 5950 rpm og siemense 3102 dyser.Målingene er på nav. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Bra du holder styr på meg jan . Tok det ut av hukommelsen bare . "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Var dette med 2wd stempler og topp? Du som satt med pc'n Jan? Hadde vært morro å sett bremsepapiret på den Cosworthmotoren , vil tro den er sterk og god etter vanlig veg? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 Jeg kan ikke skjønne hvorfor den ikke skal kunne være raskere en den han har nå. "Vi" har bygd opp en cosworth med org bunndel , org topp med bd10 kammer 750 dyser og live mappet org sprut. Turboen var en garnet gt3071r med "cosworth " .72 . Der hadde vi 2kg i ladetrykk på 4000 rpm . 411 hk og 510 nm på NAV. En liten koreksjon,2kg ladetrykk ved 4400 rpm,500 nm ved 4400 rpm,513 nm ved 4900 rpm,480 nm ved 5950 rpm og siemense 3102 dyser.Målingene er på kan leve meget godt med det:) Gleder meg til å få bilen opp å gå igjen.4x4 manifol eller 2wd? jeg har begge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 (edited) "efr6258!" er en bw, og de nye borgWarner turboene har no rast støtt og stadig.i fjord snakket jo alle mann alle om hvor grom gt3071 var. (Alle anbefalte den turboen).Hva skjedde? Edited December 10, 2012 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 (edited) En liten koreksjon, 2kg ladetrykk ved 4400 rpm,500 nm ved 4400 rpm,513 nm ved 4900 rpm,480 nm ved 5950 rpm og siemense 3102 dyser. Målingene er på nav.4400 rpm stemmer bedre med A/R0,72 turbinhuset og det er ett hav av forskjell mellom 2,0 BAR på 3900 o/min og 4400 o/min. Veldig kjekt å se at du holder fokus på den viktige dreiemomentkurven.Se her hva en billig Kinasnurre presterer på en Volvomotor:Når man kjører Cosworth og GT3071R så bør man ha høyere ambisjoner enn dette! Edited December 11, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 (edited) men for å spørre deg rs 1000vurderer nå ny motor i min 2wd. der opsettet er;portet topp. bd14kammer. alt av bevegeligedeler i topp er byttet. borret 0,5 med lavkomp stempler. 750 dyser, GT 3071R turbo, 4wd eksosmanifoil. svinghjul, staker, stempler, veiv og alt er balanser, etc. hvordan tror du drivværk vil takle ett ladetrykk på 2bar. Edited December 10, 2012 by Smistad Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 "efr6258!" er en bw, og de nye borgWarner turboene har no rast støtt og stadig.i fjord snakket jo alle mann alle om hvor grom gt3071 var. (Alle anbefalte den turboen).Hva skjedde? Er vel ingen som har sagt at det ikke er en grom turbo , for det har den da bevist at den er. Poenget er vel å ikke velge for stort eksoshus? Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Er vel ingen som har sagt at det ikke er en grom turbo , for det har den da bevist at den er. Poenget er vel å ikke velge for stort eksoshus?Oki, beklager. tolket feil ;-) Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 jeg aner en anelse ironi her. kan du utdype deg mer?Nei,da missforstår du 100%. Jeg har faktisk troen på Volden.Når du får et prisoverslag fra Stavanger som er så lavt,er det all grunn til å være skeptisk+ at det har kommet mye RARE motorer der nede fra. That's it. Det nok uten borring og nye stempler, da han mente at om de var ok så trengte jeg ikke å bytte de på en efekt på 400hk.ønsker ikke bruke 50000 tusen på motor da jeg har planer om å lakke hele bilen. skal se på opplegget når jeg får det på mail av han. Hvilke dyser bør jeg kjøpe?Ingen 400hk uten innvendig stell av motor. Drit i lakken til en seinere annledning.......... RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 haha, ja er vel bedre å legge litt mere penger i motor også vente med lakken:) men hvorfor er det ikke noe bra med stavanger?alle har sikkert en historie eller to om firma som bygger motor som ikke har vært helt perfekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermit racing Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 (edited) haha, ja er vel bedre å legge litt mere penger i motor også vente med lakken:) men hvorfor er det ikke noe bra med stavanger?alle har sikkert en historie eller to om firma som bygger motor som ikke har vært helt perfekt.Det er mer enn en eller to historier derfra ,men det får andre svare på. (Det er flere på forumet her som sikkert kan fortelle om motorer derfra) Edited December 10, 2012 by kermit racing RS 3door 4wd cosworth RS mk1escort cosworth RS focus 09 Scorpio 24v cosworth Bmw X5 09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 10, 2012 Author Share Posted December 10, 2012 oki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smistad Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Det er mer enn en eller to historier derfra ,men det får andre svare på. (Det er flere på forumet her som sikkert kan fortelle om motorer derfra)de fleste jeg har snakket med skryter voldsomt av Ebb, den nye motoren min kommer fra ebb, og den fungerer eksemplarisk, den motoren som står i motoren min nå har også vært hos ebb, og jeg er stor fornøyd. jeg har ingenting å si på han. om ikke ebb, skal ta min neste, så blir det raimond nordnes fra husnespitstopp Busskort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Nei,da missforstår du 100%. Jeg har faktisk troen på Volden.Når du får et prisoverslag fra Stavanger som er så lavt,er det all grunn til å være skeptisk+ at det har kommet mye RARE motorer der nede fra. That's it. Da er det oppklart. siden ingen av disse eierne av motorene som EBB har satt sammen, kommer til å fortelle sine erfaringer. Kan du fortelle litt om disse uten å avsløre hvem disse eierene er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sta1n1 Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 (edited) Det er mer enn en eller to historier derfra ,men det får andre svare på. (Det er flere på forumet her som sikkert kan fortelle om motorer derfra) merkelig, jeg vet om 4 motorer som kommer der i fra og sviver helt fint, har gjort det i flere år 2 av dem er mine Edited December 11, 2012 by Sta1n1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Jeg har kun hørt skryt om ebb jeg også, husnes derimot har jeg hørt litt rart om.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted December 11, 2012 Author Share Posted December 11, 2012 Er nok sikkert sånn som jeg sier at i alle har hørt en eller to historier om en motoer eller topp som ikke har blitt "perfekt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted December 11, 2012 Share Posted December 11, 2012 Hehehe, he***** så sur du var her, men jeg vet hva du mener.Skal avgårde nå til en kjommi som har fått inn en bil som er nymappet av en "kjent profil" i miljøet. Eieren brukte 30 min og strømmen på ett batteri på å få start på dritet, og når vi først såg på sprutet så var det ikke engang kontakt med MAP sensoren.Mapperen forklarte startproblemene med at det var så kaldt om vinteren. Kunden har i tillegg betalt for å få sveist inn lambdamutter i forbindelse med mappingen, men det er ingen lambdamutter der nå. 5 min. med vår amatørmapping gjør at bilen starter greit nå og det er ikke fordi at vi er, eller synes at vi er, spesielt flinke. Støtter derfor helhjertet din oppfordring om å være skeptisk. Volvo 242? Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now