Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en sierra 92 doch jeg skulle få farta opp litt og tenkte da i den retning av grenrør, porte topp, dyser, kamaksler og datasprut.

Lurer mest på dette med datasprut egentlig, litt om hva som skal til eller om det er noen nesten ferdige kit, om jeg burde ha lambda sonder osv :)

Så ser egentlig etter et fint opsett som gjør bilen litt freskere og samtidig holdbar og brukanes :)

Posted

Dreier du av toppen på stemplene dine 2mm og monterer ett sprut som styrer både tenning og bensin og får mappet dette korekt kan du kjøre forholdsvis trygt 1,3 bar hvis resten av delene rundt motoren dimensjoneres riktig. Eksos, turbo, dyser, inercooler; luftfilter etc...

Jeg kjørte 1,6 på min en stund med nevnte oppsett, men da boostcontrolleren klikket på en varm banedag i august i år og ladetrykket dro seg mot 2bar så kom rådene igjennom blokka.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Posted

Får prøve på detta til våren da og planlegge og handle inn litt i vinter :) men har det noe for seg å bruke f.eks cosworth stempler istedenfor å dreie ned orginalstemplene? :)

Posted

Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen.

Posted

Da blir det turbo, men er det noen spesielle turboer som er å anbefale, og får man tak i smidde stempler? :)

Posted

neinei, men har lite lyst til å prøve å dreie av orginalstemplene så hvis jeg skulle ha nye kunne jeg tatt smidde ;)

Det går ikke an å sette på en høyere toppakning istedenfor da?

Posted

Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen.

 

greit nok at turbo hk er billigere, men..

 

Klasse 2.

 

1,04.06 Bana_iøra. Escort Mk2 rød.

1.07.58 k3nn37. Sierra Dohc sølv.

1.08.45 JHS. Escort Cosworth

1.08.69 Per Olav. Sierra Doch sedan 4x4 Turbo sølv.

1.09.81 bard. Escort Mk3

 

:whistling: :whistling:

Posted

Hvis du regner ca 15.000kr i deler (ink megasquirt), så nærmer du deg lett 200hk med turbo og 0.7bar trykk, mens du kanskje har 140-150hk uten turbo for samme prisen.

 

greit nok at turbo hk er billigere, men..

 

Klasse 2.

 

1,04.06 Bana_iøra. Escort Mk2 rød.

1.07.58 k3nn37. Sierra Dohc sølv.

1.08.45 JHS. Escort Cosworth

1.08.69 Per Olav. Sierra Doch sedan 4x4 Turbo sølv.

1.09.81 bard. Escort Mk3

 

:whistling: :whistling:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...