Slåstad RS Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 Trenger nok en grei mengde justering også når du har så mye for høy Co Kontroll av bensintrykk og justering av co-skru, i tillegg til dette du nevner vil nok gjøre et stort utslag Og viss du fortsatt har problemer er innblanding av E85 løsningen Skal ikke være co skrue på denne ?Bensintrykk er første punkt , så motortempgiver , tps og lambdasonde.Finner du ikke feil på noe av dette , så kan det tyde på feil matsh med dyser og chip.At tenningssystemet er i topp stand må være en selvfølge , da disse egentelig er marginale på en original motor. Klarer ikke å se at innblanding av E85 er noen løsning , da det tydligvis er noe feil med motorstyringen!Ikke rart det blir mye motorhavari rundt om kring!! Synes dette fine eksemplaret av en originalbil fortjener mere respekt en dette. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Escort RST WRC Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 Skal ikke være co skrue på denne ?Bensintrykk er første punkt , så motortempgiver , tps og lambdasonde.Finner du ikke feil på noe av dette , så kan det tyde på feil matsh med dyser og chip.At tenningssystemet er i topp stand må være en selvfølge , da disse egentelig er marginale på en original motor. Klarer ikke å se at innblanding av E85 er noen løsning , da det tydligvis er noe feil med motorstyringen!Ikke rart det blir mye motorhavari rundt om kring!! Synes dette fine eksemplaret av en originalbil fortjener mere respekt en dette. Co skrue på ECU? Her var det jo bare snakk om løsninger for å få ned CO i forbindelse med EU-kontroll.Vet at Jostein har har grei peiling på dette, slik at han vet at E85 innblanding ikke er noe han skal gjøre som en varig løsning Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
RsMuffe Posted January 21, 2013 Posted January 21, 2013 feil chip? blitt bytta til grønndyse chip? som er litt feit på tomgang?
Slåstad RS Posted January 22, 2013 Posted January 22, 2013 (edited) Co skrue på ECU? Her var det jo bare snakk om løsninger for å få ned CO i forbindelse med EU-kontroll.Vet at Jostein har har grei peiling på dette, slik at han vet at E85 innblanding ikke er noe han skal gjøre som en varig løsning Ok , da henger jeg med. Nesten påkrevd med BB-lambdameter på turbobiler , særlig da de er plukket på og/eller gamle.Ikke helt enkelt å følge med på hvordan ting står til uten. Edited January 22, 2013 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Escort RST WRC Posted January 22, 2013 Posted January 22, 2013 Nesten påkrevd med BB-lambdameter på turbobiler , særlig da de er plukket på og/eller gamle.Ikke helt enkelt å følge med på hvordan ting står til uten. Helt enig med deg i det Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Ghost00 Posted January 28, 2013 Author Posted January 28, 2013 tror faktisk man får kjøpt mongoose anlegg med kat på..? skal se om jeg finner det igjen.
alelys Posted January 29, 2013 Posted January 29, 2013 tror faktisk man får kjøpt mongoose anlegg med kat på..? skal se om jeg finner det igjen. Blueflame selger iverfall https://www.blueflameperformance.com/cars_english/blueflame-car-exhausts-1/ford/sierra-cosworth-4wd.html
Ghost00 Posted January 30, 2013 Author Posted January 30, 2013 (edited) http://www.burtonpower.com/s-steel-system-4wd-cosworth-o-e-copy-mon4m.html sånn +- :)litt usikker Edited January 30, 2013 by Ghost00
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now