sierra "cossi" Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Har nettop fått inn at motoren i cosworthen med ny innmat og nye følere,nå er bilen tung å få start på og går ikke å tomgang.. ellers er alt i orden...noen som har en anelse?
Fredrik92 Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Tatt en titt på tomgangsregulatoren? Sierra 2.0 DOHC prosjekt
sierra "cossi" Posted November 22, 2012 Author Posted November 22, 2012 Tatt en titt på tomgangsregulatoren? Ja ha det å sjø, har ikke plugga strøm på den men har kontrolert at den går fritt..
alelys Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 (edited) . Edited November 17, 2013 by alelys
sierra "cossi" Posted November 22, 2012 Author Posted November 22, 2012 rett tann på veiven til kammene? Registeret du tenke på?Det er i orden
Christer_Martinsen Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Åssen motorstyring? L1, L6, L8 eller EEC-IV?Hvis du holder litt gass, starter den lettere da? Sjekk evt kontakten/ føleren til CTS/ECT føleren. Sitter ved peilepinnen på 4wd topp, og rett over eksosmanifold på 2wd topp. Også som tidligere nevnt, tomgangsregulatoren. kontroller motstand i denne, skal være mellom 6-8 ohm. Regulatoren får faktisk spenning (batteri spenning) fra 87 på det gule releet til bensinpumpa, så hvis det er gjort noe med denne kretsen så verdt en titt å sjekke den. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
sierra "cossi" Posted November 24, 2012 Author Posted November 24, 2012 Åssen motorstyring? L1, L6, L8 eller EEC-IV?Hvis du holder litt gass, starter den lettere da? Sjekk evt kontakten/ føleren til CTS/ECT føleren. Sitter ved peilepinnen på 4wd topp, og rett over eksosmanifold på 2wd topp. Også som tidligere nevnt, tomgangsregulatoren. kontroller motstand i denne, skal være mellom 6-8 ohm. Regulatoren får faktisk spenning (batteri spenning) fra 87 på det gule releet til bensinpumpa, så hvis det er gjort noe med denne kretsen så verdt en titt å sjekke den. er 2wd motorstyrin på den sikkert L6 da?Jeg må holde litt gass for å få start på den ja... bilen er ombygd så det er fult mulig det er gjort noe rart der..Den blå 2 polet temeratur føleren i bakkant av topp ved peilepinne du mener?
Christer_Martinsen Posted November 25, 2012 Posted November 25, 2012 er 2wd motorstyrin på den sikkert L6 da?Jeg må holde litt gass for å få start på den ja... bilen er ombygd så det er fult mulig det er gjort noe rart der..Den blå 2 polet temeratur føleren i bakkant av topp ved peilepinne du mener?ja er den blå kontakten jeg mener. Da ville jeg hvertfall sjekket bensinpumpekretsen. Hadde akkurat samme problem på min 2wd, og da hadde tidligere eier klippet av den svarte/røde ledningen på 87 på bensinpumpe releet. Og koblet 87 rett inn på et seperat rele. Da gikk ikke bilen på tomgang, målte meg frem til at tomgangsreglatoren ikke fikk noe spenning. Ford Sierra Cosworth 1988 2wdFord Sierra Cosworth 1990 4x4
Recommended Posts