Connect1 Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Hei.Har en connect 2005 modell som går skikkelig dårlig. Hadde mistanker om turboen så jeg la meg under bilen og så at staget som går ut av turboen har knekt av fra noe som går inn i eksosen(?).. Er dette noe jeg kan få kjøpt løst? Og er det mye jobb å bytte turbo på disse?
Breda Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Et bilde her kan nok hjelpe godt, da forklaringen da det du forklarer er litt uklart. Bytte turbo der er skikkelig drittjobb Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Connect1 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 Et bilde her kan nok hjelpe godt, da forklaringen da det du forklarer er litt uklart. Bytte turbo der er skikkelig drittjobb Skal ta et bilde i morra
RHH Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Høres ut som om du meine staget mellom eksos huset og den vakum klokka som sitter på kompressor huset, uten det staget vil wastegate spjeldet slippe eksosen rett i eksosen i stedenfor gjennom skovlene på turboen. Usikker på om det er å få bare staget løst. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
Connect1 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 Her er bilde av hva jeg mener... fikk ikke til bedre bilde =/ http://postimage.org/image/47p3cl7bl/
Dolk Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Litt vanskelig å bedømme. men den er kanskje ikke knekt, det er vel bare å dytte den inn på wastergate ventil og sette på en ny låse-splint. -Rs Cosworth-
Connect1 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 (edited) prøver med litt zoom på bilde. tipper den er knekt for det ser ut som resten sitter i hullet enda.. Vet noen om dette kan kjøpes løst eller om det går å sveise den på? Er det første hullet den skal i, der ene pilen peker? http://postimage.org/image/7m1cfyvh7/ Edited December 4, 2012 by Connect1
Dolk Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Ja jeg ser det nå. Kommer du til så er det bare å sveise den på, men det ser veldig trangt ut. -Rs Cosworth-
RHH Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Tror du skal slite hardt med å få sveist det der, ser fordømt trangt ut. Men å demontere turbo er jo noen timers jobb det å, så er vell verdt ett forsøk bare vær obs på att du sveiser den i rett vinkel ellers kan du få problemer med enten for høyt eller for lavt ladetrykk. 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
Connect1 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 (edited) Ja, blir nok ganske trangt men verdt et forsøk kanskje. For dette er vel noe som ikke fås kjøpt løst.. 27.000 skulle bilia ha for jobben og ny turbo. brukt koster bare 3500 men hvis det er vanskelig å bytte turbo så er det vel ikke så lett når det eneste jeg har er to stk ramper og må ligge på bakken Hvordan funker denne egentlig? Hvis jeg sveiser den på vil turbo trykket komme tilbake? skjønner ikke hvorfor denne har noe å si om den er sveisa på en fast plass eller henger sånn(kanskje dumt spørsmål, men er ganske fersk) Edited December 4, 2012 by Connect1
RHH Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 (edited) Her er en fin side som forklarer hvordan dette fungerer http://e30cosworth.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1:hvordan-en-wastgate-virker-&catid=3:atrikler&Itemid=3 Edited December 4, 2012 by RHH 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
RHH Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Litt rask der gitt 89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil 94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT FORD SIERRA SEDAN Proskjekt
Connect1 Posted December 4, 2012 Author Posted December 4, 2012 (edited) Tror det blir en utfordring å sveise der gitt.. men verdt et forsøk. Får jeg ikke kjøpt den delen løs må jeg jo uansett kjøpe ny turbo så taper ikke mye på å prøve Takk for infoen gutta Edited December 4, 2012 by Connect1
Breda Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Staget til aktuatoren skal jo kunne bevege seg på WG, så sveise er ikke så aktuelt. Det er jo veldig liten belastning på dette, så du trenger ikke mye styrke for å holde staget på plass. C-klips, låsetråd etc funker jo.Og selv om du ikke får denne delen løst hos Ford, så er det sikkert mulig å finne en på høggern og skru deler der. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Connect1 Posted December 6, 2012 Author Posted December 6, 2012 Noen forslag til hvordan jeg skal forklare hvilken del jeg trenger, for bilopphuggere? Og vet noen om denne delen sitter skrudd eller om den kan dras ut?
Breda Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 Wastegateactuator med stag. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
grcossie Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 Ut fra bilde der, så ser det ut som det er tappen på wastegate armen, som er knekt av, og ikke actuator staget.
Breda Posted December 7, 2012 Posted December 7, 2012 Ja, det er kanskje den som du trer staget nedpå som har knekt av/løsnet. Er jo ikke akkurat lett å se på de HD bildene Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Connect1 Posted December 8, 2012 Author Posted December 8, 2012 Ja, er den tappet som er knekt.. staget er helt og fint takk for infoen.. Skal til mekonomen på onsdag så får si det til dem, så kanskje de eller bilia/røhneselmer kan skaffe delen
grcossie Posted December 8, 2012 Posted December 8, 2012 Ja, er den tappet som er knekt.. staget er helt og fint takk for infoen.. Skal til mekonomen på onsdag så får si det til dem, så kanskje de eller bilia/røhneselmer kan skaffe delen Du får ikke noe løs del der. Visst jeg ikke husker helt feil, så er wastegaten en del av eksos manifold, som igjen er en del av turboen. Alternativet er en brukt turbo, evt sveise på tappen
Connect1 Posted January 8, 2013 Author Posted January 8, 2013 Sliter litt med å finne en som kan sveise på denne men vet noen her om det går ann å komme til ovenfra? hva må fjernes for å komme til ovenfra eller under?
Smistad Posted January 8, 2013 Posted January 8, 2013 Det kryr av disse bilene hos høggeren. Med litt viljestyrke og orden i sakene så skal du alltid få skiftet den turboen! Busskort.
Breda Posted January 8, 2013 Posted January 8, 2013 Trenger ikke å skifte turboen. Er bare å fikse aktuatorstaget igjen. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Connect1 Posted January 8, 2013 Author Posted January 8, 2013 tanken er at finner jeg ikke noen som kan sveise det må jeg bytte den. Altså kjøpe en brukt en. Vil jo helst gjøre det enklest mulig men finner ingen som kan sveise det og det starter å haste litt med å få dette fikset
Recommended Posts