heaamodt Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Ser ut som att Andres fra Estland begynner å få snurr på bilen. 8.75 i komp1.8 bar/ E85.7300rpm.C4,ford 9" 3.89 utv.
cossiemk1 Posted November 19, 2012 Posted November 19, 2012 Er visst flere som fiffer opp taunusene sine...
RS 1000 Posted November 20, 2012 Posted November 20, 2012 Ser ut som att Andres fra Estland begynner å få snurr på bilen. 8.75 i komp1.8 bar/ E85.7300rpm.C4,ford 9" 3.89 utv.Det sier litt om potensialet i disse motorene når man klarer 9 sek. med én stk. billig Kinaturbo og antageligvis andre lavbudsjett deler. Dette var imponerende. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Scorpio_RS Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene? Eller har de sveisa om "clutchhuset"? Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt x1965 Ford Cortina MK1 1500 Solgt! x1989 Ford Scorpio 2.9i GL/24v Solgt! -2004 Chevrolet Tahoe 5.3L gassdrift -1976 Pontiac Firebird Trans am 6.6L -1986 Ford Scorpio 2.9GL
Fredrik92 Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene? Eller har de sveisa om "clutchhuset"? Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt Prosjekt tråd takk Sierra 2.0 DOHC prosjekt
grandisjohn Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene? Eller har de sveisa om "clutchhuset"? Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt Ja, C4 passer rett på.Det er amerikanske Ford kasser som i sin tid ble original-montert i blant annet Granadaog annen Ford med V6/V8 Det er ikke en ting jeg kan.
Scorpio_RS Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Prosjekt tråd takk Prosjekt tråd kommer! Venter til jeg har handlet inn flere deler og fått motor ut av bilen. Ja, C4 passer rett på.Det er amerikanske Ford kasser som i sin tid ble original-montert i blant annet Granadaog annen Ford med V6/V8 Var nytt for meg. Vet du hvor mye hk/nm disse kassene tåler? x1965 Ford Cortina MK1 1500 Solgt! x1989 Ford Scorpio 2.9i GL/24v Solgt! -2004 Chevrolet Tahoe 5.3L gassdrift -1976 Pontiac Firebird Trans am 6.6L -1986 Ford Scorpio 2.9GL
grandisjohn Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 Prosjekt tråd kommer! Venter til jeg har handlet inn flere deler og fått motor ut av bilen. Var nytt for meg. Vet du hvor mye hk/nm disse kassene tåler? Så lærte jeg bort noe nytt da Veit ikke hvor mye de tåler, men sikkert nok Det er ikke en ting jeg kan.
Granada 2.8 Ghia Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 C4 er liten V8-kasse, og ble levert på V6 før C3 kom. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
dohcboy Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 men igjen så er jo C3 kassa hønn gammal å da. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Granada 2.8 Ghia Posted November 28, 2012 Posted November 28, 2012 Ja, den er fra 70-tallet, og er en "krympa" C4 utviklet i frankrike. Er det negativt at det er gammelt om det fungerer. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
heaamodt Posted November 29, 2012 Author Posted November 29, 2012 Passer C4 kassene rett på ford v6 motorene? Eller har de sveisa om "clutchhuset"? Skal overhale boa motoren min i vinter, og få på en turbo. Så ser etter hva som finnes av alt. girkasser. Ser ut som C4 tåler litt Som det blir sagt passer de rett på, men ble levert med hus til både V6 og V8. Du kan få C4 kasser fra USA om tåler 1200 hk+.Har en bekjent som bruker C4 i en mustang som bremser tall i det området. Det negative med C4 er utveksling, 2.47 førstegir og 1:1 tredje, noe som tilsier utveksling i bakaksel ned mot 3:1 for å få ett fornuftig turtall ved normalt bruk. C3 er fransk, ble videreutviklet til A4LD, en firetrinns C3 med overdrive på 0.75. Hadde et fortjent lurvete rykte i starten men ble bedre etterhvert. Disse kassene kan du få tak i ett oppgraderings kit med tøffere lameller, bedre ventiler etc. Originalt vil de ikke tåle en overladet boa, jeg vet. -En oppgradert en kan være et billig bra alternativ. A4LD ble så videreutviklet via ei V8 kasse jeg mener hette 4R55E til 5R55E, 5R55W og da til slutt 5R55S som du finner blant annet i 07-09 mustang V6. Disse vil passe rett på en boa men er elektronisk styrt og du vil trenge styring til dem. Nå har derimot tci kommet med ei 5R55S kasse med automatisk/manuelt ventilhus som tåler 725 hk. Disse kassene med 3.22 førstegir og 0.75 femtegir, bra utvalg i konvertere mm. vil være det beste alternativet under forutsetning att de kan overkjøres manuelt slik jeg innbiller meg. -Men det skal jeg sjekke opp. Så var det prisen da, 3200$ + konverter og det du ellers vil trenge.Til sammenligning koster kittet til A4LD kassa i overkant 300$+jobb eller du kan få en ferdig bygd kasse til litt over 2000$. http://www.transmissioncenter.org/a4ld.htm http://www.tciauto.com/tc/5r55s-streetfighter-transmission-05-08-4-0l-4-6l.html mvh
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now