Fredrik92 Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Hei. Jeg skal å se på en Ford Taunus nå i helgen, den er godkjent ombygget med 2L IS Turbo maskin... Hva og hvor bør jeg se etter feil? Noen kjente feil med Taunus? Godt varmeapperat? Hvor rusten den?? Det er en 2 dørs 78 modell eller noe slikt... - Fredrik Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 du der kommer du til og bli SKUFFET! var og såg på den igår.. og han som har den er det man kaller SLÅTT i hode.. han er helt totalt idiot.. merker ikke det er turbo på bilen, ser ikke ut inn eller utvendig eller i motorrom.. motorrom er fult i olje osov osov.. eneste positive er bra karosseri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 du der kommer du til og bli SKUFFET! var og såg på den igår.. og han som har den er det man kaller SLÅTT i hode.. han er helt totalt idiot.. merker ikke det er turbo på bilen, ser ikke ut inn eller utvendig eller i motorrom.. motorrom er fult i olje osov osov.. eneste positive er bra karosseri Såpass, en rød taunus, ja den står i førde... Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 ja, han som har den heter tor-emil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 Stemmer det... men 0,4bar i ladetrykk er ikke særlig merkbart da Hva mer vet du, han sier den er overhalt med nye stempel ringer osv... Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 sku kjørt fra den med dåkken min den er nok ikke overhalt, knapt stempelringer igjen tenker jeg.. kjørt tom for olje, kokt flere ganger, hull i slanger, ting i motorrom som tar bortihverandre.. feiltenning, hull i downpipe, store startproblem, VELDIG upolitelig motor.. stoppet ut av det blå når jeg prøvekjørte, fikk ikke start igjen.. litt bulker her og der.. ryker noe HINSIDES! ødelagt passasjersete og førersete går ikke an og låse fram/tilbake.. dashboard er KAOS er endel ting med den bilen asså.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 hm... jaha, skal no altids få motoren til å gå bra igjen, så lenge karoserriet er bra, var du under den også? Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 såg under ja, var ganske ok der ikke noen synlige hull glemte å nevne det, men enten tikker motor noe sykt eller så er det ett veldi rart hull i downpipen som lager lyden.. jeg syntes det var veldig spesielt hverfall Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taunus S Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 hm... jaha, skal no altids få motoren til å gå bra igjen, så lenge karoserriet er bra, var du under den også? Ja, deet står jo ein laangt over gjennomsnittet bra 77 Taunus MKII 2 dørs sedan her hos meg på Voss da... Godkjent og skilt, tut og kjør, eg er andre eiger... (Står ein masse andre Taunuser også, masse anna rart også). Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 bare drit i den fredrik.du har nok prosjekter.kast heller turbo på stv`en din.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 29, 2012 Author Share Posted November 29, 2012 Ja jeg fikk melding fra fyren idag på trynebok:"hei, beklager meg så masse men eg har tatt litt feil, bilen er ikkje godkjendt med motor og turbo " Så det blir ikke noe bytte fra min side, jeg fikk bytte tilbud i en Taunus derfor jeg dro opp denne tråden, den kan bare stenges Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 Kjenner han som hadde den før Tor Emil, motoren er en uåpnet is btw.Sjabby stand som sagt men karosseriet er ikke så hakkendes gale 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 hva skulle du bytte i då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 sierra stv. 2liter ohc, efi. 1990 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Når selger skriver at Taunusen er godkjent ombygd med turbo...Ja, det sier vel det meste om hvor seriøst man skal ta det Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Når selger skriver at Taunusen er godkjent ombygd med turbo...Ja, det sier vel det meste om hvor seriøst man skal ta det javel... er da ikkje umulig at den kunne vert det???? men ja siden den ikkje er det så sier det litt om kompetansen og seriøsiteten til selger... trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Mye rart du kan få godkjent ombygget på en veteran bil vettu, så jeg trodde da på det... Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 max useriøs han der vertfall, han bør man absolut ikke handle med Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Noen som veit om noen som noensinne har fått godkjent en Taunus med turbo, eller bare synser dere? Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyp Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Har ikke Slåstad RS en som er godkjent med turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Noen som veit om noen som noensinne har fått godkjent en Taunus med turbo, eller bare synser dere? de synser nok men er som jeg vet ca 5 stykker .. 1med ohc turbo 2 med cosworth turbo motor og 1eller 2 med V6 TURBO HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
tonyp Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 V6 turbo? Finnes det noe info om de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 V6 turbo? Finnes det noe info om de? desverre de holde det hemmelig .. HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
grandisjohn Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 desverre de holde det hemmelig .. Dust.. Det er ikke en ting jeg kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 4, 2012 Share Posted December 4, 2012 Dust.. vel sakelig kommentar ,at det er hemmelig er jo slik noen forholder seg når de har ting i vognkorte de ikke vil dele , ikke noe som helst jeg kan gjøre med det . HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts