Jump to content

coilovers


duppen

Recommended Posts

Forumregler

Innhold i en tråd.

Skriv på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt eller sms-språk!

Om komfort er viktigere enn å vinne ett bakkeløp så fungerer Gaz eller Gaz gold greit :) Stilt myk er de faktisk svært komfortable selv etter kjøring på vei.

Mest ukomfortable turen jeg noen gang har vært med på var i en IST over telehiv, med AVO coilovers framme. Har ikke nok erfaring med noen av de til å si om det er typisk for de.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Innhold i en tråd.

Skriv på bokmål eller nynorsk, ikke dialekt eller sms-språk!

Den regelen visste jeg ikke at fantes engang. Så bra!

 

Allahu akbar!

Edited by Breda

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

hehe vis du trur att knallstiv bil henger på norsk veg så har du misforstått... eg har også gaz coilovers på vinga, men eg har stilt dei mykere da bil tar mykje meir tak da. knall stiv så er det eineste den gjør å spinne å gli rundt om alleplasser... nå setter den seg betraktlig bedre og er heilt rå i forhold både på aks og svinggrep...

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Har kjørt med GAZ Coilovers i snart et år nå og er storfornøyd!!! KNALL stiv bil som henger som SNOTT! på veiene også er jeg veldig fornøyd med senkingen :)

 

Anbefaler GAZ Coilovers på det sterkeste, det eneste som er litt kjipt er at du ikke får dem godkjent i vognkortet...

 

Anbefaler virkelig og lese gjennom linken jeg la ut i går ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hehe vis du trur att knallstiv bil henger på norsk veg så har du misforstått... eg har også gaz coilovers på vinga, men eg har stilt dei mykere da bil tar mykje meir tak da. knall stiv så er det eineste den gjør å spinne å gli rundt om alleplasser... nå setter den seg betraktlig bedre og er heilt rå i forhold både på aks og svinggrep...

 

2 av 5 runder foran og 16 av 44 klikk bak er stivt nok for meg og vist jeg vil leke litt er det bare å trykke litt på gassen, men vist jeg vil kjøre fort så henger den godt i svingene uten og miste grepet ;)

Link to comment
Share on other sites

2 av 5 runder foran og 16 av 44 klikk bak er stivt nok for meg og vist jeg vil leke litt er det bare å trykke litt på gassen, men vist jeg vil kjøre fort så henger den godt i svingene uten og miste grepet ;)

 

En original Sierra går jo IKKE fort! På en originalbil med 120 hester så funker sikkert det meste greit. Er når du kjører på banen du merker forskjellen..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

2 av 5 runder foran og 16 av 44 klikk bak er stivt nok for meg og vist jeg vil leke litt er det bare å trykke litt på gassen, men vist jeg vil kjøre fort så henger den godt i svingene uten og miste grepet ;)

 

Hvilke hardet har du på fjærene da? Vil påstå det er mer viktig og fortelle enn hvor mange runder man skrur på selve demperen.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke hardet har du på fjærene da? Vil påstå det er mer viktig og fortelle enn hvor mange runder man skrur på selve demperen.

 

Dette, som Jan sier her, er mer viktig en folk tror. Ofte er fjørene, som følger med bortimot dobbelt så stive, som anbef i forhold til vekt på bil og bruken av den. Fjørene i seg selv, koster ikke mangen kr, rally design selger disse i mangen variasjoner

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte gaz coilovers med justerbar stivhet, bruker fjærene som fulgte med coiloversene :)

Så du aner ikke hva du anbefaler med andre ord? Både vanlig Gaz og gold coiloversene har jo justering på demperen, det er jo fjærene som er interessante. Har du lest gjennom linken enda? Den forklarer ganske tydelig hvorfor.

 

Jeg har selv Gaz coilovers, men har fjærer spesifisert etter anbefaling av Mike Rainbird, som har skrevet artikkelen i linken. Det fungerer helt greit til de ca 5000 kronene de kostet. Men til kjøring langs veien så tror jeg faktisk gule Koni med bra fjærer funker bedre. Har kjørt en kompis sin Escort, den har ikke coilovers men noen gamle dempere (Bilstein?) med noe som vissnok er Wolf fjærer, den vil jeg påstå fungerer bedre til kjøring langs veien en min.

Fjærene som vanligvis følger med Gaz settene er alt for stive, jeg har 325 fjærer foran og 190 bak om jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte escort'en,sto den på bilstein dempere og eibach fjærer,å det må være det perfekte oppsettet etter veien spør du meg!

Comfort så det holder,å sitter greit...Men på bane ble det litt soft..

 

Å med gaz coilovers, 325 foran og 225 bak,så måtte jeg stille demperne så stivt at det ble bare tull..

Monterte 550 foran å 325 bak,å demperne stilt nesten på det mykeste, å synes det fungerer meget bra på bane,fikk mye mer bakkekontakt..

 

Hvilke fjærer har du JHS?

KNAa%20Racing-12925952011261481314-sig.jpg
Link to comment
Share on other sites

Når jeg kjøpte escort'en,sto den på bilstein dempere og eibach fjærer,å det må være det perfekte oppsettet etter veien spør du meg!

Comfort så det holder,å sitter greit...Men på bane ble det litt soft..

 

Å med gaz coilovers, 325 foran og 225 bak,så måtte jeg stille demperne så stivt at det ble bare tull..

Monterte 550 foran å 325 bak,å demperne stilt nesten på det mykeste, å synes det fungerer meget bra på bane,fikk mye mer bakkekontakt..

 

Hvilke fjærer har du JHS?

 

Jeg har 325 foran og 190 bak nå. Til min kjøring, som i hovedsak er på vei med litt autoslalom/SS2 kjøring så har det vært ganske greit. Kjøpte Gaz settet fordi det var lett tilgjenglig og billig da jeg ventet besøk fra Fast Ford for photoshoot og H&R settet mitt fant ut at det var bedre med olje utenpå enn innvendig. Det var i 2008, og siden har det blitt sittende. Har flere ganger tenkt jeg skulle byttet det ut med disse men har aldri blitt noe. Nå heller jeg litt mot H&R settet igjen siden det er det eneste som finnes med TUV papirer.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...