Festli Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Har en sierra 92 doch jeg skulle få farta opp litt og tenkte da i den retning av grenrør, porte topp, dyser, kamaksler og datasprut.Lurer mest på dette med datasprut egentlig, litt om hva som skal til eller om det er noen nesten ferdige kit, om jeg burde ha lambda sonder osv Så ser egentlig etter et fint opsett som gjør bilen litt freskere og samtidig holdbar og brukanes Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Det billigst blir nok turbo da, og feks megasquirt datasprut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Festli Posted December 8, 2012 Author Share Posted December 8, 2012 Hadde vært artig med turbo ja, men tåler innmaten noe særlig trykk da? skal jo være litt holdbart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Dreier du av toppen på stemplene dine 2mm og monterer ett sprut som styrer både tenning og bensin og får mappet dette korekt kan du kjøre forholdsvis trygt 1,3 bar hvis resten av delene rundt motoren dimensjoneres riktig. Eksos, turbo, dyser, inercooler; luftfilter etc...Jeg kjørte 1,6 på min en stund med nevnte oppsett, men da boostcontrolleren klikket på en varm banedag i august i år og ladetrykket dro seg mot 2bar så kom rådene igjennom blokka. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Festli Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Får prøve på detta til våren da og planlegge og handle inn litt i vinter men har det noe for seg å bruke f.eks cosworth stempler istedenfor å dreie ned orginalstemplene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Cosworth stempler passer ikke, Dohc stemplene er meget tjukke og de holder langt over det rådene tåler. Ett eksempel: 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Festli Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 Da blir det turbo, men er det noen spesielle turboer som er å anbefale, og får man tak i smidde stempler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 9, 2012 Share Posted December 9, 2012 du trenger ikkje smidde stempler før du skal ein del høgre i effekt. og som sagt er rådene som går først... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Festli Posted December 9, 2012 Author Share Posted December 9, 2012 neinei, men har lite lyst til å prøve å dreie av orginalstemplene så hvis jeg skulle ha nye kunne jeg tatt smidde Det går ikke an å sette på en høyere toppakning istedenfor da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen. greit nok at turbo hk er billigere, men.. Klasse 2. 1,04.06 Bana_iøra. Escort Mk2 rød.1.07.58 k3nn37. Sierra Dohc sølv.1.08.45 JHS. Escort Cosworth1.08.69 Per Olav. Sierra Doch sedan 4x4 Turbo sølv.1.09.81 bard. Escort Mk3 :whistling: Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 10, 2012 Share Posted December 10, 2012 Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen. greit nok at turbo hk er billigere, men.. Klasse 2. 1,04.06 Bana_iøra. Escort Mk2 rød.1.07.58 k3nn37. Sierra Dohc sølv.1.08.45 JHS. Escort Cosworth1.08.69 Per Olav. Sierra Doch sedan 4x4 Turbo sølv.1.09.81 bard. Escort Mk3 :whistling: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now