kimsa Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Jeg har faktisk gode erfaringer med min combo. 1,3 diesel. 5 min på tomgang så har jeg is frie ruter, og sterter lett. hatt 26-27 minus her uten prob. 2. vintern nå. eneste feil var at brekket hang seg på etter den hadde stått ei helg med det på, uten bruk.Faktisk eneste Opelen jeg har hatt gode erfaringer med. og bruker lite ja.Og bare så det er nevnt, JEG har ikke kjøpt den, jeg bare bruker den. Spennende å høre. Vår er faktisk slik att når den først begynner å gå så skjer det ingenting om en trykker på gassen de først 30 sekkundene. Så klarer ikke bilen gå på tomgang av seg selv så stopper den rett og slett for det er ikke mulig å ruse den eller noe. Skulle nesten tro gassen ikke var koblet til. Da foreslår jeg at du legger frem dette for Dama til Kimsa som har inngått et kjærlighetsforhold til denne bilen Kjenner jeg damer rett, så ønsker jeg deg lykke til Du har EI SLIK EI heme du også ja TEMPERATURmåleren inni bilen ja, da er jeg med. Termostatmåler finnes ikke.Om alt skal være rett så er det vel egentlig visningsklokken for temperaturmåleren vi snakker om her Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Du har EI SLIK EI heme du også ja Bortsett fra at min syns bilen min er for stor Så da må man bare kjøpe større da Vurderer Chevrolet Suburban Også tør hun ikke å bruke bilen min fordi hun mener jeg er for glad i den(ja, det er så helvetes kostbart å ha biler på skadeverksted i Norge!!!) Vinn-Vinn for min del [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted December 5, 2012 Author Share Posted December 5, 2012 Bortsett fra at min syns bilen min er for stor Så da må man bare kjøpe større da Vurderer Chevrolet Suburban Også tør hun ikke å bruke bilen min fordi hun mener jeg er for glad i den(ja, det er så helvetes kostbart å ha biler på skadeverksted i Norge!!!) Vinn-Vinn for min del Hehe Mi liker ikke Mondeoen noe serlig. Setet har for mye korsryggstøtte. Girkassa er vond å gire. Den har sota ruter. For dårlig fjernlys og den bruker alt for mye bensin! MEN!!!! Nå som vi aldri veit om Opelen starter, og den i tilegg ikke blir varm i kupeen. Hvem trur dekk det er som kjører Mondeo og er blid og fornøyd da??? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Hehe Mi liker ikke Mondeoen noe serlig. Setet har for mye korsryggstøtte. Girkassa er vond å gire. Den har sota ruter. For dårlig fjernlys og den bruker alt for mye bensin! MEN!!!! Nå som vi aldri veit om Opelen starter, og den i tilegg ikke blir varm i kupeen. Hvem trur dekk det er som kjører Mondeo og er blid og fornøyd da??? Hahahahhaa Epic! De damene de damene.. Hva gjør man ikke for dem [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Har hatt noen sånne Opeler i firmaet, og de har alltid startet lett på vinteren og så sett fungert helt greit. Problemet i ditt tilfelle er nok heller en defekt termostat, og/eller defekt dieselbrenner, og en feil med dieselforsyninga. Enten filteret tett eller fullt i vann, eller det samme med tanken eller en liten lekasje der imellom. Altså ikke fordi det står Opel på bilen. Tror nok heller ikke du bør kjøpe deg nyere mondeo diesel om du har lyst på en bil som starter i -30... De er ikke lett å få liv i da, hovedsakelig pga for dårlig kapasitet på det bittelille batteriet de har dytta i de. Har forøvrig inntrykk av at de dieselbila som ALLTID starter er Hiace/lux/Landcruiser, og mest pga to store batterier. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 Har hatt noen sånne Opeler i firmaet, og de har alltid startet lett på vinteren og så sett fungert helt greit. Problemet i ditt tilfelle er nok heller en defekt termostat, og/eller defekt dieselbrenner, og en feil med dieselforsyninga. Enten filteret tett eller fullt i vann, eller det samme med tanken eller en liten lekasje der imellom. Altså ikke fordi det står Opel på bilen. Tror nok heller ikke du bør kjøpe deg nyere mondeo diesel om du har lyst på en bil som starter i -30... De er ikke lett å få liv i da, hovedsakelig pga for dårlig kapasitet på det bittelille batteriet de har dytta i de. Har forøvrig inntrykk av at de dieselbila som ALLTID starter er Hiace/lux/Landcruiser, og mest pga to store batterier. Og ikkeminst Amerikansk Ford, fadern hadde en Econoline for noen år siden, den startet uansett vær og vind.. Og varm ble den ganske så fort [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted December 5, 2012 Share Posted December 5, 2012 (edited) Har selv en combo 