Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en connect 2005 modell som går skikkelig dårlig. Hadde mistanker om turboen så jeg la meg under bilen og så at staget som går ut av turboen har knekt av fra noe som går inn i eksosen(?).. Er dette noe jeg kan få kjøpt løst? Og er det mye jobb å bytte turbo på disse?

Posted

Et bilde her kan nok hjelpe godt, da forklaringen da det du forklarer er litt uklart.

Bytte turbo der er skikkelig drittjobb :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Et bilde her kan nok hjelpe godt, da forklaringen da det du forklarer er litt uklart.

Bytte turbo der er skikkelig drittjobb :)

 

Skal ta et bilde i morra :)

Posted

Høres ut som om du meine staget mellom eksos huset og den vakum klokka som sitter på kompressor huset, uten det staget vil wastegate spjeldet slippe eksosen rett i eksosen i stedenfor gjennom skovlene på turboen. Usikker på om det er å få bare staget løst.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted

Litt vanskelig å bedømme. men den er kanskje ikke knekt, det er vel bare å dytte den inn på wastergate ventil og sette på en ny låse-splint.

-Rs Cosworth-

Posted

Ja jeg ser det nå. Kommer du til så er det bare å sveise den på, men det ser veldig trangt ut.

-Rs Cosworth-

Posted

Tror du skal slite hardt med å få sveist det der, ser fordømt trangt ut. Men å demontere turbo er jo noen timers jobb det å, så er vell verdt ett forsøk bare vær obs på att du sveiser den i rett vinkel ellers kan du få problemer med enten for høyt eller for lavt ladetrykk.

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted (edited)

Ja, blir nok ganske trangt men verdt et forsøk kanskje. For dette er vel noe som ikke fås kjøpt løst.. 27.000 skulle bilia ha for jobben og ny turbo. brukt koster bare 3500 men hvis det er vanskelig å bytte turbo så er det vel ikke så lett når det eneste jeg har er to stk ramper og må ligge på bakken :P

 

Hvordan funker denne egentlig? Hvis jeg sveiser den på vil turbo trykket komme tilbake? skjønner ikke hvorfor denne har noe å si om den er sveisa på en fast plass eller henger sånn(kanskje dumt spørsmål, men er ganske fersk)

Edited by Connect1
Posted

Litt rask der gitt :P

89 FORD SIERRA SEDAN IS Bruksbil

94 FORD SCORPIO STV Bruksbil–SOLGT

FORD SIERRA SEDAN Proskjekt

Posted (edited)

Tror det blir en utfordring å sveise der gitt.. men verdt et forsøk. Får jeg ikke kjøpt den delen løs må jeg jo uansett kjøpe ny turbo så taper ikke mye på å prøve :P

 

Takk for infoen gutta :)

Edited by Connect1
Posted

Staget til aktuatoren skal jo kunne bevege seg på WG, så sveise er ikke så aktuelt. Det er jo veldig liten belastning på dette, så du trenger ikke mye styrke for å holde staget på plass. C-klips, låsetråd etc funker jo.

Og selv om du ikke får denne delen løst hos Ford, så er det sikkert mulig å finne en på høggern og skru deler der.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Noen forslag til hvordan jeg skal forklare hvilken del jeg trenger, for bilopphuggere? :P Og vet noen om denne delen sitter skrudd eller om den kan dras ut?

Posted

Wastegateactuator med stag.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Ja, det er kanskje den som du trer staget nedpå som har knekt av/løsnet. Er jo ikke akkurat lett å se på de HD bildene :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

Ja, er den tappet som er knekt.. staget er helt og fint :) takk for infoen.. Skal til mekonomen på onsdag så får si det til dem, så kanskje de eller bilia/røhneselmer kan skaffe delen :)

Posted

Ja, er den tappet som er knekt.. staget er helt og fint :) takk for infoen.. Skal til mekonomen på onsdag så får si det til dem, så kanskje de eller bilia/røhneselmer kan skaffe delen :)

 

Du får ikke noe løs del der. Visst jeg ikke husker helt feil, så er wastegaten en del av eksos manifold, som igjen er en del av turboen. Alternativet er en brukt turbo, evt sveise på tappen

  • 5 weeks later...
Posted

Sliter litt med å finne en som kan sveise på denne men vet noen her om det går ann å komme til ovenfra? hva må fjernes for å komme til ovenfra eller under?

Posted

Det kryr av disse bilene hos høggeren. Med litt viljestyrke og orden i sakene så skal du alltid få skiftet den turboen!

Busskort.

Posted

Trenger ikke å skifte turboen. Er bare å fikse aktuatorstaget igjen.

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Posted

tanken er at finner jeg ikke noen som kan sveise det må jeg bytte den. Altså kjøpe en brukt en. Vil jo helst gjøre det enklest mulig men finner ingen som kan sveise det og det starter å haste litt med å få dette fikset :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...