kimsa Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 HeiEr det noen som har erfaringer med denne 1.8 dieselen som noen tidlige mk4 modeller ble levert med. Er dette en kjapp og behersket sak? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Hadde ikke valgt det, men om du absolutt må så gå for 125hk versjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 12, 2012 Author Share Posted November 12, 2012 Ser att 08/09 modeller med den motoren går for helt nede i 160.000kr mens tilsvarende med 2.0L ligger på 200.000kr + så derfor lurer jeg på hvordan denne er. Snakker da om biler som knapt har bikket 100.000km Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Bra kvalitet men vond å kjøre. Motoren har et veldig smalt turtallsområde, og innenfor dette området går den bra, over og spessielt under er det helt dødt. Sammen med en veldig brå clutch blir bykjøring slitsomt Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KNAa Racing Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Jeg villa ha styrt unna 1,8 i mondeo og smax..I connect'en er den motoren "bra",så lurer på om det er effektuttaket som gjør at det kan være mer "feil" i andre modeller.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted November 15, 2012 Author Share Posted November 15, 2012 Takk for svar tolkens. Høres ikke ut som en motor jeg vil trives med. Styrer unna denne. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted November 15, 2012 Share Posted November 15, 2012 Bra kvalitet men vond å kjøre. Motoren har et veldig smalt turtallsområde, og innenfor dette området går den bra, over og spessielt under er det helt dødt. Sammen med en veldig brå clutch blir bykjøring slitsomt En kollega har 2007 mod. Mondeo med denne motoren, og den beskrivelsen passer perfekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts