risturbo Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 hei eg holder på med å montere ein ny turbo, turbonetics t04 57trim og 068ar på eksos med ekstern wastegate! problemet er at turboen ligger høyere opp pga grenrøret! derfor tengte eg vist å skifter til 2wd eksos anlegg får eg downpipen høyere og da blir alt lettere! er det noen som har prøvd å skifte til 2wd eksos på 4x4? kva problemer blir det?
LordSnick Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Butter vel i girkassa? 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
risturbo Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 ok er det noen så har noe forslag eller idear ka eg kan gjøre?kanskje forlenge downpipe? beste hadde vert vist 2wd eksosen passe rett på og sleppe å moddefisere!!!
RsMuffe Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Det er bare å ta fram vinkelsliper`n og sveise apparatet. Når du bytter ut org. deler med uorg.deler(les grenrør,turboer etc), så må man regne med at det ikke er "bolt on" lengere, og får litt ekstra jobb med f.eks tilpasse downpipe, kanskje olje retur røret osv.
xXx Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 (edited) bare og kutte downpipen det på det partiet den er rettest mulig ;-) så legger du til det du mangler pluss 2 cm slik att du har litt slingring så tut å kjør ;-) altid noen som kan hjelpe deg og sveise det på ett verksted eller noe ;-) viss du bor i nærheten kan eg hjelpe deg med å sveise det ;-) ;-) Edited December 4, 2012 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Ron Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Av erfaring er det mye mindre jobb å tilpassse den downpipen du har, en å prøve å få 2WD pipen til å passere girkassa. Det er en grunn til at 4WD downpipen går under girkassa Caution, any attempt to overtake will result in a race!
risturbo Posted December 5, 2012 Author Posted December 5, 2012 takk for all hjelp! Eg skal ta av downpipen i dag og se kor mye eg må kappe og sjå om ka så blir lettest! Måtte få ein kammerat til å sveise om grenrøret pga av at wastegate tok borti batteriet! Blir spennende å se kom dette blir! Skal legge ut bilde og info på prosjekt tråden!
Smistad Posted December 5, 2012 Posted December 5, 2012 bare mens denne tråden er aktiv, så lurte jeg på hvordan det er å tilpasse grenrør/downpipe/turbo i forhold til baterikasse med ekstern wastegate? hva er enkles? Busskort.
risturbo Posted December 6, 2012 Author Posted December 6, 2012 det er litt styr! først måtte eg få kappa og sveise om utaket til wastegaten! få den litt meir rett! fikk ikkje sveist om downpipen pga har ikkje nok utstyr så skal fikse det om noen uker! eg kan legge ut noen bilder!!må nok sette på orginal turbo ei stund til! har siemens 599dyser+chip+3bar map også litt kjedelig med t3 fra 4x4!!
xXx Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 hvorfor flytter du ikkje batteriet bak i bagasje rommet ??? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Smistad Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 hvorfor flytter du ikkje batteriet bak i bagasje rommet ???vil ha det fremme. har ledninger og alt til å ligge det bak, men orker ikke å skru utav interiør. da kan heller det som skal sveises bare tilpasses når motor likevel er utav. Busskort.
xXx Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 Trenger ikkje ta ut intriøret for og flytte batteriet bak.... Men det får nå bli opp til deg ;-) husk å pakke inn grenrøret ditt godt da hvertfall.Dårlig butikk å ha rød glødende grenrør rett ved batteriet !!! RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Smistad Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 du må vel ta ut teppe for å ligge kabler bak? ja det er nok lurt, alternativet er jo å ligge de bak, men er litt usikker på om bateri kassen er i veien, og vil helst ikke kappe i den Busskort.
Recommended Posts