Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som vet hvor mange forskjellige "sorter" 2.9 motorer til scorpio og sierra som finnes?

Jeg har 2 2.9 motorer, men insugene er ikke lik i bak kant. Noen som vet noe om dette?

Posted (edited)

Tror du kan få 3 forskjellige kompressjonsforhold på 2,9 motoren.

Og så er det forskjell på fuelrailen på dem. Noen har fuelrail mellom manifold og plenium, mens andre har railen på sida isteden for imellom :)

Der railen ligger imellom, er også pleniumet litt kortere. For å kompansere for fuelrailen..

 

Sikkert mye mer, men det var det eg kom på i farten ;)

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted

Mener dem skal passe over ens ja.

Mulig du må sette i nippel til vakumslangen som går til map sensor om du har det.. ;)

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

Posted (edited)

Men det er jo forskjellige ledningsnett og, du har jo det med 2 stk luftmassemålere og det uten.

Har det noe og si?

Tror ikkje det har noe å si. Du må jo i tilfelle ha luftmassemålerne også om du har det ledningsnettet..

Edited by jakob

Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag

Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt

  • 2 weeks later...
Posted

Meg bekjent er det 2 forskjellige innsug/plenum.

 

Innsugene mistenker jeg er lik på alle, mens plenumet er forskjellig ettersom bilen har luftmengdemålere eller MAP, de med MAP har "uttak" for luftempføler i ene innsugsrøret, og jeg tror også at det er disse som har railen i en distanseplate mellom innsug og plenum.

MAP sensor er koblet på samme vakuumslangen som BTR, mens Sierra har vakuumuttak til bremseservoen, scorpio ikke, men den har en blendeplugg i hullet.

 

De med LMM har lufttempsensor plassert i den ene LMM`n.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Posted (edited)

Har man LMM (motorer uten kat.) så skal ECU ha signal fra disse.

Har man map sensor (motorer med kat.) så skal ECU ha signal fra sensoren.

Det er altså en forskjell på ledningsnett og ECU.

 

2,9 har to forskjellige komp.forhold. 9,5:1 på motorer uten kat. (BRC) og 9,0:1 på kat.versjoner (BRD/BRE).

Forskjellen på de to sistnevnte er girkasse, der BRD har T9 eller automat, og BRE versjoner har MT75.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...