therkildsen Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 (edited) mulig jeg blir eier av 50% av en escort mk1 1972 mod 1100 2dørs og da lurer jeg på litt forskjelig i forbindelse med dette. hva er mest verd en som er orginal 1100 eller en 1100som har fått 1,6L eller 2,0L og godt kjent biltilsyn? mener og ha hørt en gang at vist en skal sette inn en 1,6L eller 2,0L i et 1100 karoseri så må girkassse tunel lages støre er dette fleip eller fakta? noen som har opskrift på hva som må gjøres for og få god kjent 1,6L eller 2,0L i et 1100 karoseri? ja jeg hvet at http://norskescortregister.net/index.php?act=idx fins men der må du ha bil for og få registrert deg og skrevet innleg Edited November 19, 2012 by therkildsen Glenn Therkildsen sen 75modbruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdidu skal ikke stjele staten liker ikke konkuransekongen av skrive feil er sikkert meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS2k Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Girtunnelen må ikke gjøres noe som helst med ved å sette inn T9 kasse, som er mest vanlig på ohc.Eneste er at hullet til girspaken må flyttes bakover.Når man skal ha cosworth med T5 må tunnelen bygges om eller begynne på escort med automat som utgangspunkt. Andreas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusur_ Posted November 19, 2012 Share Posted November 19, 2012 Riktig som RS2k sier her, med T9 kasse slipper du å gjøre noe, men med T5 eller MT75 kasse må du bytte/forstørre girtunell. Ang verdi er dette litt hipp som happ, Mange vil ha en kliss orginal Mk1 (noe det ikke er mange igjenn av) Og mange vil ha en med litt mere pulver. Så økonomisk sett er det vel ganske likt, tar du den litt lenger vel og merke, med Cosworth, BDA, BDG eller Lotus motor med tilhørende understell/styring vil verdien vokse som bønnespiren. Men man får nok aldrig noe særlig timesbetaling for sånne prosjekt Ang norskescortregister.net må man vel ikke ha bil for å regge seg? jeg hadde ikke det da jeg registrerte meg... Men det er jo noen år siden da Men hvis jeg skal si min personlige mening, så ville jeg satset på å sette i stand en skikkelig strøken orginalbil. For innen dere er ferdige med dette har prislappen på disse bilene bare steget ennå mere. Escort mk1/2 er en sikker vinner, disse er så ettertraktede at de stiger i pris dag for dag. Håper du ble litt klokere Lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
therkildsen Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 Ja litt klokere blei jeg. Noen som kan forklare meg forskjellen på t9, t5 og mt75 kassene? Også etter lyser jeg oppskrift / hva som må gjøres for og få godkjent 1600 eller 2000 i 1100 karosseri?Tenker på bremser hjulopheng og sånt som må byttes for å få godkjent. Vis noen sitter på samme type info til 78mod mk2 1300 er jeg intriser i å få vite om det også. Blir det noe motor bytte så er det bare snak om vandelig ohc motor. Glenn Therkildsen sen 75modbruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdidu skal ikke stjele staten liker ikke konkuransekongen av skrive feil er sikkert meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
laRS-2000 Posted December 6, 2012 Share Posted December 6, 2012 Du lurer på så masse her ser eg at eg skal gladelig sleppa deg inn hjå oss på N.E.R sjøl om du ikkje har Escort Mvh,administrator på registeret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now