1,3 cdti og den starter alltid.Starter lett på første forsøk ved -15 hvertfall. Bruker alltid motorvarmer men starter lett uten og, min blir driit varm så må vel være noe tull med dieselvarmeren din.Kondens i tanken eller vann i dieselfilteret kanskje siden den er vanskelig å starte? Edited December 5, 2012 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 (edited) Det er betryggende å høre att det er flere andre som har maken bil og uten problemer. Med vår er det nok noe fundamentalt galt. Når jeg startet den i dag tidlig hørtes det ut som noen sto og slo to hule jernrør mot hverandre. Går egentlig bare å venter på motor havari på den.I morgen skal den leveres på Opel, de skal ha den stående over helga for å prøve å starte den mandag morgen. Jeg ønsker de lykke til med det MEN!!! DAMA HAR SETT LYSET Hu begynte å se etter ny bil i går! Synd det er så få biler det er plass til hundeburet vårt i. Edited December 6, 2012 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Ikke for å bekymre deg unødvendig, men feilen du beskriver at bilen dør hvis man gasser på tomgang "sliter" nyere pajero med også. Da er dieselpumpa klar for utskifting.. Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 (edited) MEN!!! DAMA HAR SETT LYSET Hu begynte å se etter ny bil i går! Synd det er så få bil det er plass til hundeburet vårt i. nå er vell flere typer hundebur å få kjøpt da Edited December 6, 2012 by hår ball Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian MH Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37564547 denne er vel stor nok?Regner ikke med at dere har 20 kubikk bikkje [] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå. [] 15 Ford Fiesta 1.0 Ecooboost titanium, candy blue [x]10 VW Golf 1.6 TDi shark blue "sommerblå"[x]11 Ford Focus 1.6TDCi Titanium, Candy Red[x]01 Ford Mondeo 2.0L GHIA, pepper red Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted December 6, 2012 Author Share Posted December 6, 2012 (edited) Ikke for å bekymre deg unødvendig, men feilen du beskriver at bilen dør hvis man gasser på tomgang "sliter" nyere pajero med også. Da er dieselpumpa klar for utskifting..Hmm. Den dør ikke av att en gasser. Det er mere slik att den dør fordi en ikke får gasset liksom. Jeg kan trå gassen i bunn uten att det gir noen som helst form for respons hverken i form av motorlyd eller utslag på turtelleren. Om så skulle være dieselpumpa så vil jeg anta att denne er langt billigere enn diesel varmeren som vi sikkert også må bytte ut. nå er vell flere typer hundebur å få kjøpt da Jo da. Det er det. Så buret kan byttes ut, men ikke bikja. Og vi (les DAMA) er litt låst på att vi må ha en spesiell type bur fordi dette merket er overlegent når det kommer til sikkerhet i en kollisjon. Trolig ender vi vel opp med å måtte få plass bygget ett spesialbur. De eneste bilene jeg veit det buret vi har i dag får plass i er. Mondeo, Focus, Vectra, 9-3, og V70. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37564547 denne er vel stor nok?Regner ikke med at dere har 20 kubikk bikkje Og selvfølgelig den du linker til her da. ARTIGPER Edited December 6, 2012 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Denne er da grei http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38272581 Eller om du er på ett stramt budsjett http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38471620 Berlingo skall en ikkje sjimse av, mye sterkere en hva folk tror. Runda over 700 000km med den ene vi hadde i firmaet 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Bry folkens. Det er kaldt igjen, og Opel brasket starter ikke. Nå ble vi forsikret sist om att alt skulle være bra. Fulgte selvfølgelig med en regning på nesten 7000kr med den lovnaden men akk nei. Ved sist runde ble det nye glødeplugger. Igjen! (3 settet nå på 6 måneder) Ny glødeplugg på dieselvarmeren. Og nytt batteri. Det var visstnok godt en celle på det gamle. Nå har det vært 20 blå i natt. Og forsøkte å starte den i 16. Ingen mulighet. Det nye batteriet gikk.også tomt for strøm veldig raskt. Det gamle "ødelagte" klarte seg fint på temperaturer som nå. Hva gjør vi? Og hvilke rettigheter har vi egentlig når ett verksted aldri klarer å løse problemet men tar betalt hver gang. Dette skyldes ikke bruk da Bilen ble brukt over lengre periode sent i går ettermiddag og starter ikke på formiddagen i dag. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Enten så bruker du en slik pakke på bilen, eller hos verkstedet som har gitt deg masse regninger uten å fikse problemet. