svartsierra Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 heisann, lurte på om noen hadde peiling på en enormt enkel måte å få litt futt i en 2.0 doch, uten turbo? enkel og billig da selvfølgelig.. takker for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik92 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 heisann, lurte på om noen hadde peiling på en enormt enkel måte å få litt futt i en 2.0 doch, uten turbo? enkel og billig da selvfølgelig.. takker for alle svar Grenrør, eksosanlegg og porting av topp, det har jeg gjort på min sierra dohc og jeg merket forskjell Jeg har kjørt rundt med dette i et år nå så jeg er sulten på mer så jeg skal skifte motor i vinter så da er min dohc med grenrør, eksosanlegg og portet topp til salgs Sierra 2.0 DOHC prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 det er ikke noe problem å få hissa opp dohcen, MEN.. If it's cheap and reliable it isn't fastIf it's cheap and fast it isn't reliableIf it's fast and reliable it isn't cheap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierraboy88 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 Synes det er altfor mange som ska ha så mye effekt uten at det skal koste... da er det nesten bedre og ikkje gjere noke og kjøre så lenge den virker HAKUNA MATATA Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted November 25, 2012 Share Posted November 25, 2012 heisann, lurte på om noen hadde peiling på en enormt enkel måte å få litt futt i en 2.0 doch, uten turbo? enkel og billig da selvfølgelig.. takker for alle svar Det finnes ikke desverre. Du må som det nevnes her ha litt av hvert for å få litt effekt. Regn med 10K før du begynner å merke noe særlig forskjell, og det synes ikke jeg er billig for kanskje 20hk ekstra Link to comment Share on other sites More sharing options...
gts50 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 (edited) Sett i en Lett trimmet OHC og kast DOCH motoren ;P er billigere og tåler mere juling Edited November 26, 2012 by gts50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Sett i en Lett trimmet OHC og kast DOCH motoren ;P er billigere og tåler mere juling billigere pga lettere tilgang på deler ja, men mere holdbar(?).. skeptisk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 26, 2012 Author Share Posted November 26, 2012 Grenrør, eksosanlegg og porting av topp, det har jeg gjort på min sierra dohc og jeg merket forskjell Jeg har kjørt rundt med dette i et år nå så jeg er sulten på mer så jeg skal skifte motor i vinter så da er min dohc med grenrør, eksosanlegg og portet topp til salgs da er jeg gjerne intressert i og kjøpe dette om du gir meg en lyd, så er det fort gjort for meg og hente det nja, planen er da og etter hvert spare opp til en utolla cosworth da, men på lærlinglønna mi må jeg nok gå for billigest muligt nå for tiden når jeg nevner det, så vist noen har cosworth maskin med ledningsnett og hjerne og gir, så er det intressangt også, helst 4x4 kasse da jeg har 4x4 bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
fostad Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 da kan du jo også bruke gearkassa du allerede har, jeg har cosworth motor på dohc kasse;P Ford Sierra 2.0 MK1 `85Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91Finne Fraupompelag Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartsierra Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 da kan du jo også bruke gearkassa du allerede har, jeg har cosworth motor på dohc kasse;Pjajo, tror gearkassa mi ikke er helt på topp så vist jeg får tak i cosworth 4x4 kasse og, bytter jeg bare må bare få tak i til en grei peng, så skal nåk bilen få litt stell både her og der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts