Ghost00 Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Heisann.. jeg har da fått tak i nye fjører fra ford og de er forskjeldig høyde på dem. ca 1.8cm. dette er fjører som skal sitte forann. jeg ringte å pratet med verkstedmester der jeg kjøpte de fra og han sa at dette var sikkert normalt, dette var jo ikke en bil som var "normal" på disse trakter så han kunne ikke være 100% sikker. derfor jeg hører med dere.for meg virker dette veldig rart. men her har dere ett bilde som viser høyde foskjell og stivhet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 de har forskjeldige serinr altså. ene slutter på 17 og den andre 18. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Står det hvilken side de tilhører? '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Synes det er tykkere diameter på den til høyre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 det er nok bare bilde som gjør det. det er samme dim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Fjærene må nesten være like lange i ukomprimert lengde. Med 1,8 cm forskjell blir det fort 5-10mm høydeforskjell fra sidene uten pasasjerer og last i bilen. Har ikke tatt forbehold om at de kan ha forskjellige styrke. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 Dette jeg satt å tenkte på å. jeg tenker jeg stikker opp ford å leverer tilbake fjørene og får igjen pengene. nå ble det jo 30mm senk, noe jeg håper ikke vil bli veldig mye lavere enn den allerede er nå. det er jo bare eksosen som subber litt nedi nå, men skal jo ha på orginal eksosen så vi får se. krysse fingrene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 30mm senk er jo barnemat. Kommer lett fram i Fagernes da '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 høres bra ut.. er jo så fine veier her.. hehe begynt å bli bedre nå da. hvor henn i valdres bor så du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 (edited) Sliter ikke å kjører rundt med 323'en min med coilovers skrudd ganske langt ned. Derimot å komme seg over golsfjellet er et annet kapittel. Bor litt utenfor Fagernes, mot Ulnes Edited November 16, 2012 by Hansien '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 ulnes ja.. litt bortgjemt det. hehe.. syntes det gikk ganske greit over fjellet før jeg satt inn gummiklosser på fjørene. subba litt, men var en slitsom tur. hehe nesten bedre å kjøre hønefoss (jeg skulle til noresund da.) da hadde jeg klaring som var ca 20pakning som ligger. så eksosen fikk subba seg litt. men gikk greit. skal bli godt å gå litt andre fjører. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Er mer midt i mellom Fagernes og Ulnes.Ja veit akkurat hvordan det er å kjøre over der med lav bil. Da jeg tok 323'en over brukte jeg lengre tid enn noen sinne over fjellet og var vel ganske glad når jeg kom meg hjem i fra jobb. Etter den gangen har jeg bare kjørt Rangeren over. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 hehe det hørtes ikke veldig dumt ut.. er det en type oppgradert 323 du har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 GTX som er litt oppgradert. Ikke stort mer enn 200hk MAKS. Ikke det råeste i gata, men funker mer enn nok de få gangene den går som den skal. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 er den blå den forden din? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Stemmer '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 16, 2012 Author Share Posted November 16, 2012 meget pen må jeg si. hvordan er den å kjøre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Jeg vil si at den er veldig god å kjøre. Kan ikke sammenligne med stort annet enn Navara (Alt i fra den gamle stygge til de nyeste) da jeg har kjørt mine km med disse som firmabil og vil påstå at Rangeren er et par hakk bedre å kjøre. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Bare sånn for å få klarert dette, så skal orginal fjørene være forkjeldige pga det med mer vekt på den ene siden. i følge ford. så skal bli utrolig morro å få satt de på å se. hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansien Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Spurte tidligere, men stod det hvilken side de forskjellige fjærene skal være på? Om ikke er jeg skeptisk på at det er tilfelle. '09 Ford Ranger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 20, 2012 Author Share Posted November 20, 2012 Vist jeg ikke husker helt feil, så skulle den lange på høyre siden pga mer vekt der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted November 21, 2012 Share Posted November 21, 2012 Rart det ikke er noen forskjell på dette når det gjelder senkefjører foran. Hmm..interessant 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 ja, fikk akkuratt senkefjørene mine i posten nå. så syntes dette var merkelig, men må jo nesten testes.. hehe skal dokumenteres med masse bilder iallfall.. ser om jeg får tid i morgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghost00 Posted November 21, 2012 Author Share Posted November 21, 2012 ja, fikk akkuratt senkefjørene mine i posten nå. så syntes dette var merkelig, men må jo nesten testes.. hehe skal dokumenteres med masse bilder iallfall.. ser om jeg får tid i morgen her ser dere forskjellen mellom orginalt og 30mm senk.. (de nederste er forann ( den ene svarte er den såkalte lange orginale) og de øverste er bak.) røde =senk, svart = orginalt glemte filen ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now