D.Toft Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 http://skogenracing.editboard.com/t10942-f-ford-sierra-rs500-viper
JHS Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Så den på Ford Fair i år, var fin å stå og ruse med i depoet...
ford-racing Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 æsj! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Tommen Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Not my cup of tea.. The Golden era.. 1986-1987-1988
RS|Stian Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Nei og nei og atter nei! FordClubNorway.no
Akselander Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 ***** Rått! '87 Sierra RS Cosworth (Moonstoneblue, Original) '85 Sierra RS Cosworth (Svart, godkjent ombygd '90) '83 Sierra XR4i (Hvit) '89 Sierra XR4x4 (Lys blå, 5-dørs SOLGT) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Svart, 3-dørs) '86 Sierra 2.0 iS (Rød, 3-dørs)
twin turbo Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 sierra er rå å se på+ viper motor er rå= RRÅÅÅÅ trehjulsykel
vinge87 Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Sinnsykt rått!!!!!! Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
RS 1000 Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Nei-å-nei. Fyren er selvsagt flink å jobbe bil, men for ett sluttprodukt. Tungt og fælt, revva Audi vektfordeling, grusom lyd og "barnet" som filmer viser typisk nok ingen interesse for hverken tid og sluttfart på drag. Noen som vet hva dette faktisk presterer? 12 sek? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Tommen Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Den veier jo "bare" 323kg! Hehehehe!! lurer på hvor lenge trynet på den bilen holder The Golden era.. 1986-1987-1988
Stianwang Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Spesielt... men den bilen kledde IKKE den motorlyden ødelagt spør du meg !
lowman Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 og heilt for jæææævlige felger.fydda.nei gi meg en touring car heller:)
twin turbo Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 (edited) Den veier jo "bare" 323kg! Hehehehe!! lurer på hvor lenge trynet på den bilen holder såg ut som gen 3 så den veger ca 290kg... men er kraftige maskiner det der... og med riktige eksos er det rå lyd i dei.. kamerat hadde ein med org gt motor(identisk til team oreca bilene) på godt over 600 suge hk, det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt.. Edited November 17, 2012 by twin turbo trehjulsykel
Dolk Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 såg ut som gen 3 så den veger ca 290kg... men er kraftige maskiner det der... og med riktige eksos er det rå lyd i dei.. kamerat hadde ein med org gt motor(identisk til team oreca bilene) på godt over 600 suge hk, det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt.. Blå og hvit, med straka rør? -Rs Cosworth-
RS 1000 Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 (edited) det er ivertfall noa av det råeste krafta eg har kjent... uansett turtall var det så å si full effekt..Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. Edited November 17, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Dolk Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 (edited) Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. Det er helt sant det du sier om moment, det er veldig veldig mange som ikke vet det så det er bra du opplyser saueflokken om det. Men den Vipern det er snakk om, der føler du både moment og alt annet. Jeg kjørte 11.08, på Mora flyplass med den bilen, og jeg er ingen super 402m kjører, faktisk første gangen jeg testa 402m. Jeg husker dessverre ikke slutthastigheten, men hvis jeg gjør en liten innsats en dag så finner jeg kanskje den lappen der det står. Og for de av dere som aldri har hørt om oreca, sjekk ut: http://www.oreca-racing.com/en/ Ikke smågutter på en random forum det.... Edited November 17, 2012 by Dolk -Rs Cosworth-
lyrix Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 ELSKER 5er/10er lyden 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
RS 1000 Posted November 17, 2012 Posted November 17, 2012 Det er helt sant det du sier om moment, det er veldig veldig mange som ikke vet det så det er bra du opplyser saueflokken om det. Men den Vipern det er snakk om, der føler du både moment og alt annet. Jeg kjørte 11.08, på Mora flyplass med den bilen, og jeg er ingen super 402m kjører, faktisk første gangen jeg testa 402m. Jeg husker dessverre ikke slutthastigheten, men hvis jeg gjør en liten innsats en dag så finner jeg kanskje den lappen der det står. Og for de av dere som aldri har hørt om oreca, sjekk ut: http://www.oreca-racing.com/en/ Ikke smågutter på en random forum det....Ser man det du. Da klarer du nok en 10 sek. med litt trening og da snakker vi. Synes jeg hører noe mumlig om 13 sek. på ViperCosworten og det er elendig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
twin turbo Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 (edited) Blå og hvit, med straka rør? ja, trudde kansje det var du som hadde hatt den ein gang... såg nicket ditt på eit anna forum med den bilen.. Det er akkurat her så bedrøvelig mange misforstår. Det man kjenner, føler og opplever er IKKE effekten eller alle "hestene". Det er dreiemomentet!En 2,0 L motor trenger hele 3,0 BAR ladetrykk før den passer beskrivelsen 8,0L "praktisk motorvolum." og det var 8000 ccm "praktisk motorvolum" du kjente i seteryggen, ikke de 600 hk. ja eg vet det eg og.. men eineste eg egentlig ville fram til var effekten i v10 vipermotor som funker skikkelig... Edited November 18, 2012 by twin turbo trehjulsykel
RS 1000 Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 (edited) ja eg vet det eg og.. men eineste eg egentlig ville fram til var effekten i v10 vipermotor som funker skikkelig...Hehehe, dreiemomentkurven i V10 Vipermotoren funker nok skikkelig ja. De 600 hk er kun aktuelle når nålen på turtelleren står NØYAKTIG på det turtallet motoren avgir 600 hk. På ALLE andre turtall er det dreiemomentet som alene er ansvarlig for opplevelsen. Edited November 18, 2012 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Dolk Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 ja, trudde kansje det var du som hadde hatt den ein gang... såg nicket ditt på eit anna forum med den bilen.. Det er min gamle Viper ja, gikk bra den bilen der. -Rs Cosworth-
twin turbo Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 Hehehe, dreiemomentkurven i V10 Vipermotoren funker nok skikkelig ja. De 600 hk er kun aktuelle når nålen på turtelleren står NØYAKTIG på det turtallet motoren avgir 600 hk. På ALLE andre turtall er det dreiemomentet som alene er ansvarlig for opplevelsen. ja ser det var litt dårleg formulert, men med EFFEKT meiner eg total effekt også dreiemomentet... men har ikkje noen direkte tall på den motoren, men den gjekk ivertfall extremt godt, det var det som teller, bare synd med 275 framdekk og dårlege norske veger satte ein stor begrensing på gleden med den bilen etter veg... trehjulsykel
twin turbo Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 (edited) er forøvrigt denne... ja var faktisk rå den viperen der... Edited November 18, 2012 by twin turbo trehjulsykel
Sierra_2.9 Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 Den utgaven av GTS-R er noe av det råeste man ser av biler '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now