svartsierra Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Heisann, skal da snart begynne på ett lite motorbytte i min sierra dohc 4x4. motoren jeg skal ha i er en dohc 2wd, så jeg lurte på om noen vet hvor mye jeg må bytte på den motoren for att dette skal passe? om det bare er bunnpanna eller om det er mer ulikt? som oljepumpe osov.. Takker for svar og gode tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Du må bruke bunnpanna og oljesilen fra 4wd. Mulig peilepinnen er ulik... Ellers skal det være en ganske grei jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Du må bruke bunnpanna og oljesilen fra 4wd. Mulig peilepinnen er ulik... Ellers skal det være en ganske grei jobb. ..og motorfester. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted December 13, 2012 Share Posted December 13, 2012 Vet ikke om dette forenkler jobben noe, men da jeg gjorde akkurat samme jobben på min doch 4x4 lot vi bunpanna stå igjen. Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted December 14, 2012 Author Share Posted December 14, 2012 åssn du mener? jeg tar hele motor med forstilling osov ned da jeg har løftebukk og det jeg trenger.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complexity Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 Jeg tok bare bak girkassen, å løsnet blokka fra bunnpanna å løftet motoren opp. Men om du har mulighet så kan du jo gjøre det skikkelig Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt Tesla Model 3 AWD LR 2019 Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted December 18, 2012 Author Share Posted December 18, 2012 nå er det ganske så bestemt att motor og girkasse må byttes da girkassen røk igår......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted December 18, 2012 Author Share Posted December 18, 2012 nå er det ganske så bestemt att motor og girkasse må byttes da girkassen røk igår......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts