Jump to content

EU godkjenning med mongoose anlegg


Ghost00

Recommended Posts

Trenger nok en grei mengde justering også når du har så mye for høy Co :)

Kontroll av bensintrykk og justering av co-skru, i tillegg til dette du nevner vil nok gjøre et stort utslag :)

Og viss du fortsatt har problemer er innblanding av E85 løsningen :)

 

Skal ikke være co skrue på denne ?

Bensintrykk er første punkt , så motortempgiver , tps og lambdasonde.

Finner du ikke feil på noe av dette , så kan det tyde på feil matsh med dyser og chip.

At tenningssystemet er i topp stand må være en selvfølge , da disse egentelig er marginale på en original motor.

 

Klarer ikke å se at innblanding av E85 er noen løsning , da det tydligvis er noe feil med motorstyringen!

Ikke rart det blir mye motorhavari rundt om kring!!

 

Synes dette fine eksemplaret av en originalbil fortjener mere respekt en dette.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal ikke være co skrue på denne ?

Bensintrykk er første punkt , så motortempgiver , tps og lambdasonde.

Finner du ikke feil på noe av dette , så kan det tyde på feil matsh med dyser og chip.

At tenningssystemet er i topp stand må være en selvfølge , da disse egentelig er marginale på en original motor.

 

Klarer ikke å se at innblanding av E85 er noen løsning , da det tydligvis er noe feil med motorstyringen!

Ikke rart det blir mye motorhavari rundt om kring!!

 

Synes dette fine eksemplaret av en originalbil fortjener mere respekt en dette.

 

Co skrue på ECU?

 

Her var det jo bare snakk om løsninger for å få ned CO i forbindelse med EU-kontroll.

Vet at Jostein har har grei peiling på dette, slik at han vet at E85 innblanding ikke er noe han skal gjøre som en varig løsning ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Co skrue på ECU?

 

Her var det jo bare snakk om løsninger for å få ned CO i forbindelse med EU-kontroll.

Vet at Jostein har har grei peiling på dette, slik at han vet at E85 innblanding ikke er noe han skal gjøre som en varig løsning ;)

 

Ok , da henger jeg med.

 

Nesten påkrevd med BB-lambdameter på turbobiler , særlig da de er plukket på og/eller gamle.

Ikke helt enkelt å følge med på hvordan ting står til uten. :unsure:

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...