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Tanken er vel å taue den ned på verkstedet i morgen og dytte den helt opp til inngangsdøra slik att de ikke kan åpne den. Og beholde nøkkelen selv. Det ville vært langt billigere å byttet motoren på denne Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 dette blir vel litt juridisk etterhvert, men eg hadde ivertfall ikkje betalt regninga vis problemet ikkje er borte... vis dei er så ubruklige og bare bytter deler heile tida uten att problemet forsvinner så hadde eg sett fyr på regningen og reist til eit meir seriøst verksted som faktisk klarer å fixe problemet... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Når dem nå har byttet det de mener skulle byttes og sier at problemet nå er løst, så ja, da kan du reklamere på jobben da det ikke ble noen forbedring. Tau den ned dit så de har den på Mandags morgen. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 Har fatt start i kveld. Dro den etter en traktor, og med mye risting og pining startet den til slutt. Men slik skal det jo ikke være. Vi hadde den inne 3 ganger på våren 2012 også har den vært 2 ganger nå før jul. Alle gangene for samme problemet. Nye deler byttes hver gang, men symptomene er alltid like. Regningen er desverre betalt da problemet sjelden kommer før det begynner å nærme.seg 20 blå. Blir skikkelig krangle runde på mandag tror jeg. Det finnes null interesse hos meg for å betale noe mere for dette nå. Vi har tross alt passert 15.000kr i reparasjoner på under ett år for akkurat samme.feilen. uten att noe hjelper Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 er det strøm inn til glødepluggene?Hvis ikkje sjekk gløderelet. er det noen external tempsensor som styrer glødinga? Diesel er egentlig greitt sånn. kompression,diesel og litt gløding så går den "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted January 12, 2013 Author Share Posted January 12, 2013 (edited) er det strøm inn til glødepluggene?Hvis ikkje sjekk gløderelet. er det noen external tempsensor som styrer glødinga? Diesel er egentlig greitt sånn. kompression,diesel og litt gløding så går denJeg har ikke kunnskap nok til å svare på noen av spørsmålene dine. Men i og med att vi bytter gløde plugger oftere enn olje så vil jeg nesten tro det må være strøm der, og kanskje til og med alt for mye? Edited January 12, 2013 by kimsa Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 (edited) Dette er vel den som styrer glødinga. ps som kunde har du krav på alle delene som de har bytta,defekte eller ok. Glødeplugger kan du sjekke i friluft med eit batteri (12v) og ein startkabel. Gjengedelen (kun gjengene) på minus og pluss på skruetilkoblingen. Hvis du har bytta 8 stk plugger +++ og bilen ikke starter så er det noe annet. Har kjørt diesel i mange år og har sikkert verdens seigeste diesel å starte men det har med pumpeinnstillingen å gjøre.(for å unngå bank med høge ladetrykk) og 4 av 6 glødeplugger som virker. som sagt. kompression ,diesel og litt gløding så går den Edited January 13, 2013 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 ikke gjør det før du har forsikret deg om at glødepluggene er 12 v. er vel en fiat motor dette og fiat bruker mye 3 v plugger nå om dagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 (edited) ikke gjør det før du har forsikret deg om at glødepluggene er 12 v. er vel en fiat motor dette og fiat bruker mye 3 v plugger nå om dagen Good point.tenkte ikkje på dette. kan også måle motstanden i de, skal være rundt 0.8 Ohm på disse. Når eg leser gjennom tråden her.Instrument som går bananas,vanskelig å starte og dårlig drag ville eg nok sjekka ut ECT ja. Kan måle rett på sensor med varm motor (90grader). motstand mellom stikkene i sensor skal være rundt 250 Ohm på 90 grader. hvis den funker,sjekk ledningsnett for brudd på ledninger. Edited January 13, 2013 by capri-rs "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Good point.tenkte ikkje på dette. kan også måle motstanden i de, skal være rundt 0.8 Ohm på disse. Når eg leser gjennom tråden her.Instrument som går bananas,vanskelig å starte og dårlig drag ville eg nok sjekka ut ECT ja. Kan måle rett på sensor med varm motor (90grader). motstand mellom stikkene i sensor skal være rundt 250 Ohm på 90 grader. hvis den funker,sjekk ledningsnett for brudd på ledninger.nei er ikke mange som gjør det hehe. jobbet med fiat før derfor jeg er litt obs på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now